پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
چه اصراری است به تشویق مردم به دروغ گویی؟ چرا دوست داریم مردم تظاهر کنند و با اینکه تا به حال پای‌شان را در نماز جمعه نگذاشته‌اند، بگویند ما هر هفته با تمام اعضای خانواده به نماز جمعه می‌رویم.

شعارسال: ‍‍‍چه اصراری است به تشویق مردم به دروغ گویی؟ چرا دوست داریم مردم تظاهر کنند و با اینکه تا به حال پای‌شان را در نماز جمعه نگذاشته‌اند، بگویند ما هر هفته با تمام اعضای خانواده به نماز جمعه می‌رویم.

 در تلگرام پیام داد که از کدام در ورودی مصلی به نماز جمعه می‌روند؟

گفتم: چطور؟

گفت: برای دوستی می‌خواهم. فردا مصاحبه دارد و قبلا این سوال را از دیگران هم پرسیده بودند و حالا می‌ترسد فردا هم از او بپرسند و نتواند جواب درست بدهد.

گفتم: قطعا دری که از مترو بهشتی باز می‌شود، دری که هم در نمایشگاه‌ها همیشه باز است و هم احتمالا در نماز جمعه.

نمی‌دانم چرا هنوز برخی برای جذب نیرو و یا دانشجو در مقطع دکترا، به دنبال این هستند که ببینند طرف‌شان نماز جمعه می‌رود یا نه؟

چه اصراری است به تشویق مردم به دروغ گویی؟ چرا دوست داریم مردم تظاهر کنند و با اینکه تا به حال پای‌شان را در نماز جمعه نگذاشته‌اند، بگویند ما هر هفته با تمام اعضای خانواده به نماز جمعه می‌رویم، تازه شعارها را هم قایم‌تر از همه می‌دهیم.

همین رفتار باعث می‌شود مردم وقتی در خانه جلوی آیینه می‌ایستند متناسب با جایی که می‌خواهند برود به سراغ کدام ماسک‌هایشان می‌روند و ماسک مناسب روزشان را انتخاب می‌کنند. در اداره یک چهره، در جمع دوستان یک چهره، هنگام گرفتن وام یک چهره و به همین سادگی مردم تبدیل به مردان و زنان هزار چهره می‌شوند.

آنها می‌بینند که رو راست بودن کارشان پیش نمی‌رود. اگر در صف اول نماز جماعت اداره‌شان نباشند و صدای سلام نمازشان را مدیر نشود، وام‌شان به جریان نمی‌افتد.

مردم یاد گرفته‌اند، برای کوتاه شدن مسیر کارهای‌شان از در ریا وارد شوند. حتما صحنه مشهور برخی از سریال‌های ایرانی را به یاد دارید که بازیگر اصلی فیلم در زمان که می‌خواهد از صندوق‌های قرض الحسنه وام بگیرد در اولین گام در حالی که هنوز افتتاح حساب نکرده است، به سراع «یقه» خود می‌رود و دکمه آن را می‌بندد. این صحنه قشنگ بیانگر واقعیت ناپسند جامعه ایرانی است.

ما به خوبی یاد گرفته‌ایم که از مذهب به عنوان راه میانبر استفاده کنیم. متاسفانه در این راه مسئولان کشور نیز در تحقق این معنا کمک فراوانی کردهاند. آنها برای اینکه نشان دهند جامعه ما کاملا دینی است، از این رفتار غیرصادقانه مردم راضی هستند و هیچ اعتراضی به این رفتار نمی‌کنند یا به بیان بهتر باید گفت که خود آنها مسبب بوجود آمدن این رفتار شدند.

مذهب و دین داری به خاطر این رفتار، دست مایه منافع شخصی افراد شده است و بزرگ ترین ضربه را به جامعه اسلامی ایران می‌زند. این روش باعث شده بسیاری بیشتر از آنکه سعی کنند دین‌داری باطنی داشته باشند در تلاش‌اند تا اسلامی ظاهری داشته باشند.

دادگاه‌های فساد مالی را ببیند تا متوجه اسلام ظاهری برخی از افراد شوید. با چهره‌ای کاملا موجه و تسبیحی به دست، مال مردم را خورده‌اند، یک آب هم رویش.

نسل جدید به رفتار ما نگاه می‌کنند و نباید با دستان خودمان « ریاکاری» را به فرزندانمان آموزش دهیم و بگوییم با گفتن «سلام علیکم» و یا بستن یک «یقه» بسیاری از مشکلات حل می‌شود!


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری تحلیلی عصر ایران ،تاریخ انتشار: 28 مهر1398،کدخبر:694413 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین