پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
« محمدعلی طالبی» در آیین پاسداشت خیرین و داوطلبان حامی در سیل مهربانی (کمک به مناطق سیل زده کشور) بر ضرورت پاسداشت و حمایت از زمینه های تقویت انسجام ملی و سرمایه اجتماعی در جامعه تاکید کرد.
شعار سال:« محمدعلی طالبی» در آیین پاسداشت خیرین و داوطلبان حامی در سیل مهربانی (کمک به مناطق سیل زده کشور) بر ضرورت پاسداشت و حمایت از زمینه های تقویت انسجام ملی و سرمایه اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

آیین پاسداشت خیرین و داوطلبان حامی در سیل مهربانی‌(کمک به مناطق سیل زده کشور) با محوریت معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان و با حضور « محمدعلی طالبی» استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد با قدردانی از برگزار کنندگان این برنامه که پاسداشت انسان های نیک اندیش را یادآور می شود؛ تلاش و درخشش مجموعه هلال احمر استان به عنوان یک نهاد عمومی که مسئولیت سنگینی در جمع آوری کمک های مردمی و انجام امور امدادی در حوادث مختلف از جمله سیل اخیر بر عهده داشتند را شایسته تقدیر دانست.

« محمدعلی طالبی» افزود:انعکاس مناسب روحیه نیک اندیشی مردمان استان یزد که سخاوتمندانه در این مسیر برای رفع نیاز هم وطنان مناطق سیل زده قدم برداشتند نیز قابل سپاس است و نمودی است از روحیه خوب و نیکوکارانه مردم استان که در این جریان نیز تجلی یافت.

عالی ترین مقام اجرایی استان اظهار داشت: رویداد اتفاقاتی از این قبیل در کشور، با توجه به آسیب هایی که به مردم وارد می شود، جنبه ای متاثر کننده دارد اما در پس همین  حوادث است که سرمایه های اجتماعی پنهان جامعه  بروز و ظهور می یابد و علیرغم برخی تبلیغات منفی که سعی در ضعیف نشان دادن سرمایه های اجتماعی دارد،حضور مردم به اشکال مختلف در صحنه، ارزشمند و اثبات کننده تقویت این سرمایه هاست.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا با توجه به اعتبارات و منابع مالی پیش بینی نشده، دولت ها نمی توانند به صورت کامل از عهده مسئولیتی به سنگینی بازسازی مناطق آسیب دیده و رسیدگی به نیازهای جاری مردم برآیند  اما اگر بنا بر به میدان آمدن مردم باشد، در هیچ کجای دنیا مثل ایران مردم چنین مشارکت با عظمتی را ندارند و در کنار آن همدلی هایی که در این حوادث شکل می گیرد سرمایه های اجتماعی را تقویت میکند."طالبی" ادامه داد: در این مسیر، دولت در کنار مردم و نهادهای عمومی و در کنار نیروهای نظامی و انتظامی، افزایش سرمایه های اجتماعی برای ادامه کار را فراهم می کند که باید پاسداشت این موضوعات را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: ضروریست از هر حرکتی که موجب تقویت اعتماد در جامعه می شود و انسجام ملی و تقویت سرمایه اجتماعی را به همراه دارد، حمایت نموده و همه سعی کنیم این روحیه را در خود حفظ کنیم که برگزاری چنین رویدادهایی پاسداشت و تلاش در جهت حفظ این روحیه است.

استاندار یزد در پایان با قدردانی از عمل موثر دواطلبان هلال احمر و اقدامات سایر دستگاه ها در امداد رسانی برای مناطق سیل زده، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی جامعه نیز مشکلات و مسائلی داریم که ارتقاء روحیه تعاون، همکاری و تعامل می تواند به رفع و بهبود آن کمک کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:1تیر 1398،کد خبر:860899،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
توسعه سرمایه های اجتماعی باعث بهبود در روند اجتماعی جامعه میشه و باید تلاش همه رو بیشتر میکردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین