پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
امروز استاندار خراسان شمالی با هیئت اعزامی ترکمنستان دیدار کرد.در این دیدار که با هدف توسعه اقتصادی و تجاری استان برگزار شد، محمد علی شجاعی با بیان اینکه ارتباط دوستانه با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت ایران است گفت: این ارتباط ها به سود هر دو طرف است چراکه مرز خراسان شمالی با ترکمنستان، مرزی بسیار آرام است و نشان از فهم بالای این همسایه دارد.

شعارسال: استاندار خراسان شمالی در دیدار با هیئت اعزامی ترکمنستان گفت: مرز خراسان شمالی با ترکمنستان، مرزی بسیار آرام است و نشان از فهم بالای این همسایه دارد.

 امروز استاندار خراسان شمالی با هیئت اعزامی ترکمنستان دیدار کرد.

در این دیدار که با هدف توسعه اقتصادی و تجاری استان برگزار شد، محمد علی شجاعی با بیان اینکه ارتباط دوستانه با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت ایران است گفت: این ارتباط ها به سود هر دو طرف است چراکه مرز خراسان شمالی با ترکمنستان، مرزی بسیار آرام است و نشان از فهم بالای این همسایه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های همکاری خراسان شمالی با استان آخال ترکمنستان افزود: باید در این نشست که سومین نشست مشترک ماست، زمان بندی مشخص برای اجرای مفاد همکاری و تفاهم نامه ها صورت گیرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: وزارت خارجه جمهوری اسلامی، صورت مکتوب ظرفیت های همکاری دو طرف را برای ترکمنستان ارسال و با تشکیل کمیته ای، تعاملات بین دو استان را پیگیری می کنیم.

شجاعی گفت: ظرفیت تور گردشگری هوایی آخال به بجنورد، پذیرش بیماران از ترکمنستان، تبادلات بخش کشاورزی، تبادل دانشجو و هم افزایشی در عرصه ورزش را داریم.

وی گفت: خراسان شمالی 5هزار نیروی ماهر فنی و مهندسی و آماده برای ارائه خدمات در استان آخال را دارد.

احمد قربان اُف معاون استاندار آخال ترکمنستان هم بر افزایش ملاقات مستقیم دو استان تاکید کرد و گفت: 15 اکتبر امسال هم کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور برگزار خواهد شد.

احمد کاکا اویچ سفیر ترکمنستان هم از افتتاح بازار صنایع آخال، امروز در مشهد مقدس خبر داد و گفت: علاوه بر روابط اقتصادی، روابط سیاسی دو کشور هم در سطح بالایی برقرار است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  برنا،تاریخ انتشار: 4شهریور1398،کدخبر:889704 www.borna.news،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین