پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف گفت: براساس آیات قرآن کریم، تکلیف همه ما در محور تحول خواهی، رشد و تعالی جامعه مشخص است و تا زمانی که خود را تغییر ندهیم نخواهیم توانست جامعه را تغییر دهیم.

شعار سال:

حجت الاسلام سیدمحسن دعایی پنجشنبه شب در آیین پایانی دومین اجلاس سراسری عفت، عزت و عشق در تالار قدس حرم مطهر رضوی گفت: از فرهیختگان و اصحاب هنر و فرهنگ نیز می خواهیم به این جبهه پیوسته و به خلق آثار فرهنگی و هنری فاخر پرداخته و توانمندی های خود را در سامانه جبهه به ثبت برسانند.
وی تاکید کرد: باید جشنواره فیلم فجر با صبغه حیا، عفاف و کرامت زن ممیزی شود و نهادهای فرهنگی مردمی در این ممیزی مشارکت کنند.
دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف گفت: تلاش می کنیم موسسه رصدنامه ملی مستقر شود و در راستای آن زمینه ایجاد صندوق 'گوهرشاد؛ مسلخ عشق' در حمایت از تولیدکنندگان آثار فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف فراهم گردد.
حجت الاسلام دعایی اظهار کرد: این صندوق از امسال همه آثار فرهنگی و هنری مربوط به حجاب و عفاف را شناسایی می کند و نسبت به رفع خلاهای موجود در این حوزه سفارش محصول جدید می دهد.
وی بیان کرد: جبهه فرهنگی حجاب و عفاف درصدد راه اندازی نمایندگی در همه استانهای کشور است لذا امسال 10 نمایندگی این جبهه در استانهای مختلف مستقر می شود.

*رصدنامه ملی حجاب و عفاف به موسسه تبدیل می شود
مدیر طرح ملی رصدنامه و رئیس دانشکده اهل بیت (ع) اصفهان نیز در این مراسم گفت: رصدنامه ملی بزرگترین طرح برای شناسایی، ارزیابی و معرفی آثار و محصولات فرهنگی و هنری در حوزه عفاف و حجاب است که در قالب 12 کمیته مختلف آثار این حوزه را شناسایی و طبقه بندی کرده است.
امیرحسین بانکی پور افزود: رصدنامه ملی ویترینی برای نمایش آثار فاخر و محلی برای پرکردن خلاهای فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف است لذا این رصدنامه تحت عنوان یک موسسه به کار خود در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ادامه می دهد لذا از این پس خالق هر اثر فرهنگی و هنری در حوزه حجاب و عفاف از ثبت و نمایان شدن اثر خود اطمینان خواهد یافت.
وی بیان کرد: رصدنامه دارای دو بعد گونه شناسی و مخاطب شناسی محصولات فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف بود که طی همفکری با قرارگاه خاتم الاوصیا سه بعدی می شود به این معنا که بعد 'موضوع' نیز به آن اضافه می شود.
وی خاطرنشان کرد: از یکهزار اثر فرهنگی و هنری که در حوزه حجاب و عفاف برای ثبت در این رصدنامه به دبیرخانه آن در قالب دومین اجلاس سراسری عفاف، عزت و عشق رسید، 110 اثر برگزیده معرفی و در قالب کتابی به همراه تحلیل آثار منتشر شد.
وی افزود: در این کتاب افزون بر معرفی یکهزار اثر رسیده به دبیرخانه رصدنامه ملی، خلاءهای فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف شناسایی و نمودارهای کمیته های 12 گانه آن مشخص شده است.
بانکی پور از برپایی نمایشگاه مفهومی رصدنامه و نمایشگاه فروش لباس ها و کتابهای برگزیده حجاب و عفاف از هفته آینده در ورودی باب الجواد حرم مطهر رضوی خبر داد.
این استاد دانشگاه گفت: اجلاس سراسری عفاف، عزت و عشق یک نقطه عطف در حرکتهای فرهنگی در راستای ترویج حجاب و عفاف بود که یک تحول بینشی و دانشی را در موسسات و فعالان فرهنگی در پی داشت.
وی افزود: حجاب یک نماد از سبک زندگی عفیفانه است لذا نباید فقط همه فعالیتها را روی حجاب متمرکز کرد بلکه با تحول آفرینی در درون یک فرد می توان به حجاب، که نمود این تحول در بیرون فرد است، رسید.
به گزارش ایرنا، در پایان این همایش از برگزیدگان آثار فرهنگی و هنری حوزه حجاب و عفاف با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار1 مرداد 95 ، کد مطلب:82158843: www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین