پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۳
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علت وقوع حادثه خروج قطار زاهدان - تهران از ریل در محدوده ایستگاه «شورو »همچنان توسط کمیته تحقیقات در دست بررسی است و نتیجه آن پس از تکمیل گزارش به مسئولان استان اعلام خواهد شد.

شعارسال: احمدعلی موهبتی اظهار داشت: گزارش تکمیلی و نتیجه تحقیقات کمیته کارشناسی به دادستانی اعلام می شود و از آن طریق به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با قدردانی از تلاش همه دستگاههای اجرایی خدمات رسان در حادثه گفت: بعد از بروز این حادثه تلخ ریلی، نخستین واحد اورژانس مستقر در منطقه به سرعت در محل حضور یافته و بعد از چهار دقیقه از بروز حادثه موضوع را از طریق بی‌سیم اعلام کرده و مردم نیز به کمک آمدند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: لطف الهی در این حادثه بسیار مشهود است بطوری که لوکوموتیوهای موجود در ریل همانند طناب با مراقبت از واگن‌های این قطار از بروز حادثه شدید که امکان کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر بود، جلوگیری کردند.

وی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده درگذشتگان و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه تلخ بیان کرد: مردم و نیروهای امدادی در این حادثه بسیار خوب پای کار آمدند به طوری که با برنامه ریزی مدیریت ستاد بحران استان با وجود فاصله ۱۰۰ کیلومتری حادثه تا شهر زاهدان عملیات خدمات‌رسانی و انتقال مصدومان و مسافران در مدت زمانی چهار ساعته به اتمام رسید.

موهبتی افزود: در این حادثه همه دستگاه‌های خدمات‌رسان عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان نظیر هلال احمر، بهداشت و درمان، راهداری و آتش نشانی بسیار خوب پای کار آمدند و به ارائه خدمات به هموطنان حادثه دیده پرداختند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در این حادثه تلخ علاوه بر اعزام بیش از ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، خلبان بالگرد امداد و نجات که از عصر به بعد هر روز اجازه پرواز ندارد با جسارت و از خودگذشتگی در شب به خدمات‌رسانی به هموطنان پرداخت.

وی با تقدیر از مردم محلی و دستگاه‌های خدمات رسان افزود: نتیجه اقدامات همه دستگاه‌ها در این حادثه ریلی مطلوب بوده بطوری که از مجموع ۱۵۷ مصدوم اولیه حادثه هم اینک تنها چهار نفر در بیمارستان خاتم الانبیاء(ع) زاهدان بستری هستند.

موهبتی تصریح کرد: آنچه که در این حادثه روح و روان مردم را رنجش داده اطلاع رسانی‌های غلط و کذب توسط برخی افراد در فضای مجازی و بعضی رسانه هاست که در این رابطه از مردم عزیز در خواست می شود اطلاعات صحیح و لازم را از مسئولان دست اندرکار و رسانه‌های رسمی کشور بدست آورند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جلوگیری از وقوع حوادث بسیار با اهمیت است گفت: علت بروز این حادثه در ابعاد مختلف از جمله فنی در دست بررسی قرار دارد و به محض اعلام دقیق علت آن از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

در حالی که استاندار سیستان و بلوچستان از تکمیل و ارائه نشدن نتیجه تحقیقات کمیته کارشناسی حادثه قطار زاهدان- تهران خبر داد، غضنفر فولادی رئیس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن روز سه‌شنبه گذشته علت این حادثه را باز کردن پیچ و پابند ریل توسط افراد ناشناس عنوان کرده است.

عصر چهارشنبه سوم مهر قطار مسافربری زاهدان- تهران پس از طی حدود ۱۰۰ کیلومتر از ایستگاه راه‌آهن زاهدان، در ۲ کیلومتری ایستگاه "شورو" از ریل خارج شد و بر اثر واژگونی تعدادی از واگن‌های آن، چهار نفر کشته و ۱۵۷ نفر مجروح شدند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11مهر1398 ، کدخبر: 83501729: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین