پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۱
تاخیر فراگیر در اجرای طرح‎ آبرسانی مجتمع روستایی سرگوست در مرکز بلوچستان، زنان را مجبور کرده هم‌چنان کوزه بر سر بچه دردست برای آب به کوه و کمر بزنند.

شعارسال: برآوردهای وزارت نیرو می‌گوید سیستان و بلوچستان محروم‌ترین استان ایران در آبرسانی‌ست، وزارت نیرو در گزارش‌هایش برآورده کرده میانگین دسترسی مردم سیستان و بلوچستان به شبکه آب کمتر از 70 درصد و در روستاها کمتر از 46 درصد است این درحالی ست که میانگین متوسط 30 استان دیگر کشور در کمترین حالت 90 درصد و روستایی 70 درصد است.

شرکت آب‌وفاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان هم برآورده کرده از جمعیت یک میلیون و پانصد هزار نفری روستاهای سیستان و بلوچستان چیزی کمتر از 500 هزار نفر به شبکه دسترسی دارند.بقیه یا تانکری آبرسانی می‌شوند و یا نمی‌شوند؛ آن‌هایی نمی‌شوند مانند روستای سرگوستِ نیشکهر در مرکز بلوچستان منابع آبشان چاه‌ها و یا گودال‌‌های آبی‌ست که خودشان حفر کردند؛ چاه خشک شود، کوزه بر سر، بچه در دست به کوه و کمر می‌زنند به امیدآنکه چشمه و منبعی بیابند و آب بیاورند.

شرکت آب و فاصلاب روستایی سیستان وبلوچستان در تازه‌ترین برآورد خود اعلام کرده با منابع و اعتبارات فعلی نمی‌تواند چیزی بیش‌از یک میلیون نفر از مردم روستایی بی‌‌آب سیستان و بلوچستان را به شبکه‌های آب متصل کند.

سری زدیم به مجتمع روستایی سرگوست در شهرستان نیکشهر،مرکز بلوچستان که با تاخیر فراگیر در اجرای طرح‌ آبرسانی‌اش، مردم خودشان دست به کار شدند؛ از نان شبشان زدند و چاه زدند به امید آنکه شبکه‌ را اِجراییان بزنند اما هم‌چنان کوزه بر سر، بچه در دست چشم به پول برای اجرای شبکه آب‌شان دارند.

تعداد بازدید : 29


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 22تیر1398 ، کدخبر: 2050749: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین