پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
حادثه برخورد قطار باری با ریل باس مسافربری در ایستگاه کشور شهرستان درود لرستان( از توابع بخش پاپی) در روز یکشنبه پنج مصدوم برجا گذاشت . هنوز این حادثه به پایان نرسیده بود که شاهد حادثه دوم بودیم و حال مصدوم حادثه که از عوامل فنی راه آهن می باشد(گویا از کارکنان اداره کل زاگرس) وخیم اعلام شده است . بنا بر گزارش دریافتی، نیروی حاضر در حادثه‌ برخورد قطارها(باری و ریل باس مسافربری) در‌ ایستگاه کشور، در حین جمع‌آوری آثار سانحه و پاک سازی محیط ، دچار مصدومیت شدید و قطع عضو شد.وی توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی اعزام تا مقدمات پیوند احتمالی صورت گیرد. سوال از آقای مهرداد بذرپاش بعنوان وزیر راه و شهرسازی این است که آیا می دانند این چندمین حادثه در شهرستان درود می باشد؟ چرا راه اهن با تکرار حوادث مواجه گردیده است؟ سربسته عرض می شود که بدلیل وجود پاره ای مسائل درون سازمانی( در پایگاه تحلیلی خبری شعار سال) ، برای برخی پیگیری ها در این سازمان محدودیت موقت داریم وگرنه شک نکنید همانند سایر دستگا ههای اجرایی و حتی زبربخش های وزارت راه و شهرسازی، مسئله را همزمان از مجلس و نهادهای نظارتی و امنیتی دنباله گیری و مطالبه گری می نمودیم. سربسته و جهت تذکر به حضرتعالی عرض شد جناب وزیر. بهتر است خودتان پیگیر وظایف قانونی تان باشید قبل از اینکه تذکر مستقیم و غیرمستقیم از مراجع بالادستی بشنوید.

شعارسال: مهدی پازوکی مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان در روز یکشنبه، خبر از برخورد یک قطار باری با یک ریل باس مسافربری در شهرستان درود (توابع بخش پاپی) داد. حادثه‌ای که پنج مصدوم شامل مسافرین، مسوولین و راننده قطار برجای گذاشت. مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در خصوص وضعیت رسیدگی به این مصدومین بیان داشت که تیم‌های اورژانس و اورژانس هوایی برای انتقال مصدومین به مراکز درمانی به منطقه اعزام شده‌اند. سه نفر از مصدومین توسط بالگرد به بیمارستان‌های الیگودرز و خرم‌آباد اعزام و مابقی توسط اورژانس شبکه بهداشت و درمان سپیددشت به بیمارستان امام خمینی این شهر منتقل شدند.

قطع عضو یکی از کارگران در حادثه‌ برخورد قطار باری با ریل باس مسافربری در‌ ایستگاه کشور + گزارش از مصدومان حادثه

برخی از رسانه‌ها نظیر خبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت راه و شهرسازی نوشتند که، این برخورد جزیی بوده است. در سایت وزارت راه و شهرسازی منعکس شده، صبح روز یکشنبه ۱۲ آذر حدود ساعت ۸:۱۵ در اثر برخورد جزئی دماغه یک دستگاه ریل باس محلی درود به اندیمشک با واگن باری خالی در محور لرستان (بلاک چمسنگر به کشور) ریل باس متوقف شده است؟! نکته جالب توجه دیگر اینکه، در حالی که شرکت راه آهن صبح روز یکشنبه تعداد مصدومان حادثه ریلی راه آهن لرستان را ۲ نفر اعلام کرده بود، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان تعداد مصدومان را پنج نفر شامل مسافران، مسئولان و راننده قطار اعلام نمود.

خبر‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی (نیازمند راست آزمایی) حاکی از آن است که حال کمک لوکوموتیوران مساعد نبوده، ضمن این که حادثه در منطقه صعب العبور و داخل تونل رخ داده که امکان دسترسی وسایل امدادی نقلیه جاده‌ای به سختی فراهم است. همچنین شنیده شده، سرعت ریل باس بسیار کمتر از حد مجاز بوده و برخورد در نزدیکی ایستگاه کشور در ناحیه لرستان رخ داده که منجر به خروج از خط واگن باری و قطار مسافری ریل باس گردیده است.

قطع عضو یکی از کارگران در حادثه‌ برخورد قطار باری با ریل باس مسافربری در‌ ایستگاه کشور + گزارش از مصدومان حادثه

در شبکه‌های اجتماعی عنوان شده که در حین جمع آوری ضایعات حادثه، یکی از کارکنان جرثقیل ناحیه زاگرس به نام منجزی دچار قطعی دست و پا شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنین مدعی شده اند که راه آهن ناحیه لرستان معاون فنی ندارد و معاون فنی ناحیه، یک سال است که توسط مدیر ناحیه اخراج شده است. ضمن این که ناحیه لرستان معاون ناوگان هم ندارد و این دهمین حادثه در ناحیه لرستان است.

در ادامه این ماجرا همانگونه که بیان گردید، یکی از کارکنان اداره کل زاگرس، حاضر در حادثه برخورد قطار در ایستگاه کشور، در حین جمع‌آوری آثار سانحه و پاکسازی محیط دچار مصدومیت شدید و قطع عضو شد. وی توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی اعزام تا مقدمات پیوند احتمالی صورت گیرد. به دلیل ضرورت انجام اقدامات درمانی تکمیلی و انتقال به تهران، با توجه به محدودیت‌های پرواز بالگرد در شب، با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان اورژانس کشور و فرماندهی محترم هوانیروز ارتش، یک فروند جت فالکون برای انتقال مصدوم به فرودگاه خرم‌آباد پرواز و اقدامات انتقال به مراکز درمانی تهران صورت گرفت.

مسیر راه‌آهن جنوب در محدوده استان لرستان با تلاش عوامل امدادی، بازگشایی شده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون / شسا مرجع راه آهن

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین