پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
یحیی رشیدی با اشاره به آتش‌سوزی در سکوی سرچاهی SDP9 در میدان گازی پارس جنوبی در 22 خرداد اظهار داشت: این آتش‌سوزی در کوتاه‌ترین زمان مهار شد و کارکنان مستقر در سکو بلافاصله نسبت به وضعیت ایمن‌سازی آن اقدام کردند.
شعار سال: معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به آتش‌سوزی در سکوی SPD۹ فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی در ۲۲ خرداد گفت: پارگی خط لوله دلیل آتش‌سوزی بخشی از سکوی یادشده است که این سازه دریایی در اولویت بازسازی قرار گرفته است.
جزئیات جدید از علت آتش‌سوزی در سکوی SPD۹ فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی
یحیی رشیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به آتش‌سوزی در سکوی سرچاهی SDP9 در میدان گازی پارس جنوبی در 22 خرداد اظهار داشت: این آتش‌سوزی در کوتاه‌ترین زمان مهار شد و کارکنان مستقر در سکو بلافاصله نسبت به وضعیت ایمن‌سازی آن اقدام کردند.

 معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه خوشبختانه این اقدامات سبب شد تا آتش‌سوزی بدون تلفات جانی به پایان برسد، خاطرنشان کرد: در این حادثه، به چهار نفر از کارکنان سکوی 9 پارس جنوی صدمه جزیی وارد شد که پس از درمان سرپایی، ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: پس از وقوع این بحران، کارگروه تخصصی با هدف ارزیابی دقیق اقدامات پس از حادثه و پیگیری با شرکت بیمه‌کننده برای برآورد خسارت تشکیل شد و هم‌اکنون مقدمات عملیات بازسازی و راه‌اندازی مجدد سکوی یادشده در جریان است.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس، پارگی خط لوله را سبب آتش‌سوزی بخشی از سکوی یادشده دانست و افزود: این سازه دریایی در اولویت بازسازی قرار گرفته است که در این زمینه  تیم‌های مختلف مدیریت مهندسی ساختمان و مدیریت تولید و عملیات هم‌اکنون در حال ارزیابی هستند.

رشیدی، بازسازی سریع بخش آسیب‌دیده این سکو را از اولویت‌های اصلی عملیات تولید خواند و گفت: با توجه به تمرکز تیم‌های مختلف بر این برنامه، انتظار داریم سکوی شماره 9 تا قبل از آغاز فصل سرد سال، در مدار تولید قرار گیرد.

وی با ابراز اینکه خسارت ناشی از آتش‌سوزی این سکو، جزیی است گفت: دو سکوی دیگر پارس جنوبی نیز مشابه همین سکوی آسیب‌دیده طراحی و ساخته شده که در این راستا ضمن اجرای عملیات پایش این سکوها بازسازی آنها در اولویت قرار دارد.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:1 تیر1398،کدخبر:2037804،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین