پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: به جای دخالت در جابجایی مدیران ، معاونین شهردارو شهرداران مناطق بهتر است عملکرد مدیران و شهرداری تهران و ساختار آن را مورد بررسی قرار دهیم.

شعار سال:محمد سالاری با انتقاد شدید نسبت به هیات رییسه و اعضای شورای شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه شورای شهر از اعمال اختیارات قانونی خود بسیار عقب‌تر از شهرداری تهران می باشد، به نحوی که شهردار تهران هم در عزل و نصب ها و هم در سایر امور اجرایی نه تنها از حداکثر اختیارات قانونی خود بهره می برد بلکه فراتر از اختیارات خود هم عمل می کند .

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم باید به قالیباف احسنت گفت چراکه از حداکثر اختیارات خود استفاده می کند و بایستی به شورای شهر تهران و هیات رییسه آن تسلیت گفت برای اینکه نمی توانداز اختیارات خودش برای پیگیری تخلفات و مشکلاتی که از سوی کمیسیون ها ، اعضا و شهروندان مطرح می شود رسیدگی کند. متاسفانه مجموعه تذکرات ، ارائه دغدغه‌ها ، اعلام تخلفات ، حسابرسی‌ها و تخصیص بودجه های خارج از برنامه و قانون که از سوی اعضا و کمیسیون ها اعلام می گردد ، بی نتیجه ای است و تغییری در رویکرد شهرداری تهران ندارد و این نشانگر تنزل جایگاه عضویت شورا و نمایندگی و مصداق بارز ظلم به مردم است.

این عضو شورا به ارائه لیست بلند بالایی از تخلفات عدیده درحوزه های شهرسازی و معماری و شوراهای معماری مناطق اشاره کرد و از اینکه علی رغم بارها تذکر اجازه گزارش در صحن علنی شورا داده نمی شود، به هیات رییس شورا انتقاد کرد.

سالاری گفت: اعضای شورا بهتراست بجای زیر سوال بردن عزل و نصب ها در شهرداری تهران که از اختیارات قانونی شهردار است ، از اختیارات قانونی خود استفاده کنند، متاسفانه هیات رییسه شورا به درخواست شهردار تهران و یا معاونین و شهرداران مناطق بعضا دستور جلسات شورا را جابجا می کنند و روز طرح، آن ها را تغییر می دهد. بطور کلی اعضای شورای شهر از تمامی اختیارات قانونی بویژه در حوزه نظارت استفاده نمی کنند و این عین ظلم به شهر و مردم است.

سالاری همچنین نسبت به اینکه بر اساس محورهای برنامه 5 ساله مصوب و مصوبات شورا شاهد تصمیمات سلیقه ای در مناطق ، ثبت تخلفات ساختمانی گسترده ، عدم اجرای مصوبه ضریب k مربوط به تعرفه های تجاری و اداری ثابت و عدم اصلاح حسابرسی ها می باشیم به اعضای شورا و هیات رییسه هشدار داد.

بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در پایان خطاب به اعضای شورا گفت: بجای دخالت در جابجایی مدیران ، معاونین شهردار و شهرداران مناطق بهتر است عملکرد مدیران و شهرداری تهران و ساختار آن را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم آیا خروجی عملکرد آن ها با مصوبات و برنامه های مصوب مغایرت دارد یا خیر؟ که البته در این حوزه مغایرت های جدی وجود دارد ولی ما از اختیارات قانونی خود استفاده نمی‌کنیم.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 20 تیر 1395، کد مطلب: 95040111015:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین