پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
استاندار فارس با تاکید بر راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در این استان گفت: مهندسان کشاورزی و بخش خصوصی باید در این زمینه ورود کنند.

شعارسال : سید محمدعلی افشانی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها و فعالان کشاورزی استان فارس اظهار داشت: برای علمی کردن و رونق کشاورزی در استان فارس باید شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در این استان راه‌اندازی شود و مهندسان کشاورزی و بخش خصوصی باید در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است افزود: بخش خصوصی، اتاق بازرگانی استان و دیگر مدیران مربوط باید تمهیدات لازم را برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کنند.

افشانی وضعیت خشکسالی را در استان فارس بحرانی دانست و گفت: تمام تالاب‌ها و چاه‌های حاشیه آنها در استان فارس خشک شده و همین امر سبب فلج شدن بخش کشاورزی در این استان شده است. 
وی با اشاره به اعتبارات قابل ملاحظه‌ای که دولت برای آب‌های مرزی و اعتباراتی که برای استانهای بوشهر و خوزستان در نظر گرفته است افزود: استان فارس از این اعتبارات بی‌بهره مانده است زیرا نه استان مرزی است و نه مانند خوزستان و بوشهر دارای مخازن عظیم نفت و گاز است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ۲۰ درصد اشتغال استان فارس در بخش کشاورزی است تصریح کرد: برای رونق بخش کشاورزی و برای جلوگیری از بروز بحران در استان فارس دولت باید طرح ویژه‌ای در حوزه کشاورزی برای این استان در نظر بگیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت پایگاه خبری تحلیلی نگاه فارس ، تاریخ انتشار پنجشنبه 07 آبان 1394 ، کد مطلب : 27620 |: www.negahefars.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین