پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۰۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
رئیس دانشگاه صدا و سیما گفت: خبر انتصاب علی خاکی‌صدیق به معاونت آموزشی وزارت علوم موجی از امیدواری به تغییر و تحول ساختارها و فرآیندهای کهنه و پوسیده را فراهم آورده است.

شعارسال: شهاب اسفندیاری با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «خبر انتصاب علی خاکی‌صدیق، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، به معاونت آموزشی وزارت علوم موجی از امیدواری به تغییر و تحول ساختارها و فرآیندهای کهنه و پوسیده را فراهم آورده است».

وی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود آورده است: یک غده سرطانی که سال‌ها فرآیند رشد و توسعه علمی کشور را قفل کرده، کمر همت به قتل‌‌ عام دانشگاه‌های مهم دولتی با ده‌ها سال سابقه بسته، و در عوض حامی رشد قارچ‌گونه بنگاه‌های آموزشی «غیرانتفاعی» بود، با تدبیر منصور غلامی از بدن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خارج شد.

رئیس دانشگاه صدا و سیما در ادامه نوشت: بسیاری از موسسات به اصطلاح «غیرانتفاعی» هیئت علمی اختصاصی ندارند یا تعداد اندکی دارند و از استادان دانشگاه‌های دولتی برای اخذ مجوز و تدریس استفاده می‌کنند. یعنی استادان دانشگاه‌های دولتی که قانوناً وقت آنها باید در دانشگاه دولتی صرف شود را در بنگاه‌های خصوصی به کار می‌گیرند.

اسفندیاری با بیان اینکه فرآیند تصویب و اجرای رشته‌های جدید در معاونت آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز فرآیندی به شدت طولانی، فرسایشی و بروکراتیک است، نوشت: گاهی این فرآیند زمانی به نتیجه می‌رسد که محتوای آن رشته از نظر علمی منقضی شده است. نگاه تحول‌گرا، تمرکززدا و معطوف به علوم نوین و بین‌رشته‌ای ضروری است.

وی در بخش پایانی پیام توئیتری خود نوشت: خبر انتصاب علی خاکی‌صدیق، رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، به معاونت آموزشی وزارت علوم موجی از امیدواری به تغییر و تحول ساختارها و فرآیندهای کهنه و پوسیده را فراهم آورده است. سال گذشته با ایشان تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی مشترک رشته فناوری‌های فرهنگی امضا کردیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 21تیر1398 ، کدخبر: 403957: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
این نظام اموزشی نیاز به اصلاحات اساسی داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین