پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
به لطف برداشته شدن تحریم‌های ایران به‌عنوان بخشی از توافق تاریخی برای مهار برنامه ی هسته ای این کشور، نفت ایران به‌زودی به بازارهای جهانی می‌رسد
به لطف برداشته شدن تحریم‌های ایران به‌عنوان بخشی از توافق تاریخی برای مهار برنامه ی هسته ای این کشور، نفت ایران به‌زودی به بازارهای جهانی می‌رسد.

گروه اقتصادی، به لطف برداشته شدن تحریم‌های ایران به‌عنوان بخشی از توافق تاریخی برای مهار برنامه ی هسته ای این کشور، نفت ایران به‌زودی به بازارهای جهانی می‌رسد.

به گزارش بولتن نیوز،‌ برخی معتقدند این نفت به‌یک‌باره به بازارهای جهانی سرازیر خواهد شد و این در حالی است که همین‌الان هم قیمت نفت به طرز عجیبی به دلیل تولید بالای نفت در آمریکا و عربستان پایین است؛ اما این اشتباه است و تولید نفت در ایران اگر هم تأثیری در قیمت جهانی گاز داشته باشد این تأثیر محدود و با تأخیر خواهد بود.

سارا لادیسلا مدیر بخش انرژی و امنیت بین‌الملل مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی می‌گوید؛" بیشتر آنچه که تصور می‌شود میتواند از جانب ایران به بازار برسد در حال حاضر در بازار قیمت‌گذاری شده است." ما واقعاً نمی‌دانیم که آن‌ها چقدر سریع می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند و حوزه‌های نفتی آن‌ها در چه وضعیتی هستند."

بنا بر پیش‌بینی‌های سه آژانس رصد انرژی، تقاضای جهانی برای نفت خام 30 میلیون بشکه در روز است. ایران در نظر دارد تا صادرات خود را دو برابر کرده و به 2.3 میلیون بشکه در روز برساند. عددی که هنوز هم با صادرات 6 میلیون بشکه‌ای این کشور در دهه 70 و پیش از انقلاب 1979 فاصله زیادی دارد. وزیر نفت ایران اعلام کرد که به‌محض برداشته شدن تحریم‌ها (در زمستان امسال) تولید به میزان 500 هزار بشکه و در 6 ماه بعدی نیز به همین میزان افزایش خواهد داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت بولتن ، تاریخ انتشار پنجشنبه 15 مرداد 1394، کد مطلب: 281518 : http://www.bultannews.com

خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین