پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
وزیر نیرو گفت: هم اکنون این وزارتخانه ۱۴۱ طرح بزرگ آب و برق در استان در دست اجرا دارد.

شعار سال: رضا اردکانیان ظهر سه شنبه در آیین بهره برداری از نیروگاه برق آبی سردشت با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برای اجرای این طرح ها که هم اکنون به طور متوسط ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از نیروگاه برق آبی سردشت افزود: این نیروگاه با هزینه سه هزار و  ۹۹۰ میلیارد ریالی بر روی سد سردشت با حجم مخزن ۳۸۰ میلیون مترمکعب احداث شده که با بهره برداری از آن، ۱۵۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد.

اردکانیان هدف از اجرای این پروژه را کنترل و مهار آب‌های سطحی و مرزی، تامین آب کشاورزی و شرب شهرهای سردشت و ربط، بهره‌برداری از ظرفیت برق‌آبی روان‌آب‌ها با احداث نیروگاه به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات، ایجاد اشتغال در دوره ساخت و بهره‌برداری و توسعه و رونق گردشگری در منطقه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی سردشت در قالب پویش  "#هرهفته_الف_ب_ایران" به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در راستای اجرای این پویش مقرر شده است تا پایان امسال ۲۲۷ پروژه بزرگ تامین و توریع آب و برق و همچنین جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان در استان‌های مختلف به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان سال در شش استان کشور ۱۰ سد به بهره برداری می رسد که با افتتاح این طرح ها بیش از ۷۴۵ میلیون مترمکعب آب را برای مصارف مختلف مهار می شود افزود: همچنین در قالب اجرای این پویش ۲۶ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی در چهار استان کشور، جمعیتی بالغ بر ۱.۵ میلیون نفر را در روستاهای این مناطق تحت پوشش این شبکه‌ها قرار خواهند داد.

اردکانیان با تاکید بر اینکه تا پایان امسال یک هزار و ۱۲۴ روستای دیگر از شبکه آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به طور متوسط روزانه شش روستای کشور با هزینه‌ای بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان از این نعمت برخوردار خواهند شد.

وی به طرح‌های بخش برق در این زمینه اشاره کرد و افزود: در حالی که تا شروع دولت تدبیر و امید به طور متوسط سالانه یک هزار و ۷۷۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است، از سال ۹۲ تاکنون نرخ متوسط افزایش ظرفیت تولید برق کشور حدود دو هزار و ۱۵۰ مگاوات بوده و تا پایان امسال نیز سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید و ۲۶ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۲۷۸ مگاوات وارد مدار خواهد شد.

سد سردشت که این نیروگاه برروی آن احداث شده در ۱۵ کیلومتری این شهرستان و برروی رودخانه زاب کوچک ساخته شده و هدف از اجرای آن، بهره‌برداری از ظرفیا برق‌آبی این رودخانه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 14 آبان 98، کد مطلب: 4764652: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
این اب از کجا میاد اونوقت چجوری امکان پذیره و ایا به محیط زیست اسیب نمیزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین