پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۶
استاندار اردبیل گفت: بخش کشاورزی در اردبیل دارای ظرفیت و پتانسیل فراوان است و با پژوهش مراکز تحقیقات بیشترین بهره وری تولید در محصولات حاصل می‌شود.

شعارسال: اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست هم اندیشی اقتصادی با کارشناسان بخش کشاورزی گفت: پژوهش و تحقیقات در کشاورزی یک موضوع مهم است که در این حوزه باید نتایج عملی و کاربردی به جامعه تزریق شود.

او افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید در زمینه تحقیقات کشاورزی با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و نیز کاهش فاصله بین مردم و مسوولان هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه با برنامه ریزی و تلاش مضاعف می‌توان قله‌های موفقیت را پیمود اظهار کرد: بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و اصناف و بازار محور‌های اقتصادی استان را تشکیل داده و با برنامه‌ریزی مناسب نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

بهنام جو با اشاره به اینکه همگرایی در تمام حوزه‌ها منجر به نتیجه می‌شود گفت: همگرایی بین کارشناسان دانشگاهی و مراکز تحقیقات با مردم از هدر رفت انرژی مضاعف پیشگیری می‌کند و از امکانات همدیگر برای پیشرفت کشاورزی به عنوان یک محور مهم در حوزه اقتصادی این استان استفاده بهینه می‌شود.

او اردبیل قطب استعداد در زمینه نیروی انسانی خلاق دانست و افزود: علاوه بر آب، هوا و خاک مناسب در استان اردبیل جوانان نخبه و نیروی انسانی ماهر و کارآمد فراوانی در حوزه کشاورزی و سایر بخش‌ها وجود دارد.

استاندار اردبیل یادآوری کرد: با بهره‌گیری مطلوب از این امکانات می‌توان با کمترین منابع و هزینه‌ها بیشترین بهره‌وری را در تولید انواع محصولات کشاورزی داشته و به عنوان یک الگو برای سایر نقاط ایران مطرح شد.

بهنام جو تصریح کرد: محصولات تولیدی باید با برنامه‌ریزی مناسب برای صادرات هدف گذاری شود و برای به دست‌آوردن بازار‌های هدف ایجاد صنایع تبدیلی در کنار تولیدات کشاورزی مقرون به صرفه ضرورت دارد.

او افزود: محصولات صادراتی در دنیا بر محور قالب ارگانیک تولید می‌شود و توجه مدیران و کارشناسان ذیربط استان به تولید انواع میوه‌ها و محصولات ارگانیک ضرورت دارد.

استاندار اردبیل ایجاد بار انداز مرزی و پایانه ریلی با مشارکت بخش خصوصی و کشور همسایه در پارس‌آباد مغان را یادآور شد و گفت: برای تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی که در شمال استان متمرکز است با تامین اعتبار به زودی عملیات اجرایی اتصال ریلی به کشور آذربایجان انجام می‌شود و زمینه برای صادرات محصولات به کشور‌های آسیای میانه فراهم می‌شود.

بهنام جو از ارتقای رتبه استان اردبیل در زمینه سامانه نوین آبیاری به رتبه نهم خبر داد و افزود: اردبیل در سال‌های اخیر از رتبه ۲۹ با ۲۰ پله رشد به رتبه ۹ رسیده است و در آینده وضعیت بهتری نیز خواهد داشت.

او افزود: از جلسات آتی باید بحث‌ها بصورت تخصصی در حوزه‌های تولید، پژوهش، ایجاد صنایع تبدیلی و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه با حضور کارشناسان بخش کشاورزی، اساتید دانشگاه، سرمایه گذاران بخش خصوصی و کشاورزان برگزار شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14مهر1398 ، کدخبر: 7094620: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین