پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
استاندار بیان کرد: مجتمع آبرسانی چاه زرد، آب شرب 14 محله عشایری را فراهم می کند و 250 خانوار و 12 هزار دام از این نعمت الهی بهره مند می شوند.

شعار سال: مراسم کلنگزنی مجتمع آبرسانی چاه زرد و خواجه منجیخو شهرستان نهبندان با حضورمحمدصادق استاندار خراسان جنوبی و قندآلی رئیس سازمان عشایر ایران برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: 13 درصد از جمعیت استان جمعیت عشایری هستند و رتبه 4 عشایر کشور را داریم. وی با اشاره به اینکه عشایر خراسان جنوبی در امینت مرز تاثیر بسزایی دارند گفت: طولانی ترین مرز جمهوری اسلامی با کشور افغانستان در خراسان جنوبی است که خوشبختانه با همرز بودن با ناامن ترین کشور جهان اما خراسان جنوبی یکی از امن ترین استان های ایران است.

معتمدیان با بیان اینکه عشایر نقش خود را در مشارکت های سیاسی، اجتماعی به خوبی ایفا کرده اند بیان کرد: جامعه عشایری ما متولد و خودکفا است اما کمترین بهره مندی از امکانات را دارد.

وی با اشاره به اینکه عشایر خراسان جنوبی 7 هزار تن گوشت قرمز، 12 هزار تن شیر تولید و 25 درصد از صنایع دستی استان متعلق به عشایر خراسان جنوبی است گفت: با وجود تمام کمبود ها صد در صد روستاهای خراسان جنوبی دارای برق هستند و 70 درصد نقاط عشایری استان از نعمت برق برخوردارند و الباقی نقاط را تا پایان دولت برق رسانی خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی به حوزه آب در استان اشاره کرد و یادآورشد: در حال حاضر 500 روستا عملیات آبرسانی از طریق تانکر و 600 نقطه عشایری توسط آنها به مردم آبرسانی انجام می شود.

وی از تامین 50 درصد از وام واراتی به کشور از راه خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: در همین راستا با بنیا برکت تفاهم نامه ای منعقد شد تا بتوانیم از طریق اعطای تسهیلات واردات دام مولد و پرورش دام در نقاط روستایی داشته باشیم.

وی از عملیات اجرایی 10 هزار واحد نیروگاه خورشیدی خبرداد و گفت: از این طریق می توان درآمد ثابتی را برای آنها قرار دهیم که 50 هزار کیلو وات برق تامین کنیم که خراسان جنوبی رتبه دوم تولید برق خوردشیدی را در کشور دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ: 06 اسفند 98، کد خبر: 969397، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین