پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۳۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه مشترک کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال استان گفت: مدیرانی که برای اجرایی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی کمتر توجه کرده اند باید پاسخگوی وزارتخانه هایشان باشند.

شعارسال: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیرانی که برای عملیاتی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان کمتر تلاش می کنند به وزارتخانه مربوطه معرفی می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه مشترک کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال استان گفت: مدیرانی که برای اجرایی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی کمتر توجه کرده اند باید پاسخگوی وزارتخانه هایشان باشند.

حسین کلانتری بیان کرد: 17 طرح از مجموع طرح های استان در ردیف طرح های اقتصاد مقاومتی کشور قرار گرفته است که باید برای تحقق آن از همه ظرفیت ها استفاده کرد، از جمله این طرح ها می توان به راه سازی و تامین آب کشاورزی، اشاره کرد که در صورت بهره برداری از این طرح ها بخشی از زیرساخت های مهم استان برای توسعه بیشتر فراهم می شود.

وی با انتقاد از فرایند پیگیری برخی از این طرح ها اضافه کرد: موانعی که با یک تماس تلفنی برطرف می شد بیش از یک سال مسکوت ماند و این روند مانع تحقق اهداف توسعه استان شده است.

کلانتری با بیان اینکه مصوبات کارگروه های اقتصاد مقاومتی در سطح ملی مورد توجه قرار می گیرند اظهار کرد: نباید تصمیم گیرها را معطل فرایند های غیرقابل اعتنا کرد.

استاندار به ضرورت ورود بخش خصوصی به طرح های توسعه استان اشاره کرد و گفت: ضروری است با تشکیل کمیته هایی متشکل از نمایندگان بانکهای عامل، تعاون- کار ورفاه اجتماعی و دستگاه های اجرایی مرتبط ، اهلیت سرمایه گذار ظرف یک هفته برای پرداخت تسهیلات مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش جمعی دستگاه های اداری استان برای پوشش برنامه های اربعین حسینی تقدیر کرد.

در این نشست رییس اتاق بازرگانی استان هم به چگونگی پیشرفت برخی طرح ها توسط واحد های صنعتی اشاره کرد و گفت: باید با تعیین فهرست بها و گزارش پیشرفت کار، برای تزریق اعتبار اقدام کرد تا تسهیلات تخصیص یافته از مسیر خود منحرف نشود زیرا بیشترین آسیب ها در پرداخت های بانکی در رابطه با اهلیت سرمایه گذاران است که نادیده گرفته شده است.

جبار کیانی همچنین به متوقف شدن برخی طرح ها از جمله صنایع بسته بندی کنستانتره، باطری سازی و تعدادی دیگر به ارزش 300 میلیارد تومان اشاره و تاکید کرد: با بررسی کارشناسانه این طرح ها از آنها حمایت می شود.

رییس اتاق بازرگانی استان به تولید 6 تن شیره گیاه آنغوزه اشاره کرد و ادامه داد: برای حمایت از تولید کننده ها و خرید این محصول به 20میلیارد ریال سرمایه در گردش نیاز است، بازار این ماده مهم در فرانسه و هندوستان از رونق خوبی برخوردار است که باید زمینه صادرات آن را هرچه زودتر فراهم کرد.

کیانی مشارکت بانکها را در توسعه تعیین کننده دانست و افزود: اگر پارسال 100 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار پیمانکاران قرار می گرفت امسال زمینه تهاتر همین مبلغ از بدهی های دولت فراهم می شد.

در این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: سال گذشته 302 میلیارد تومان اعتبار در بخش اشتغال به استان تخصیص داده شد که از این مبلغ 250میلیارد تومان آن جذب شد و مابقی را باید متقاضیان با ارایه ضمانت بانکی و انجام فرایند های مربوط جذب کنند.

حسن نوروزی همچنین به حمایت دولت در قالب وجوه اداره شده و یارانه سود دستمزد اشاره کرد و افزود: دولت در کنار اشتغال روستایی به متقاضیان اجرای طرح های اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی ، صنعت، گردشگری و بازآفرینی شهری تسهیلات ویژه پرداخت می کند که کمک شایانی به بهبود شرایط اشتغال محسوب می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت دستگاه های اجرایی همچون سال گذشته که رونق چشمگیری در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال در استان ایجاد شد امسال هم شاهد تکرار این اتفاق باشیم .

در این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز از جذب 79 درصدی اعتبارات مشاغل روستایی خبر داد.

نیک مرام افزود: 160 طرح با وجود دریافت تسهیلات به تعهدات خود عمل نکرده اند که به زودی مشمول اعمال قوانین مترتب بر این تسهیلات قرار می گیرند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس  ،تاریخ انتشار: 28 مهر1398،کدخبر: 138720،www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین