پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ضدیخ‌های نانویی شرکت ما به صورت انحصاری برای کارخانه‌های معتبر دنیا مثل رنو و اسکانیا تولید می‌شود.

شعارسال: مصطفوی نسب مدیر عامل شرکت دانش بنیان «هومان شیمی پارس»  در خصوص فعالیت این شرکت، اظهار کرد: ما یک شرکت دانش بنیان و جزو صنایع پیشرفته هستیم که گواهی R&D داریم.

مصطفوی نسب ادامه داد: محصولات ما در سه دسته مختلف تولید می‌شود، اولین محصول ما نانو پوشش‌ها و آبگریز‌ها هستند، دسته دوم کربنات کلسیم نانو است که برای اولین بار در ایران تولید می‌شود، همچنین ضد یخ‌های پیشرفته تولید می‌کنیم.

وی افزود: از سال ۹۵ با تحقیق و توسعه کارمان را آغاز کردیم، پایلوت‌ها انجام شد و نهایتا محصولمان در رده صنعتی به تولید رسیده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص کاربرد‌های نانو کربنات‌های کلسیم گفت: نانو کربنات‌های کلسیم در صنایع نفت و گاز و پلیمر مصارف گسترده‌ای دارند؛ همچنین ضد یخ‌های تولیدی ما به صورت انحصاری برای کارخانه‌های معتبر دنیا مثل رنو و اسکانیا تولید می‌شود، البته در آینده‌ای نزدیک برای شرکت سایپا نیز ضدیخ‌های نانویی تولید خواهد شد.

مصطفوی‌نسب تصریح کرد: در حال حاضر ۵ کشور جهان نانو کلسیم کربنات تولید می‌کنند و ما ششمین کشور هستیم، البته با توجه به تحریم‌های موجود واردات این محصول به کشور سخت شده و تاکنون ما توانسته‌ایم این نیاز داخل را تامین کنیم.

وی درخصوص لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها اظهار کرد: در بخش نمایشگاهی، ستاد نانو عملکرد خوبی دارد و حمایت‌های بسیار خوبی نیز از شرکت‌ها می‌کند، اما اگر بتوانند ارتباطات خارجی را بیشتر کنند، راه‌های صادرات توسعه پیدا می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درخصوص چالش‌ها و مشکلات گفت: بزرگترین مشکل ما واردات این محصولات است، زیرا محصولات مشابه در داخل تولید می‌شود و استاندارد‌های لازم را دارد و فکر می‌کنیم خیلی واردات نیاز نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌ها سراغ نمونه خارجی می‌روند، تاکید کرد: خرید محصولات خارجی توسط شرکت‌ها بیشتر جنبه روانی دارد ، به نظر من کیفیت اهمیت بسیاری دارد و از طرف دیگر مسئله اعتماد مصرف کنندگان به محصول داخلی است، خصوصا اگر این محصول داخلی تداوم کیفیت داشته باشد قطعاً شرکت‌ها سراغ محصول خارجی نمی‌روند.

مدیر این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: البته ممکن است یک محصول استاندارد‌های اروپا و آمریکا را داشته باشد که در نتیجه قیمت محصول نیز بالاتر خواهد رفت و ممکن است در کشور ما قدرت خرید محصول گرانتر وجود نداشته باشد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 10آبان1398، کدخبر: 800931، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین