پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
تاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی با درخواست رئیس جمهوری و موافقت رهبر معظم انقلاب برای انسداد مرزهای جنوب شرق کشور اختصاص یافته است.

شعار سال: احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در حاشیه بازدید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: اختصاص این اعتبار برای انسداد مرزهای جنوب شرق کشور سرعت کار را شتاب داده اما کافی نیست.

وی بیان کرد: انسداد مرزهای سیستان و بلوچستان از چند سال اخیر آغاز شده و در بخش‌هایی این انسداد به خوبی انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خدمات زیادی برای مقابله با قاچاق در کشور انجام شده که در این استان نیز به روش‌های مختلف از جمله فنس کشی، دیوار، حفر کانال، استقرار سامانه‌های اپتیکی، مخابراتی و افزایش امکانات لجستیکی بوده است.
 
وی اظهار داشت: اکنون پنج کارگاه سپاه در سیستان و بلوچستان تجهیز و در حال انسداد مرزهای این استان هستند.

موهبتی تصریح کرد: ایران به صورت یک جانبه نمی‌تواند انسداد مرز را انجام دهد که در این زمینه توافقاتی با پاکستان انجام شده که این کشور نیز انسداد مرز را آغاز کرده است.

او ادامه داد: پاکستان با ایجاد موانع سیم خاردار و فنس کشی حدود ۵۰ کیلومتر از نوار مرزی را مسدود کرده که اگر این روند ادامه داشته باشد بسیار امیدوار کننده خواهد بود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسدود کردن مرز به معنای ممانعت از ارتزاق مرزنشینان نیست بلکه گذرگاه‌های مرزی، پایانه‌ها و مسیرهای قانونی برای تبادل اقتصادی مرمان دو سوی مرز باز است.

وی ادامه داد: امیداوریم هر چه زودتر بازارچه مرزی ریمدان و پیشین در جنوب سیستان و بلوچستان برای تبادل کالا میان مردم دو سوی مرز به طور کامل راه‌اندازی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 19 آبان 98، کد مطلب: 83549219: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین