پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۱۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
پیش از ظهر یکشنبه و هم زمان با سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دسته های عزاداری در اقصی نقاط استان تهران به عزاداری پرداختند.
شعار سال: مراسم عزاداری مردم مومن و شهید پرور استان تهران هم زمان با سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

 پیش از ظهر یکشنبه و هم زمان با سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دسته های عزاداری در اقصی نقاط استان تهران به عزاداری پرداختند.

در ورامین، این مراسم در مسجد صاحب‌الزمان(عج) ، جوار امامزادگان طاهر و مطهر (ع)، امام‌زاده بی‌بی زبیده، امام‌زاده ابراهیم و سکینه بانو برگزار شد.

ورامینی ها در مسجد صاحب الزمان(عج) و با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و در مسجد ۱۴ معصوم علیهم السلام با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا تقوی به عزاداری پرداختند.

در این مراسم مدیحه‌سرایی با حضور مداحان اهل بیت(ع) برگزار شد.

در سال روز رحلت رسول اکرم(ص) بیش از ۲ هزار غذای نذری در هیات علی ابن ابیطالب(ع) (شاه حسین) ورامین طبخ و بین مردم و عزاداران توزیع شد.

در جوادآباد نیز مراسم عزاداری در مصلی این شهر و نیز مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

عزاداری مردم ری و پیشوا در غم رحلت رسول اکرم و شهادت امام حسین مجتبی(ع)

در نقاط مختلف بخش فشافویه شهرستان ری، مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی در مساجد، حسینیه ها و تکایا برگزار شد و هیئت های مذهبی شهر با حضور در خیابان اصلی این شهر و با عزاداری و نوحه خوانی خیابانی، گرمی محبت و عشق خود را به پیامبر مهربانی ها و ائمه اطهار به نمایش گذاشتند.

در مراسم عزاداری بیست و هشتمین روز ماه صفر مجالس سخنرانی و سوگواری رحلت پیامبر اسلام و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با حضور خیل عزاداران در اماکن مذهبی شهر نیز بر پا شد.

روستای «کلین» و آرامگاه شیخ «یعقوب کلینی» نیز در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی میزبان مراسم عزاداری عاشقان به سوگ نشسته اهل بیت بود، سفره های احسان و اطعام در جای جای این شهر و در روستاها بر پابود به طوری که در روستاهای بخش بیش از ۳ هزار نفر از سوگواران بر سر سفره های احسان اهل بیت عصمت و طهارت نشستند.

عزاداری مردم عاشق اهل بیت خاندان رسول خدا(ص) در شهرستان پیشوا نیز با حضور هزاران عاشق پیامبر اکرم(ص) در حرم امامزاده جعفر(ع) با شور وصف ناپذیری برگزار شد.

این مراسم در آستان مقدس امامزادگان سید ابراهیم و سید اسماعیل(علیهما السلام)  در قلعه شیخ کهریزک از توابع شهرستان ری نیز برپا شد و مردم این منطقه در دسته‌های سینه‌زنی و با عزاداری به پیامبر ختمی‌مرتبت و امام حسن مجتبی (ع) نام و یاد اهل‌بیت را زنده نگه داشتند.

برگزاری عزاداری در حرم مطهر امام خمینی(ره) ، مصلی تهران، پردیس و دماوند

این مراسم همچنین با حضور هیئات متعدد مذهبی، شامگاه شنبه در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برپا شد و حجت الاسلام محمدعلی خسروی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های امور قرآنی برپا شد.

وی در این مراسم گفت: گاهی می بینیم برخی از کسانی درد و انگیزه دینی، انقلابی و ولایی دارند، ولو به ندرت، درک لازم را ندارند. اگر درد باشد و درک نباشد فاجعه می آفریند.

خسروی افزود: عکس این موضوع هم همین است؛ یعنی درک باشد و درد و انگیزه نباشد. خوب مسائل را می فهمد اما انگیزه و دلسوزی برای اسلام و مردم را ندارد. این هم مشکل آفرین است. در یک قاب عکس می گیرند ولی دل ها از هم جدا است. این امر مشکل را حل نمی کند. علت این تفرقه ها کم عقلی است.

در مصلی تهران نیز شاهد حضور بیش از ۲۰ هزار نفر از نیروهای مسلح و عزاداری آن ها در غم رحلت نبی اکرم(ص) بودیم.

هزاران نفر از اهالی پردیس نیز در قالب هیئات مذهبی با برگزاری مراسم عزاداری در سطح این شهرستان به مناسبت رحلت رسول اکرم(ص) به سوگواری پرداختند.

دسته های عزاداری و سینه زنی دماوند نیز از میدان امام(ره) این شهر به سوی مسجد جامع دماوند سینه زنی کرده و به عزاداری پرداختند.

گزارش های رسیده در سطح استان تهران، حکایت از برگزاری مراسم عزاداری در شهرستان های فیروزکوه، شمیرانات، پاکدشت، قرچک، اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم، قدس، ملارد و شهریار هم زمان با ۲۸ صفر دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:5آبان1398،کد خبر:4757093،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین