پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
سخنگوی شورای شهر تهران گفت:شهرداری تهران ضمن جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز بلندمرتبه غیرقانونی در اطراف دریاچه خلیج فارس علاوه بر پیگیری‌های لازم در خصوص تخلفات صورت گرفته در این ملک و برخورد با متخلفین، اقدامات مقتضی جهت لغو مجوز ساخت‌وساز صادر شده را انجام دهد .

شعارسال: سخنگوی شورای شهر تهران گفت:شهرداری تهران ضمن جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز بلندمرتبه غیرقانونی در اطراف دریاچه خلیج فارس علاوه بر پیگیری‌های لازم در خصوص تخلفات صورت گرفته در این ملک و برخورد با متخلفین، اقدامات مقتضی جهت لغو مجوز ساخت‌وساز صادر شده را انجام دهد .

علی اعطا در صد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در مورد بلندمرتبه‌سازی در حریم دریاچه شهدای خلیج فارس اظهار کرد: دریاچه خلیج فارس یکی از جاذبه‌های گردشگری در منطقه 22 تهران است که ساخت‌وسازهای بی‌رویه، بی‌ضابطه و عمدتاً بلندمرتبه در اطراف آن صدمات جدی به دید و منظر آن زده است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 22 در تاریخ‌های پنجم بهمن ماه سال 95 و یازدهم مرداد ماه سال 96 اقدام به صدور پروانه ساختمان و پروانه تغییر نقشه برای ملکی واقع در شمال شرق دریاچه شهدای خلیج فارس کرده است افزود: بر اساس پروانه‌های صادر شده در این ملک اجازه ساخت مجتمع تجاری – اداری در 31 طبقه (21 طبقه روی همکف و 9 طبقه زیر زمین) صادر شده است. این در حالی است که در آن تاریخ بر اساس مصوبه شورای عالی صدور مجوز بلندمرتبه‌سازی یعنی صدور پروانه ساختمان 12 طبقه به بالا ممنوع شده بود.

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس بند 1-1 مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص مغایرت‌های طرح تفصیلی شهر تهران با طرح جامع در تاریخ 28 مهر ماه سال 93 هرگونه بلندمرتبه‌سازی 12 طبقه بیشتر در شهر تهران ممنوع شده است.

اعطا با بیان اینکه شهرداری منطقه در پاسخ به مکاتبه انجام شده صدور پروانه‌های ساختمانی این ملک را بر اساس قرارداد منعقد شده فی‌مابین مالک و شهرداری در تاریخ 22 خرداد 92 توجیه کرده است گفت: بر اساس این قرارداد، 8/7197 مترمربع از 11174 مترمربع زمین ملک مذکور به شهرداری تهران منتقل شده و شهرداری به صدور پروانه مجتمع متعهد شده است. این در حالی است که پروانه ساختمان ملک در تاریخ 5 بهمن ماه سال 95 با تراکم 1065 درصدی و بر اساس تصمیم شورای معماری منطقه در تاریخ 17 شهریور ماه سال 95 پس از ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی در تهران اتفاق افتاده است. در واقع قرارداد منعقد شده باید بعد از مصوبه شورای عالی باطل می‌شد.

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: حتی در صورتی که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی را نادیده بگیریم بر اساس ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران در پهنه وقوع این ملک (S121) حداقل تراکم مجاز در این ملک برابر 750 درصد است. اما صدور پروانه صادره دارای 315 درصد اضافه‌تراکم غیرمجاز نسبت به ضوابط طرح تفصیلی است.

اعطا با بیان اینکه نکته بسیار مهم در خصوص این ملک محل قرارگیری آن است عنوان کرد: این ملک در فاصله حدود 90 متری پیاده‌راه اطراف دریاچه خلیج فارس قرار گرفته است. در واقع در صورت احداث این مجتمع که در حال حاضر در مرحله گودبرداری قرار دارد نزدیک‌ترین ساختمان به دریاچه خواهد بود و به دید و منظر دریاچه آسیب جدی وارد می‌کند و باعث ضایع شدن حقوق عمومی شهروندان خواهد شد.

وی تأکید کرد: بر اساس موارد عنوان شده لازم است شهرداری تهران ضمن جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز بلندمرتبه غیرقانونی علاوه بر پیگری‌های لازم در خصوص تخلفات صورت گرفته در این ملک و برخورد با متخلفین، اقدامات مقتضی جهت لغو مجوز ساخت‌وساز صادر شده را انجام دهد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز،تاریخ انتشار: تیر1398،کدخبر:21252 ،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
0
اجازه ساخت و ساز میدن بعد که ساخته میشه به یک دلیلی خرابش میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین