پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
رئیس شورای هیئت های مذهبی خراسان شمالی با بیان این که از 14 هزار و 915 نفر، 7 هزار و 680 نفر مرد و7 هزار و 235 نفر زن هستند که در قالب کاروان های پیاده به مشهد الرضا سفر کرده‌اند، تصریح کرد: بر این اساس اقدامات لازم برای سامان دهی و اسکان زائران در مشهد با همکاری هیئت جوادالائمه(ع) انجام گرفته است.

شعارسال: دل بسته اند به جاده های عاشقی و هم قدم شده اند با همان هایی که دل شان هوای خورشید کرده است و می روند تا مهمان سرزمین خورشید شوند و نماز عشق را در کنار ضریحش اقامه کنند؛ عاشقانش را می گویم؛ همان هایی که با کوله باری از عشق، دل به جاده زده اند و برای بوییدن عطر حرمش، سر از پا نمی شناسند و زیر لب این بیت‌ها را زمزمه می کنند؛ همیشه از حرمت، بوی سیب می آید، صدای بال ملائک، عجیب می آید! / سلام ضامن آهو، دلِ شکسته من، به پای بوس نگاهت، غریب می آید...».

این روزها جاده های باب الرضا پر شده است از دل باختگانی که می خواهند مانند کبوتران حرمت به سوی گلدسته های طلایی و گنبد پاک و مطهرت به پرواز درآیند و بار دیگر در غم شهادت تو به سوگ بنشینند. از این جا، همه جاده ها به تو ختم می شود و بار دیگر، دلدادگانت، در آخرین روزهای ماه صفر، می روند تا دل شان را در رواق مهربانی ات آیینه کاری کنند. امسال 14 هزار و 915 نفر در قالب 91 کاروان پیاده از سرزمین باب الرضا راهی حرم مطهرت شده اند تا همنوا با کبوتران حرمت، دل شان را به پنجره فولاد بسپارند و در سوگ شهادت امام شان اشک بریزند. این روزها در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع)، راه های منتهی به بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان پر است از عاشقانی که با پای پیاده راهی مشهد مقدس شده اند.در همین خصوص، رئیس شورای هیئت های مذهبی خراسان شمالی با بیان این که از 14 هزار و 915 نفر، 7 هزار و 680 نفر مرد و7 هزار و 235 نفر زن هستند که در قالب کاروان های پیاده به مشهد الرضا سفر کرده‌اند، تصریح کرد: بر این اساس اقدامات لازم برای سامان دهی و اسکان زائران در مشهد با همکاری هیئت جوادالائمه(ع) انجام گرفته است.«مهرآبادی» همچنین به سفر هیئت های مذهبی در ایام پایانی ماه صفر اشاره کرد و افزود: تاکنون 50 هیئت را ثبت کرده ایم و پیش بینی می شود تعداد هیئت ها در استان به بیش از 200 مورد برسد.

«اکبرزاده» مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی هم به ایجاد 6 موکب در استان در حد فاصل دشت تا فاروج اشاره کرد و افزود: در این موکب ها به زائران امام رضا(ع)، خدمات مختلف فرهنگی، بهداشتی و درمانی و مکانی برای اسکان داده می شود.وی ادامه داد: زائرانی که در موکب پارک تفریحی باباامان توقف کردند 2 هزار و 500 نفر و در فاروج 5 هزار نفر هستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه خراسان شمالی، تاریخ انتشار: 30مهر1398 ، کدخبر: 198249: khorasanshomali.khorasannews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین