پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۳۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱
معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به افزایش نظارتها بر فعالیت‌های معدنی در زنجان گفت: با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای با متصرفان معدنی برخورد می‌شود.

شعارسال: پیمان فقیه با اشاره به اینکه در حال حاضر استفاده از تصاویر ماهواره‌ای به منظور رصد فعالیت‌های معدنی در دو سه تا از شهرستانهای استان زنجان راه اندازی شده است اظهار کرد: این روش بهترین راه برای برخورد با متصرفان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه براساس قوانین در مناطقی که گون باشد مجوز فعالیت‌های معدنی داده نمی‌شود عنوان کرد: حفظ منابع طبیعی از وظیفه ذاتی این سازمان است و منابع طبیعی دستگاه خدمات رسان نیست و وظیفه این سازمان حاکمیتی و حفط منابع طبیعی است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی استان زنجان ابراز کرد: اعتقاد سازمان جنگل‌ها به توسعه پایدار است و ما نمی‌خواهیم جلو بهره‌برداری و جلو توسعه را بگیریم و مخالف فعالیت‌های معدنی نیز نیستیم ولی دیدگاه سازمان جنگل‌ها توسعه و استفاده پایدار با حداقل خسارت اتفاق بیفتد است.

وی ابراز کرد: تخریب منابع طبیعی در سالیان گذشته زیاد و رو به گسترش بود که یکی از موارد تخریب می‌تواند معدن باشد.

فقیه عنوان کرد: گونه گون براساس ماده یک قانون حفظ و حمایت مصوب سال 71 یکی از گونه‌های ممنوع‌القطع بوده که صراحتا در قانون نیز قید شده است.

وی بیان کرد: رویکرد سازمان جنگل‌ها و مراتع حفاظت از این گونه‌ها است و در حال حاضر نیز حساسیت بالا رفته و دستورالعمل مشخصی برای حفاظت و جلوگیری از قطع گون‌ صادر شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی استان زنجان بیان کرد: براساس تعداد گون‌ها و گونه‌هایی که در مناطق مختلف وجود دارد مناطق درخواستی اکتشافات جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد و کمیته فنی منابع طبیعی با بررسی موارد تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اکتشافی و نوع مواد معدنی نیز در تصمیمات کمیته فنی منابع طبیعی حائز اهمیت بوده و ممکن است در فعالیت‌های معدنی ممکن است به روش تونلی اقدام شود که یک تصمیم گرفته می‌شود و یا ممکن است روش بهره‌برداری از عملیات رو باز استفاده شود که این موارد در تصمیمات تاثیر دارد.

فقیه افزود: تمام کارهای نظارتی و بررسی به منظور جلوگیری از خسارتها منابع طبیعی براساس دغدغه‌ها، جامع و مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همیشه نظارتهای منابع طبیعی بوده و سخت‌گیری‌هایی که در تخریب منابع طبیعی باید باشد بوده ولی با بخشنامه جدید اقدامات مقابله‌ای در چارچوب‌های مشخص‌تری انجام می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: براساس دستورالعمل بخشنامه‌ مخالفت منابع طبیعی در مناطقی که گون باشد براساس تعداد گونه‌ها مخالفت‌ها یا موافقت‌ها انجام می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی موج رسا، تاریخ انتشار: 30خرداد1398 ، کدخبر: 11466: www.mojerasa.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
افزایش نظارت خیلی خوبه که زیادتر بشه اما ایمنی در کار و ایمنی کارکنان معادن باید از اونم بیشتر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین