پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
در مورد زمان بازگشایی مسیر نیز قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو خبر داده که همکاران شان در حال جداسازی واگن‌ها هستند، اما تا غروب خط پنج شروع به کار می‌کند.

شعار سال:  دو قطار متروی تهران ساعت ۷ و ۵ دقیقه با یکدیگر برخورد کردند. طبق گزارش ها، قطار تندرو مسیر کرج- گلشهر به سمت ایستگاه صادقیه (تهران) در حرکت بود که با یک قطار عادی در ایستگاه چیتگر برخورد کرد.
 
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در مورد تعداد آسیب دیدگان در این برخورد گفته که تاکنون نزدیک به ۲۲ نفر در این حادثه جراحت‌های سطحی برداشته اند، اما نیاز به بررسی پزشکی بیشتر در بیمارستان دارند.
 
او همچنین اعلام کرد که ۱۱ نفر به مراکز درمانی اعزام شده اند که حال یک نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است. طبق گفته سخنگوی اورژانس کشور، تمام مسافران از قطار تخلیه شدند و جای نگران برای شهروندان نیست.
 
آزادی درباره نحوه وقوع حادثه هم گفته که قطار کندرو در همه ایستگاه‌ها توقف می‌کنند، اما قطار تندرو تنها در سه ایستگاه توقف دارد و سریع عبور می‌کند که در حادثه صبح امروز در مسیر تندرو، قطار کندرو وارد شده و از بغل برخورد می‌کنند.

قطع شدن سیستم ATP علت حادثه بود
 
مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران درباره علت حادثه گفت: بررسی اولیه ما حاکی از آن است که سیستم ATP (سیستم کنترل اتوماتیک قطار) قطع شده است. اما در حال حاضر با اتاق فرمان مان در حال بررسی موضوع هستیم تا ببینیم سیستم ATP به چه علت قطع شده است.
 
او ادامه داد: بحث فنی و تخصصی است و تا زمانی که موضوع مشخص نشود، نمی‌توان علت دقیق را اطلاع رسانی کرد.
 
مدیرعامل مترو تهران افزود: ATP سیستمی است که به صورت خودکار زمانی که دو قطار از کنار یکدیگر عبور می‌کنند، سیستم را قفل می‌کند و حتی اگر راهبر هم بخواهد جلو بیاید، این امکان را به او نمی‌دهد.
 
شایسته اصل می‌گوید سیستم ATP (سیستم کنترل اتوماتیک قطار) دچار مشکل شده است، اما فعلا نمی‌توان گفت که اختلالی در کار بوده است؛ بنابراین ما باید علت این مشکل را بیابیم.
عامل انسانی یا مسئله فنی؛ هنوز مشخص نیست
 
جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: موضوع باید به شکل دقیق بررسی شود و نمی‌توان به فوریت در مورد آن قضاوت کرد. اما به هر حال اتفاق غیر قابل قبولی است. مترو سیستم بسیار امنی است و اصولا نباید چنین حوادثی را ما شاهد باشیم.
 
او ادامه داد: امروز در تماس با همکاران مان در مترو تهران خواسته شد با تیم کارشناسی مسئله را بررسی کنند و بعد از بررسی دقیق علت دقیق حادثه را اطلاع رسانی خواهیم کرد. امروز هم در کمیسیون عمران مقرر شد که تیمی برای پیگیری موضوع در کنار دوستان مان در شهرداری و مترو تهران حضور پیدا کنند. اما اطمینان می‌دهیم که از حقوق مردم صیانت خواهیم کرد و این سری اتفاقات نباید در متروی تهران تکرار شود.
 
تشکری هاشمی اضافه کرد: علت حادثه چه ناشی از عامل انسانی، چه ناشی از مسائل فنی باشد حتما به شکل دقیق بررسی خواهد شد و به اطلاع مردم می‌رسد.
 
او معتقد است که به شکل دقیق نمی‌شود قضاوت کرد که علت حادثه ناشی از فرسودگی بوده است یا خیر.
 
دو روز قبل، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفته بود که بیش از ۹۰۰ واگن مترو، به بازسازی نیاز دارند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار: 1 دی 1400، کدخبر: 3827544، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین