پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۰۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهریه این دانشگاه بسته به مکان آن (در شهرهای مختلف) از ۱۰ تا ۱۵ درصد و در برخی از رشته ها نیز تا ۲۲ درصد افزایش خواهد داشت.

شعار سال: محمد مهدی طهرانچی شنبه شب در حاشیه نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در رودهن شهرستان دماوند به خبرنگاران افزود: با توجه به میزان تورم و افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیاز است که نیازها از طریق افزایش شهریه ها جبران شود.

این مقام مسئول توضیح داد: با توجه به سطوح مختلف دانشگاه ها سعی شده با یک طرح چهار مرحله ای در دانشگاه های مختلف این افزایش اجرا شود که نتایج قطعی بعد از تصمیم استان ها نسبت به نوع رشته و محل دانشگاه صادر می شود و متوسط پیشنهادی افزایش شهریه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است و در برخی از رشته ها نیز از ۱۵ تا ۲۲ درصد افزایش خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص تسهیل در پرداخت شهریه ثابت دانشجویان انصرافی و دانشجویانی که تحصیل آنان متوقف شده، افزود: یک فرصت طلایی برای دانشجویان دارای وقفه تحصیلی با میزان بدهی بالا در نظر گرفته شده است و این افراد می توانند تا شهریورماه به تحصیل خود باز گردند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه در خصوص نشست شورای دانشگاه آزاد استان تهران نیز تصریح کرد: موضوعات کاری دانشگاه آزاد، برنامه های آینده دانشگاه در این منطقه، تکمیل بیمارستان دانشگاه واحد رودهن و راه اندازی رشته پزشکی در این واحد از جمله موضوعات مطرح شده بود.

وی با بیان اینکه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در شهر دماوند و نیز رودهن مرحله نخست خود را پشت سر گذاشته اظهارداشت: تکمیل بیمارستان یکی از مطالبات به شمار می رود، چرخه فعالیت این مرکز را تقویت می کند و تحقق آن منوط به همت مسئولان محلی، خیرین و دانشگاه آزاد به صورت توامان است.

طهرانچی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه هزینه ای به منظور پرداخت در ساخت و تکمیل بیمارستان ندارد، اضافه کرد: ساخت بیمارستان رودهن نیازمند همت مسئولان و خیران است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد تحول و حرکت به سمت بسترسازی اشتغال دانش بنیان است.

** تلاش برای تقویت بهداشت و درمان دماوند

مجید صفری فرماندار دماوند نیز در این نشست گفت: سیاست ما حرکت به سمت سرمایه گذاری در علوم دانشگاهی است و این شهرستان استعداد و قابلیت قطب آموزشی و در کنار آن تقویت حوزه بهداشت و درمان را دارد.

وی با اشاره به احداث بیمارستان بخش رودهن خاطرنشان کرد: احداث این مرکز درمانی یکی از مطالبات بحق مردم منطقه است که با وجود جلسات و نشست های متعدد همچنان به نتیجه نرسیده و شاید عزم لازم وجود نداشته اما امروز همت و تلاش برای تحقق این امر فراهم است.

همچنین حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند نیز با اشاره به نقش دانشگاه ها در تحقق شعار سال جدید به عنوان سال رونق تولید اظهارداشت: با مشارکت دانشگاه ها می توان در بخش صنعت و تجارت با هدف اشتغال و تقویت زیرساخت ها بخش تولید کشور را خودکفاتر از امروز کرد.

شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر ۱۰۰هزار نفر در قالب دو بخش مرکزی و رودهن در ۴۵ کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران، تاریخ 5 شهریور 98، کد مطلب: 669964: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین