پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
چند وقتی است گرما در طبس جزو تیترهای خبری رسانه‌ها شده و امان مسافران و مردم را بریده، مردم سعی می‌کنند از هر طریقی برای رهایی از گرما استفاده کنند.

شعار سال: همین که خورشید نمایان می‌شود، اشعه خود را بر تن خسته و داغ کویر می‌افکند، داغی که امانت را می‌برد و نمی‌توانزیر نورش دوام آورد.

مسافران تابستانی که از طبس عبور می‌کنند گرمای طاقتفرسای کویر را تجربه می‌کنند، گرمایی که باعث شده همه کارها به شب ‌موکول شود.

از شدت گرما در طول روز جرأت نمی‌کنیم از خانه بیرون برویم

یکی از مسافران تابستانی شهر طبس اظهار داشت: آوازه این شهر کویری را شنیده بودیم تصمیم گرفتیم امسال یکی دو شب در این شهر میهمان شویم تا از جاذبه‌های کویر استفاده کنیم اما آنقدر هوا گرم است که در طول روز جرأت نمی‌کنیم از خانه بیرون برویم.

شدت گرمای هوا در برخی نقاط خراسان جنوبی از جمله طبس به حدی است که در روز به ندرت می‌توان بیرون آمد و مردم برای رهایی از گرما بیشتر کارها را در شب انجام می‌دهند.

دماسنج خودروی مسافران تا 10 درجه دمای طبس را بالاتر نشان می‌دهد

برخی از مردمطبس مدعی هستند که هواشناسیدمای واقعی این شهر را اعلام نمی‌کند به طوری که میانگین دما و بالاترین دما 42 تا 43 درجه اعلام می‌شود اما دماسنج خودروهای مردم و مسافران تا 10 درجه دمای هوا را بالاترنشان می‌دهد.

چند وقتی است که گرمای هوای طبس بی‌سابقه وطاقت‌فرسا شده است و مردم و به هر ترفندی دست می‌زنند تا از این گرما در امان بمانند اما این ترفندها چندان چاره‌ساز نیست.

کولرهای آبی به هیچ وجه پاسخگوی گرما نیست

یکی در مقابل خانه‌اش حوضچه‌ای ایجاد کرده و ساعت‌هایی که گرما به اوج می‌رسد تنی به آب می‌زند و بعضی مواقع نیزاستخرهای ذخیره آب روستایی به استخر شنای برخی اهالی و شهروندان تبدیل شده است که البته خطرهایی نیز این شهروندان را تهدید می‌کند اما فرار از گرما باعث شده کمتر به این خطرات فکر کنند.

تب گرما در این شهر به حدی است که حتی نمی‌توان دقیقه‌ای در سایه ایستاد و کولرهای آبی به هیچ وجه پاسخگو نیست.

از سوییکولرهای گازی به دلیل هزینه‌های هنگفت برق در این بحران اقتصادی مورد استقبال مردم طبس قرار نمی‌گیرد مگر تعداد اندکی از مردم که از نظر مالی وضعیت مساعدی دارند.

گرما زندگی را بر مردم تلخ کرده است

برخی از خانواده‌ها به مناطق ییلاقی می‌روند اما گرما در این نقاط نیز طاقت فرساست و زندگی را بر آن‌ها تلخ کرده است.

مسافرانی که از شریان‌های مواصلاتی طبس می‌گذرند از گرمای زیاد آن کلافه‌اند. دمای هوا به حدی زیاد است که حتی به اندازه چند دقیقه نمی‌شود مواد فاسد شدنی را در فضای خارج نگه داشت و کولرهای خودروها از ساعت 11 تا عصر جوابگوی این گرمای بی‌اندازه نیست.

طبس تنها شهرستان خراسان جنوبیکه جزو مناطق گرمسیری لحاظ شده است

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی اظهار داشت: درجه حرارت، مدت زمان طول دوره گرما، میزان آلاینده و میزان رطوبت هوا از جمله عواملی است که سبب می‌شود برق یک شهرستان در لیست تعرفه مناطق گرمسیری قرار بگیرد.

محسن بخشایی خاطرنشان‌کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده‌هایی از سازمان هواشناسی، جهادکشاورزی، وزارت نیرو و وزارت کشور تشخیص می‌دهند کدام مناطق جزو مناطق گرمسیری قرار بگیرند که در بررسی‌های صورت گرفته تنها شهرستان طبس جزو مناطق گرمسیری لحاظ شده است.

شهرستان‌های بشرویه و نهبندان جزو مناطق گرمسیری قرار بگیرد

وی با بیان اینکه مناطق گرمسیری به چند منطقه تعریف می‌شوند و براساس این‌ مناطق مشخص می‌شود بالاتر از چه میزان مصرف برق جزو پله‌های مصرف است گفت: برای این‌که شهرستان‌های بشرویه و نهبندان جزو مناطق گرمسیری قرار بگیرد پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی بیان کرد: برای شهرستان‌هایی که تعرفه عادی دارند در ماه‌های گرم از خرداد تا شهریور 300 کیلووات و در سایر ایام سال 200 کیلووات الگوی مصرف تعریف شدهو طبس در ماه‌های اردیبهشت و شهریور جزو منطقه چهار و در خرداد، تیر و مرداد در منطقه سه قرار می‌گیرد.

بخشایی تصریح کرد: در منطقه چهار الگوی مصرف 400 کیلووات است که در مناطق عادی 300 کیلو وات است ودر ماه‌های خرداد، تیر و مرداد که طبس جزو منطقه سه است با مصرف بیش از یک هزار کیلووات در پله‌های مصرف قرار می‌گیرند.

ثبت دمای بالای 40 درجه در 10 ایستگاه هواشناسی

دمای هوای 10 ایستگاه هواشناسی استان در شبانه روز گذشته به 40 و بالای 40 درجه رسید و مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی در گفتگو با تسنیم در این بارهاظهار داشت: در 24 ساعت گذشته حداکثر دمای ثبت شده در ایستگاه‌های طبس 47 درجه، دهسلم نهبندان 46، علی آباد زارعین و بشرویه 44، نهبندان 43، خوسف 42، درح، سرایان و فردوس 41 و بیرجند 40 درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

وی افزود: در 6 ایستگاه استان دمای هوا زیر 40 درجه ثبت شده که شامل ایستگاه‌های حاجی آباد زیرکوه 39 درجه، قاین و درمیان 37، سربیشه 35 و زهان 34 درجه است.

خندان‌رو بیان کرد: دمای هوا امروز تغییر چندانی ندارد و افزایش دما محسوس نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 10 مرداد 98، کد مطلب: 2066666: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
خدا به داد برسه چقدر که از این گرما واقعا مریضی بیماری و مرگ اتفاق میفهت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین