پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶
استاندار مرکزی گفت: با اقدامات و تصمیمات صورت گرفته، اراک در حال فاصله گرفتن از لیست شهرهای آلوده است.

شعارسال: سید علی آقازاده در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک بیان کرد: آمار روزهای ناسالم اراک در سال 98 روند کاهشی داشته و این روند نزولی در طول سه سال اخیر پیام معناداری به همراه دارد.

وی با بیان اینکه از سال 95 تاکنون بیش از 70 درصد از تعداد روزهای ناسالم اراک کاهش یافته که این امر اتفاقی و تصادفی نبوده است، افزود: کاهش روزهای ناسالم در اراک حاصل یک برنامه منظم و اثربخشی اقدامات است. این آمار پیوسته کاهشی نشان می‌دهد که اراک در حال فاصله گرفتن از لیست شهرهای آلوده کشور است که موفقیت خوبی قلمداد می‌شود.

آقازاده با اشاره به اینکه اقدامات شرکت آلومینیوم ایران در طول سال‌های اخیر به جهت کاهش آلایندگی خود قابل قبول بوده است، گفت: شرکت ایرالکو در سال‌های اخیر اقدام به جمع‌آوری دیگ‌های قدیمی و احداث کارخانه آندسازی کرده و برای ادامه کار، ایرالکو باید با برنامه‌ریزی زمانبندی شده و اجرایی، تا پایان سال 1399 احداث کامل کارخانه آندسازی، تجهیز و راه‌اندازی آن را به اتمام برساند تا از ابتدای سال 1400 تولید آند صورت گیرد.

استاندار مرکزی با اشاره به انتقال صنوف آلاینده خودرویی به شهرک خودروی اراک اظهار کرد: طبق مصوبات قبل، شهرداری اراک و دبیرخانه کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها موظف است که سازوکار اجرایی انتقال صنوف و واحدها را مشخص کند. در این بین کسبه نیز با توجه به اشراف به آلودگی صوتی ناشی از شغل خود و علم به نداشتن امکان فعالیت با افزایش ترافیک در خیابان شریعتی، آمادگی این انتقال را دارند.

وی تاکید کرد: سازوکار اجرایی این انتقال در اختیار شهرداری اراک است و باید با اقدامات قهری یا سیاست‌های تشویقی ظرف مدت مشخص این انتقال را به انجام برساند، مسلما انتقال واحدهای صنفی خودرویی از سطح شهر به شهرک خودرو کار دشواری است، اما مدیریت شهری باید تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری کند تا کار به انجام برسد. 25 واحد این شهرک در تملک شهرداری اراک است و شرکت آرمان‌سازه به عنوان مجری این شهرک نیز واحدهایی را در اختیار دارد که نمی‌تواند تغییر کاربری بدهد و باید خود را با سیاست‌های شهرداری تطبیق دهد.

آقازاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری خوبی برای این شهرک صورت گرفته، اما هنوز بهره‌برداری لازم انجام نشده و باید تا پایان سال روند انتقال تسریع شود.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به کاهش آمار افراد مبتلا به بیماری سرطان در استان مرکزی، تصریح کرد: در برخی از گزارشات مباحث غیرکارشناسی در خصوص آمار بیماران مبتلا به سرطان در استان مطرح می‌شود در حالی که طبق اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی، در حال حاضر 2 هزار و 119 بیمار مبتلا به سرطان در استان مرکزی شناسایی شده است. میانگین سرطان در استان در هر 100 هزار نفر 136 نفر است که این میانگین از نرم کشوری که در هر 100 هزار نفر 150 بیماری سرطانی است کمتر است و نباید افرادی که تریبون در اختیار دارند باعث نگرانی مردم شوند.                                                      

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 20آبان1398  ، کدخبر: 922873، www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
بالاخره یکی با کاهش آلودگی هوا همراه و همگام شد حالا به هر صورت ممکن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین