پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
آئین رونمایی عضویت یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو (سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد) روز چهار شنبه با حضور دبیرکل کمیسیون ملی در ایران ، شهردار و اعضای شورای مرکز استان برگزار شد.

شعارسال: آئین رونمایی عضویت یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو (سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد) روز چهار شنبه با حضور دبیرکل کمیسیون ملی در ایران ، شهردار و اعضای شورای مرکز استان برگزار شد.

حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این ارتباط گفت: شهر یزد در راستای فنون یادگیرنده ،ارزش‌های جهانی زیادی دارد و این افتخاری برای همه ایرانیان در جوامع بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه مبلمان شهری و دیوارهای کاهگلی آن باید به عنوان شهر عضو شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده آموزنده باشد، افزود: در چنین شهرهایی معماری بناها هم آموزنده و گویای فرهنگ و تمدن اصیل مردمان آن منطقه است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه معماری یزد سرشار از هویت و آموزش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی است، اظهار داشت: از این پس باید تمام معابر، بیمارستان‌ها، مدارس و فضاهای عمومی شهر به کتاب و کتابخوانی آراسته شود.

به گفته ایوبی نظام آموزشی ایران که مبتنی بر استاد، شاگردی است می‌تواند به عنوان الگویی موثر و کارآمد در این حوزه برای جهانیان باشد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تصریح کرد:‌ ایران به واسطه برخورداری از استادانی چون ابوعلی سینا و دیگر فلیسوفان بنام در زمینه علم و آموزش در جهان مطرح است قصد داریم با فراگیر شدن نظام آموزش بومی آن در حقیقت جهان را با الگوی آموزشی خود بیشتر آشنا کنیم.

ایوبی با اشاره به اینکه نظام آموزشی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن در جهان دارد ، تاکید کرد: خوشنویسی از جمله ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی یزد است که باید بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.

کمیته های استانی دفتر یونسکو در یزد معرفی شوند

رئیس شورای شهر یزد هم از اقدام کمیسیون ملی یونسکو در انتخاب یزد به عنوان اولین شهر برای تاسیس دفتر این نهاد سال گذشته قدردانی کرد.

غلامعلی سفید افزود: خوشحالیم که امروز علاوه بر معرفی کمیته‌های دفتر یونسکو، شاهد پیوستن شهر یزد به شبکه شهرهای یادگیرنده هستیم و مسئولان کمیته‌های استانی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به روز تشکل‌های مردمی (۲۲ مرداد) ادامه داد: شورای شهر نمونه‌ای از تشکل‌ها است و باید تلاش کنیم با تشکل‌ها، همسو شویم تا فعالیت‌های موثرتری در شهر انجام دهیم.

«شهرهای یادگیرنده مناطقی هستند که به طور مؤثر منابعشان را در بخش‌هایی چون ترویج یادگیری فراگیر از آموزش پایه تا آموزش عالی، باز زنده سازی یادگیری در خانواده‌ها و جوامع، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از فناوری مدرن یادگیری، افزایش مزیت و کیفیت یادگیری و پرورش فرهنگ یادگیری در طول زندگی به کار برده و قدرت فردی و همبستگی اجتماعی، موفقیت اقتصادی و فرهنگی و توسعه پایدار را ایجاد کرده و ارتقا دهند

در مجموع ۲۲۴ شهر از ۵۲ کشور عضو شبکه شهرهای یادگیرنده هستند.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار: مرداد1398،کدخبر: 83436628،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین