پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
دکتر عنایت الله رحیمی استاندارفارس گفت:نظرات تخصصی کارشناسان دادگستری تشخیص حقیقت را برای قضات تسهیل می کند.
شعار سال:استاندارفارس گفت:نظرات تخصصی کارشناسان دادگستری تشخیص حقیقت را برای قضات تسهیل می کند.
 دکتر عنایت الله رحیمی در همایش بزرگداشت روز کارشناسان رسمی دادگستری، با بیان اینکه  اجرا عدالت و دستیابی به آرایی که بر مبنای حق باشد نیازمند نظرات  کارشناسی و تخصصی در حوزه‌های مختلف است، عنوان کرد: با توجه به اینکه قضات متخصص امور فقهی و حقوقی هستند ، می توانند با بهره گیری از نظرات تخصصی کارشناسانی همچون کارشناسان رسمی دادگستری ، کارشناسان قوه قضاییه، کارشناسان مقررات ملی ساختمان و نخبگان محلی به تشخیص سره از ناسره و حق از باطل  دست یابند.
وی کارشناسان و وکلا را دو بال یاری رسان به قضات توصیف کرد و با بیان اینکه قانون گذار تکالیفی برای کارشناسان معین کرده است، یاد آور شد: کارشناسان رسمی دادگستری علاوه بر تجربه ای که اندوخته اند باید به آموختن علوم روز نیز توجه داشته باشند.
دکتر رحیمی همچنین بر لزوم توزیع عادلانه و تخصصی موارد کارشناسی با توجه به صلاحیت افراد  تاکید کرد و افزود: قضات با توجه به دفترچه کارشناسی ارجاع پرونده ها به کارشناسان را انجام دهند.
نماینده عالی دولت در استان فارس نظارت بر کارشناسان را امری حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ضمن اعتمادی که به اخلاق مداری و قانونمندی کارشناسان وجود دارد، نظارت از درون مجموعه کانون کارشناسان رسمی دادگستری بی تردید سبب تقویت رضایتمندی هر چه بیشتر از خدمات این تشکل مردم نهاد خواهد شد.
استاندار فارس با بیان اینکه گاه بخشی از اطاله دادرسی ها به دلیل تاخیر در زمان کارشناسی رخ می دهد، از کارشناسان خواست با در نظر گرفتن اعتدال و دوری از تعجیل، از طولانی شدن این روند جلوگیری کنند؛ چرا که نوع و زمان اظهار نظر در رضایتمندی مخاطب و ارباب رجوع موثر است.
ایجاد بستر مناسب برای دسترسی کارشناسان به اطلاعات لازم و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی از کارشناسی های گذشته جهت راهنمایی و دستیابی به نظرات نزدیک در موضوعات یکسان، اشراف به شرایط روز کشور، رعایت اخلاق و جایگاه کارشناسان از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به اثر گذاری  آنها در بهبود عملکرد کارشناسان دادگستری اشاره کرد.
دکتر رحیمی همچنین به انتظارات کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز اشاره کرد و افزود: بهنگام شدن حق الزحمه کارشناسان با توجه به پرونده هایی که ارجاع داده می شود از جمله این مطالبات است.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان با توجه به سوالی که از آنها پرسیده می شود اظهار نظر می کنند، از قضات خواست برای دستیابی به نظرات دقیق و نزدیک به هدف، سوالات را روشن و صریح مطرح کنند.
استاندار فارس در پایان ضمن تبریک روز کارشناسان رسمی دادگستری ابراز امیدواری کرد با تقویت روز افزون همکاری، ارتباط و همفکری در زنجیره به هم پیوسته دستگاه قضا، کارشناسان رمی دادگستری، کارشناسان قوه قضائیه شاهد تقویت رضایتمندی جامعه باشیم

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:1آبان1398،کد خبر:915258،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین