پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
اداره کل محیط زیست استان نسبت به نصب دو سر کل و بز در محیط زیست اردکان واکنش نشان داد.مدیر روابط عمومی محیط زیست استان یزد در این رابطه با تایید نصب سر این دو گونه ارزشمند جانوری در شهرستان اردکان اظهار داشت: این گونه‌ها مربوط به کشف شکار غیرمجاز و یا تلف شدن جانوران است.

شعار سال: روز گذشته تصویری از نصب سر دو کل و بز(قوچ و میش) در اداره محیط زیست شهرستان اردکان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و مطالب مختلفی در این زمینه از سوی اطراف مختلف بازنشر داده می‌شد.

این تصویر و مطالب پس از آن سبب شد که انقادهای بسیار زیادی به محیط زیست اردکان و اداره کل استان یزد صورت گیرد و افراد زیادی از این اقدام محیط زیست گلایه کنند.

با توجه به حاشیه‌های پیش آمده در ارتباط با این موضوع، خبرنگار تسنیم در یزد با روابط عمومی محیط زیست استان یزد تماس گرفت و صحت این موضوع را از وی جویا شد.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان یزد در این رابطه با تایید نصب سر این دو گونه ارزشمند جانوری در شهرستان اردکان اظهار داشت: این گونه‌ها مربوط به کشف شکار غیرمجاز و یا تلف شدن جانوران است.

وی تصریح کرد: در این حوزه با توجه به اینکه امکان دارد در آینده این گونه‌ها کمیاب و منقرض شوند، با اقداماتی زمینه حفظ ظاهر این حیوانات فراهم می‌شود و در موزه مربوطه نگهداری می‌شود.

حدادیان با تاکید بر اینکه محیط زیست اردکان فاقد فضایی به عنوان موزه برای نگهداری این موارد است خاطرنشان کرد: در مرکز استان این جانوران در موزه تخصصی که داریم نگهداری می‌شود ولی در شهرستان اردکان به دلیل عدم وجود موزه، سر این حیوانات در داخل اداره نصب شده است.

مدیرروابط عمومی محیط زیست استان یزد با تاکید بر اینکه محیط زیست توجه بسیار ویژه‌‌ای نسبت به حفاظت از گونه‌های جانوری دارد خاطرنشان کرد: نگهداری سر و یا بدن این حیوانات هم با توجه به اینکه آنها تلف شده‌اند، برای این است که بتوانیم در راستای معرفی این گونه‌های مهم و همچنین حفاظت آن برای آیندگان است.

به طور معمول در نقاط مختلف کشور و جهان موزه‌های متعددی در ارتباط با معرفی حیوانات قرار دارد و بدن‌ها و سرهای گونه‌های مختلف جانوری در این موزه‌ها برای بازدید عموم قرار می‌گیرد.

به طور قطع و با توجه به عدم وجود موزه جانوری در محیط زیست اردکان، نصب سر این جانوران در محیط زیست اردکان موضوعی غیرعادی یا خارج از عرف نبوده اما قطعا به لحاظ محل نصب در اداره هم می‌توان حساسیت بیشتری به خرج داد تا ظاهر بهتری داشته باشد.


نصب سر دو قلاده بز وحشی در اداره محیط زیست اردکان


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 5 مرداد 98، کد خبر: 2062811، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین