پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبه کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های استان مشکلات کشتارگاه شهرداری اراک تا شهریور ماه امسال برطرف خواهد شد.
شعارسال:محسن شانقی ظهر امروز در جریان بازدید از خبرگزاری فارس به مناسبت روز خبرنگار در پاسخ به پرسشی مبنی بر ثبت سوژه »به وضعیت کشتارگاه اراک رسیدگی کنید«در سامانه فارس من اظهار کرد: هفته گذشته کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های استان برگزار و بر اساس مصوبات این کمیته مشکلات کشتارگاه شهرداری اراک تا شهریور ماه امسال برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر مسائل و مشکلات کشتارگاه شهرداری اراک به یکی از دغدغه‌های مسوولان تبدیل شده بود که متأسفانه تغییر و جا بجایی پی در پی شهرداری یکی از عوامل اصلی عدم عملیاتی شدن وعده‌های داده شده در خصوص رفع ایرادات بهداشتی کشتارگاه بود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: طی نشستی که اخیراً با مسوولان شهرداری اراک برگزار شد مقرر گردید تا شهریورماه امسال چند ایراد عمده از جمله مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب برطرف شود، که هم‌اکنون ایجاد تصفیه‌خانه در دست اقدام است و قرار است به زودی آبگیری و راه‌اندازی شود.

شانقی گفت: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه خط 2 کشتارگاه اراک نیز راه‌اندازی خواهد شد، هم‌اکنون تأسیسات خط دو نصب شده و به محض راه‌اندازی تصفیه‌خانه این خط نیز آغازبه کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بخش آلایش و ریل‌گذاری نیز در دست اقدام است، همچنین در بخش نیروی انسانی قرار شده است تا مهرماه یک کارشناس دامپزشکی در کشتارگاه جذب و به کار گرفته شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از کشتار حدود 40 هزار رأس دام از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه استان خبر داد و بیان داشت: در این مدت 415 رأس لاشه غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شده است.

شانقی گفت: استان مرکزی در حال حاضر فاقد کشتارگاه صنعتی است که قرار است ظرف دو ماه آینده یک کشتارگاه صنعتی در زرندیه راه‌اندازی شود، همچنین دو تقاضی ایجاد کشتارگاه صنعتی در شهر ساوه و دو تقاضا در شهر اراک نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های اداره کل دامپزشکی کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیردار و استراتژیک است که هرساله با جدیت اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی همچنین از اجرای طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ در استان با هدف حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده خبر داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار21 مرداد 98، کدخبر: 13980520000829، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین