پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
دیروز چهارشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۰ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد.
شعار سال: دیروز چهارشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۰ساعت ۷:۱۰ دقیقه صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد.

خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت و مصدومان حادثه هم همگی پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند. اما حادثه برای قطار‌ها پیش‌تر سابقه هم داشته است، شاید حادثه قطار نیشابور یکی از مهمترین‌های آن باشد. ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۸۲ فاجعه انفجار قطار نیشابور اتفاق افتاد که در این حادثه بسیاری از آتشنشانان و نیرو‌های امدادی، کشته و زخمی شدند، این حادثه باعث مرگ بیش از ۳۰۰ نفر و زخمی شدن ۴۵۰ نفر شد.

همچنین سال ۱۳۹۵ برخورد قطار سمنان ــ مشهد به تبریز ــ مشهد در ایستگاه «هفت‌خوان» واقع در مسیر سمنان ــ دامغان، رخ داد؛ حادثه‌ای که بر اساس اخبار منتشر شده در همان موقع، ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۰۳ نفر از مسافران نیز مصدوم شدند.

همچنین در سال ۱۳۹۸ قطار «زاهدان- تهران» در منطقه «شورو» زاهدان در روز سوم مهرماه از ریل خارج شد که در اثر این حادثه بیش از ۴۲ نفر مصدوم شده و پنج نفر از مسافران این قطار نیز جان خود را از دست دادند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تابناک، تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۰۹۴۷۶۴، www.tabnak.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین