پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
قطار سنندج تهران گویا ظهر روز جمعه دچار نقص فنی شد و مسافران ساعت‌ها در کوپه‌های قطار سرگردان شدند. گویا مشکل فنی در دیزل موجب شد تا قطار در ۲۵ کیلومتری سنندج نزدیک قروچای در راه بماند، اما با رسیدن دیزل جایگزین از همدان، مشکل برطرف و مسافران با تاخیری چند ساعته، به مقصد رسیدند. سوال اینجاست که چرا راه آهن توضیحاتی رسمی با ذکر شیوه جبران خسارات وارده بر مسافران، ارایه نکرده است؟ این دومین بار است که قطار تازه تاسیس سنندج دچار نقص فنی می‌شود و مسافران برگشتی سنندج به تهران را نیز سرگردان کرده است. بار اول با رویکرد وقوع حادثه فنی، سکوت کردیم، اما افکار عمومی در این مرتبه توضیح قانع کننده نیاز دارد.

شعارسال: این دومین بار است که قطار تازه تاسیس سنندج دچار نقص فنی می‌شود. معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: مسافران قطار تهران_سنندج که به دلیل نقص فنی قطار در راه ماندند، پس از رفع نقص فنی با تاخیر چند ساعته به مقصد رسیدند.

مسافران قطار تهران سنندج در راه ماندند و راه اهن بجز اعلام نقص فنی، هیچ نگفت!

وی افزود: مشکل فنی در دیزل موجب شد تا قطار در ۲۵ کیلومتری سنندج نزدیک قروچای در راه بماند، اما با رسیدن دیزل جایگزین از همدان، مشکل برطرف و مسافران به سلامت به مقصد رسیدند.

قطار تهران_ همدان- سنندج هر هفته روز‌های سه‌شنبه و جمعه مسافر جابجا می‌کند.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

خط راه‌آهن تهران-همدان-سنندج دارای ۴۲۰ کیلومتر طول بوده و از شهر تهران شروع می‌شود و پس از عبور از استان مرکزی و شهر همدان به شهر سنندج در استان کردستان ادامه پیدا می‌کند. راه‌آهن تهران-همدان (مصوب سال ۱۳۸۳) به صورت یک خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای باری طراحی شده و در مسیر خود از شهر‌های تهران، رباط کریم، ساوه، غرق‌آباد، فامنین و همدان عبور می‌کند. این خط، در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ توسط حسن روحانی به بهره‌برداری رسیده‌است.

خط راه‌آهن همدان-سنندج به عنوان فاز دوم خط راه‌آهن تهران-همدان-سنندج با ۱۵۱ کیلومتر طول در ۱۱ آبان ۱۴۰۲ افتتاح شده‌است. این خط در سه قطعه ساخته شده که حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی مانده آن در استان کردستان واقع شده‌است. طول قطعه یک این پروژه ۶۴٫۵ کیلومتر، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم ۲۹٫۵ کیلومتر است. ایستگاه‌های بین تهران- سنندج در این خط آهن، شامل رباط کریم، پرند (شهید خدایی)، ساوه، فامنین، همدان، بهار، آق‌بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 12اسفند1402، کدخبر: 4171044، kurdistan.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
انتظار داری بیاد خسارت هم بده لابد؟ اینجا ایرانه ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین