پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
صبح امروز نشست بررسی وضعیت کارخانجات تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان تامین اجتماعی استان، مسئول بسیج کارگری و کارخانجات سپاه فتح و جمعی از مسئولان در یاسوج برگزار شد.

شعار سال: در ابتدای این نشست  شهرام صفادوست مسئول بسیج کارگری و کارخانجات سپاه فتح گفت: هر کدام از ما وظیفه ای داریم که باید در راستای تحقق شعاری که از طرف رهبر انقلاب مطرح شده است تلاش کنیم.

 


در ادامه مدیرکل تعاون، کار و  رفاه اجتماعی بیان کرد: مصوبات این جلسه ضمانت اجرایی خوبی دارد اگر مسئولی کوتاهی کرد و مصوبات به تعویق افتاد ما هم اقدام می کنیم کسی نباید ناراحت شود.

 

پروانه نیک مرام ادامه داد: رهبر انقلاب رونق تولید را مطرح کردند ما نیز باید نلاش کنیم که واحد‌های مشکل دار تولیدی مشکلشان بر طرف شود، همه مسئولان و دستگاه ها تعامل و همفکری دارند دوست داریم بهتر از این شود، اگر تجمع کارگری در استان باشد فقط مختص اداره کار نیست و دستگاه های مختلف ورود پیدا می کنند، خدایی نکرده با گزارش نویسی های ما واحد تولیدی تعطیل شود ما باید هم نماینده کارگران و هم نماینده کارفرما باشیم، خیلی از واحد‌های ما مقداری دچار آسیب شدند ما باید واحد های فعال و نیمه فعال را شناسایی کنیم.

وی افزود: ما به آقای شهردار انتقاد داریم؛ سه مصوبه در سال گذشته داشتیم تا کنون هیچ مصوبه ای به دست ما نرسیده است یعنی هیئت اندیشه ورز تا این اندازه برای آقای شهردار بی اهمیت است، مصوبه سال گذشته ما نامگذاری یک خیابان به نام کارگران شهید بود اما هنوز روی زمین مانده است مصوبه دیگر ایجاد مکانی مناسب برای کارگرانی است که بر روی دکه ها حضور دارند، این دو مصوبه هنوز روی زمین مانده است از سال گذشته تا کنون این دو مصوبه اجرایی نشده است.

 

در ادامه این نشست صفادوست ضمن انتقاد از عدم حضور برخی از مسولان در جلسه گفت کسی که هشتاد درصد جلسات به او مربوط می شود اما حضور پیدا نکند قابل توجیه نیست بدون شک برخورد های لازم انجام می شود.

 رئیس سازمان تامین اجتماعی استان نیز گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم و نباید هرگز دلسرد شویم باید به بالا دستی ها فشار بیاوریم که بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم اینده ها در مورد ما قضاوت می کنند که ما برای جامعه و استان خودمان چه کارهایی انجام داده ایم.

عباس نورمحمدی در خصوص مجتمع تفریحی رفاهی در میدان هفت تیر یاسوج گفت: مجوز صادر شد با سرمایه گذار قرارداد بسته شد، به شرکتی واگذاری شد کلنگ زنی شد اما اکنون راکد است مکاتبات مختلفی نیز داشتیم، هم فضای شهر را به هم ریخته است و هم مردم را نگران کرده است؛ در پایتخت طبیعت یک مرکز فرهنگی تجاری نداریم و می تواند رونقی برای چندین هزار نفر باشد این امر اکنون از دست من تنها بر نمی آید باید دست به دست هم دهیم یا این شرکت باید انصراف دهد یا باید پای کار بیاید، در حالی که باید چهل ماهه تحویل می داد اما اتفاقی نیفتاده است، این مجتمع باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: مورد بعد سرمایه گذاری برای حوزه گچساران آوردیم که قصد راه اندازی کارخانه تولیدی نخ بود اما این آقا را ترساندند، کمک خوبی به استان بود، ۹۰درصد نخ قالی ها از ترکیه وارد می شود اگر این شرکت راه اندازی می شد تعداد زیادی قریب به دو هزار نفر مشغول به کار می شدند اما او را ترساندند که سرمایه ات را می دزدند و فلان اتفاقات ممکن است رخ دهد در این زمینه همراهی و کمک می‌خواهیم.

نورمحمدی ادامه داد: بخشودگی های مختلفی برای پیمانکاران در حال انجام است وظیفه همه ما کمک و همراهی برای کشور است.

در ادامه صفادوست گفت: اگر هر ماه یک جلسه با خروجی مناسب داشته باشیم می توان گفت تاثیرگذار بوده این جلسات خیلی مهم است میزبان از ما خروجی می‌خواهد؛ جای سوال است که چرا وقتی از مدیری دعوت می شود در جلسه حضور پیدا نمی کند باید به یک نتیجه ای برسیم چرا حضور ندارند.

وی افزود: وضعیت فضای شهری ما بسیار تاسف بار است جای سوال است مسولان چه می کنند خیلی ناراحت کننده است وضعیت بد پارک جنگلی نیز ناشی از نبودن مدیریت است باید از این فضا به درستی استفاده کنیم.

 

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و  رفاه اجتماعی گفت: من افتخار می کنم یک کارگر هستم زمانی قرارداد من سه ماه سه ماه بود و دغدغه داشتم نکند سه ماه قراردادن بسته نشود افتخار من این است کارگری کار کرده ام فلسفه کارگر را محترم می شماریم، هدف ما خدمت به نظام و تثبیت اشتغال موجود است باید تلاش کنیم اشتغالی که هست را تثبیت کنیم، در زمانی هر چقدر بازنشسته داشتیم رفتند حجم کار زیاد است تعداد نیرو کم است وضعیت اشتغال وضعیت نامناسبی است سرمایه گذار باید اشتغال ایجاد کند نه اینکه کارگری اخراج شود.

نیکمرام ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان پول کمی نبود که به استان اختصاص داده شد، بیش از ۲۰۰میلیارد این پول جذب شده است مجموعه های زیادی که غیر فعال بود با این تسهیلات اکنون فعال است همه دستگاه ها برای جذب این پول تلاش کردند، در جلسات بعد واحد های تولیدی مشکل دار را همراهی و کمک کنیم اینکه بنشینیم و بگوییم چی شد و انتخابات چی شد دردی دوا نمی کند، ما به شدت در این استان خودزنی داریم که بهترین آدم ها و نخبه های استان را بدترین ها جا می زنند.

وی تصریح کرد: در هر جلسه اندیشه ورز تلاش کنیم مشکل یک واحد تولیدی را حل کنیم کار خوبی است نه اینکه مصوبه ای باشد و فردی مثل شهردار چند سال بعد از یک مصوبه هنوز آن را اجرا نشده باقی بگذارد که این روند مناسب نیست.

 

در ادامه این نشست اکبری مدیر کارخانه آرد و نشاسته یاسوج گفت: ما مشکل سهمیه گندم، مشکل کارگری و مشکل سهمیه در گردش داریم، کارخانه آرد و نشاسته تنها بخش آرد آن در حال فعالیت است، ۱۵درصد از ۶هزار تن آرد سهمه استان را به ما می دهند، ما برای نوسازی تجهیزات آن مبلغ زیادی را هزینه کردیم طرح های مختلفی داشتیم به دلیل عدم همکاری زمین ها را به دیگری واگذار کردند، انتظار دارم بازدیدی از کارخانه ما داشته باشید و برای حل مشکلات ما تلاش شود.

 عضو هیات مدیره کارخانه آرد و نشاسته یاسوج با اعتراض صحبت هایی را مطرح کرد مبنی بر این که از ما دفاع نمی شود و باید مشکلات ما نیز بررسی شود اگر شرایط اینگونه پیش برود ماه دیگر کارگران ما جلوی استانداری می روند.

نیک مرام در پاسخ گفت: یکی از دلایلی که کارخانه آرد و نشاسته به این وضعیت افتاده است ضعف مدیریت است همین کارخانه در سال های 88 تا 90 گفتند تغییر ساختار داده شده است، آمدند یک شبه بیش از ۱۰۰نفر را اخراج کردند یکی از دلایل این بوده است؛ رای صادر شد از همین کار خانه هم دفاع شد اما به یقین می گویم ضعف مدیریت باعث شده است کارخانه ارد و نشاسته به این روز بیفتد.اکنون نمی‌توان خیلی از مسایل را در این خصوص بیان کرد اما ما می دانیم در کارخانه آرد و نشاسته چه می گذرد.

 در پایان مسئول بسیج کارگری سپاه فتح گفت: تلاش سپاه برای جلوگیری از رکود کارخانه ها و حمایت از کارگران و کارفرمایان است، آمادکی داریم کمتر از ۱۰روز دیگر این جلسه را در کارخانه آرد و نشاسته برگزار و مشکلات آن را بررسی کنیم.

 تصاویر تکمیلی در ادامه آمده است:

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ 12 آبان 98، کد مطلب: 139382: www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین