پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
مدیر نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با ساخت و بهره‌برداری از واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر دغدغه تامین انرژی در جنوب کشور برای سال‌های طولانی رفع می‌شود.

شعارسال: رضا بنازاده صبح یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر نیروگاه اتمی بوشهر در مدار تولید است و هزار مگاوات برق تولید داریم و به شبکه سراسری می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در سال به خاطر پیوسته بودن تولید و تولید شبانه‌روزی سهم قابل توجهی از برق مصرفی بوشهر و فارس را تامین می‌کنیم. نیروگاه اتمی بوشهر ۲۸ درصد برق بوشهر و فارس را تامین می‌کند.

تولید برق بدون آلایندگی

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: این نیروگاه تنها نیروگاه اتمی کشور است و در کشور توربین‌های هزار مگاواتی غیر از نیروگاه اتمی بوشهر نداریم.

وی تاکید کرد: ما هیچ‌گونه گاز آلاینده‌ای به سمت جو نمی‌دهیم و با عدم توزیع گاز آلاینده کمکی به محیط زیست می‌کنیم.

بنازاده افزود: با تولید برق نیروگاه بوشهر صرفه‌جویی خوبی در سوخت‌های فسیلی صورت گرفته است و در سال ۱۱ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی می‌شود که عدد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه در نیروگاه اتمی بوشهر برق ایمن و قابل توجه تولید می‌کنیم اضافه کرد: به کمک متخصصان و دانشمندان ایرانی و عزیزانی که در نیروگاه اتمی بوشهر فعالیت می‌کنند نیروگاه در دستان پرتوان نیروهای ایرانی قرار دارد.

چهار کانال ایمنی در نیروگاه اتمی داریم

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و تاکید فراوانی برای آمادگی برای شرایط اضطراری وجود دارد. آموزش نیروها به صورت ویژه در دستور کار بوده است و آموزش‌های مستمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چهار کانال ایمنی در نیروگاه اتمی داریم تصریح کرد: به یمن آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، آمادگی بسیار خوبی در حوزه پدافند غیرعامل در نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد.

بنازاده با اشاره به ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، اضافه کرد: طرح ساخت دو واحد دیگر نیروگاه اتمی بوشهر را در دستور کار داریم و با ساخت این دو نیروگاه تا سال‌ها مشکلی برای تامین انرژی در جنوب کشور نخواهیم داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14مهر1398 ، کدخبر: 4738207: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین