پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
شهردار تهران گفت: در حال حاضر به هیچ عنوان پروژه‌ای را که برای سالمندان مناسب‌سازی نشده باشد را در تهران افتتاح نخواهیم کرد.
شعار سال:شهردار تهران گفت: در حال حاضر به هیچ عنوان پروژه‌ای را که برای سالمندان مناسب‌سازی نشده باشد را در تهران افتتاح نخواهیم کرد.

پیروز حناچی در مراسم بزرگداشت روز جهانی سالمند، ضمن بیان اینکه سالمندی یک تهدید نیست بلکه یک فرصت است، گفت: البته این دوره از زندگی با چالش‌هایی نیز روبرو است. طبق گزارشات سالمندی، دوره حاضر دارای سه ویژگی است؛ اولا که بی‌سابقه بوده و تاکنون مشابهی نداشته است، ثانیا فراگیری داشته و در آخر سرسخت و تقریبا بازگشت ناپذیر است.
 
وی در ادامه با اشاره به افزایش امید به زندگی در جوامع، افزود: همین امر سبب افزایش جمعیت سالمندی است. سن امید به زندگی از ۵۷ سال در سال ۱۳۵۵ به ۷۴ سال در مردان و ۷۶ سال در زنان در سال ۱۳۹۵ رسیده است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۳۰ حدود یک چهارم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.

وی در خصوص میزان جمعیت سالمندی در تهران طی سه دهه گذشته، افزود: در سال ۱۳۶۵ حدود ۵/۴ درصد جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دادند که این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۱۰/۵ درصد رسیده است. شهر تهران حدود یک درصد بالاتر از میانگین کشوری دارای سالمند است.

شهردار تهران ادامه داد: منطقه سه شهر تهران با ۲۱ درصد و مناطق یک و شش با ۱۸ درصد دارای بیشترین میزان جمعیت سالمندی هستند. همچنین مناطق یک تا پنج نیز بیشترین تعداد سالمند را در بین سایر مناطق دارند.

وی با اشاره به مطالعات صورت گفته در خصوص سالمندان، گفت: طبق این مطالعات، ۶۶/۸ درصد از سالمندان در فعالیت‌های پایه مستقل و ۱۱/۹درصد در فعالیت‌های پایه وابسته‌اند.

حناچی با اشاره به اینکه ۲۵/۴ درصد سالمندان طی شش ماه گذشته حداقل یکبار به زمین خورده‌اند، گفت: با توجه به کمبود ویتامین D و سایر مشکلات استخوانی نمی‌توان تمام این آمار افتادن را به دلیل مشکلات شهری دانست اما، شهرداری باید به فکر ارتقای سطح زندگی این افراد باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت روانی سالمندان، تصریح کرد: ۴۱ درصد زنان و ۲۸/۷ درصد مردان سالمند افسرده هستند که باید سیاست‌های ما به سوی کاهش این ارقام پیش رود. البته خوشبختانه کشور ما جزو ۱۰ کشور اول موفق در زمینه سالمندان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهر تهران شهر، دوستدار سلامت است، گفت: در حال حاضر  حفظ کرامت انسانی و مناسب‌سازی فضای شهری از اولویت‌های اساسی ما در شهرداری است.

به گزارش ایسنا، شهردار تهران در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند در جمع خبرنگاران در خصوص مناسب سازی ایستگاه های مترو برای سالمندان توضیح داد: آسانسور و پله برقی جزو الزامات ایستگاه های مترو است و تلاش می کنیم این تجهیزات در همه ایستگاه های مترو وجود داشته باشد؛ هر چند در شرایط فعلی تحریم ممکن است در تهیه این تجهیزات مشکلی وجود داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص مناسب سازی معابر تهران برای سالمندان گفت: بحث مناسب سازی فضاهای عمومی نه فقط برای سالمندان بلکه برای همه گروه های سنی و معلولان و آنهایی است که به هر دلیل مشکل حرکتی دارند، باید انجام شود و این هدف را پیگیری می کنیم.

حناچی افزود: به همین دلیل در کوتاه مدت هیچ پروژه ای بدون رعایت استانداردهای مناسب سازی افتتاح نمی شود، در میان مدت تمامی پارک ها و در دراز مدت تمامی فضاهای عمومی مناسب سازی خواهند شد و کمیته ای در شهرسازی این موضوع را پیگیری می کند.

وی در پاسخ به این سوال که در سند سالمندی، شهرداری چه وظیفه ای دارد نیز تصریح کرد: بخش هایی که مربوط به مناسب سازی فضاهای فیزیکی و مقیاس محلات است، بر عهده شهرداری گذاشته شده، اما همکاری مسئولان دستگاه های ذیربط نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:9مهر 1398،کد خبر: ۲۳۰۰۰،eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
اصلا برای معلولین و سالمندان هیچ ارزشی قائل نیستید چرا که بعد این همه سال تازه به فکر افتادید که برای رفت و امد مشکل دارند؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین