پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
معاون علمی و فناوری گفت: به زودی با ورود فرآورده های جدید به بازار، نیاز کشور به این اقلام فناورانه و راهبردی به مدد تولیدات «ایران ساخت» تأمین خواهد شد.

شعارسال: معاون علمی و فناوری گفت: به زودی با ورود فرآورده های جدید به بازار، نیاز کشور به این اقلام فناورانه و راهبردی به مدد تولیدات «ایران ساخت» تأمین خواهد شد.

 سورنا ستاری در افتتاح پنجمین نمایشگاه ایران فارما با بیان اینکه در تولید و صادرات داروهای بیوتک یک برتری ذاتی داریم، گفت: بیش از پنجاه درصد فرآورده های دارویی ایران ساخت که به دیگر کشورها صادر می شود مربوط به این حوزه است.

وی افزود: صنعت داروهای نوترکیب و بیوتک، جزو حوزه های راهبردی دانش بنیان به شمار می رود و معاونت علمی و فناوری، با حمایت زیرساختی از تولیدکنندگان دانش بنیان و استارت آپ‌های این حوزه، تلاش می کند تا راه را برای کاهش وابستگی کشور به این فرآورده‌های راهبردی و مهم در کنار خلق ارزش افزوده و اشتغال میسر کند.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سال گذشته با اجرای برنامه خودکفایی تولید دارو را آغاز کرده ایم، ۲۷ داروی بیولوژیک ۵۰ داروی شیمیایی و ۵۸ ماده اولیه دارویی که ۵۷۰ میلیون دلار ارزبری دارد به مدد شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها ایران ساخت می شود.

ستاری خاطر نشان کرد: به زودی با ورود این فرآورده ها به بازار، نیاز کشور به این اقلام فناورانه و راهبردی به مدد تولیدات «ایران ساخت» تأمین خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از گام های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تحقق معافیت های مالیاتی بوده است؛ تلاش کردیم این معافیت های مالیاتی در تحقیق و توسعه شرکت ها و تولید محصولات نوآورانه و جدید، اثرمند شود.

ستاری با بیان اینکه ۱۳۵ قلم داروی راهبردی و ماده اولیه «ایران‌ساخت» می‌شود، گفت: توانمندی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های داخلی، ارزش تولیداتمان را در حوزه دارو به حدود ۱.۲ میلیارد دلار رسانده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، بر ضرورت عزم جدی و همدلی برای رفع وابستگی در حوزه غذا تأکید کرد و گفت: در حوزه غذا به ویژه در حوزه های دام، طیور و آبزیان وابستگی های جدی داریم.

به گزارش مهر، پنجمین نمایشگاه بین المللی «ایران فارما» (دارو و صنایع وابسته)، با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه افتتاح شد.

‍‍‍

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار2 مهر 98 ، کد خبر : 4727459،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
0
با همین کار ها باید جلوی تحریم ابر قدرت ها ایستاد اگر نه مذاکره فایده ای نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین