پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
استاندار مرکزی خواستار برخورد با اقدامات خسارت زای معدن شمس آباد اراک شد و گفت: تا پایان سال جاری باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

شعارسال: سید علی آقازاده در ملاقات عمومی با مردم روستای عقیل آباد اراک، به عمده مشکلات موجود در این روستا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر معدن شمس آباد هیچ منفعتی برای مردم این روستا ندارد و به اعتقاد من در معدنی که هیچ فایده ای ندارد باید تخته شود. رفت و آمد بیش از اندازه تریلرها و ماشین آلات این معدن در جاده اصلی روستا مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است و هرچه سریع تر باید این معدن برای رفت و آمد ماشین هایش فکری بکند.

 

وی ادامه داد: من نمی دانم چرا با معدنی که تاکنون این همه خسارت داشته و دستگاه قضایی استان هم با برخورد با آن موافقت کرده تاکنون هیچ برخوردی نشده است؟ تا پایان سال جاری باید این موضوع تعیین تکلیف شود و اگر شورای تامین شهرستان نمی تواند کاری کند شخصا به این موضوع ورود پیدا می کنم.

 

وی بر ضرورت راه اندازی خط اتوبوس برای این روستا تاکید کرد و گفت: این مسئله نیازمند بحثی کارشناسی شده و اصولی است و باید طبق فرمول هایی که می توان برای آن در نظر گرفت، در نهایت تصمیم مناسب را اتخاذ کرد. خرید اتوبوس از محل منابع دهیاری یا راه اندازی خط اتوبوس آزمایشی برای این روستا می تواند به عنوان راهکارهای پیشنهادی در نظر گرفته شود. ظرف دو هفته آینده باید در شورای ترافیک استان برای این مهم تصمیم گیری شود تا مردم این روستا بتوانند هرچه سریع تر از این خط اتوبوس بهره مند شوند.

 

استاندار مرکزی به یکی از شرکت های موفق روستای عقیل آباد در زمینه تولید گونی های مورد استفاده پتروشیمی و دیگر صنایع استان اشاره کرد و افزود: این شرکت با اشتغالزایی برای حدود 150 نفر به عنوان یکی از بهترین کارخانه های تولیدی این روستا می تواند الگوی خوبی برای سایر روستاهای استان باشد و بنده پیشنهاد می کنم هر کسی که تاکنون این کارخانه را از نزدیک ندیده است حتما آن را ببیند تا متوجه شود با همت کافی و عزمی جدی می توان دست به اقداماتی زد که کل مجموعه استان و حتی کشور از آن بهره مند شوند.

 

وی با بیان اینکه فاز دوم توسعه کارخانه تا پاییز سال آینده و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: احدات فاز دوم این کارخانه می تواند برای 150 نفر دیگر اشتغالزایی کند و فعالیت تولیدی این مجموعه را بیش از گذشته رونق ببخشد. آقازاده اظهار کرد: اگرچه زمانی برخی از کارخانه ها با هزینه های دولتی ایجاد می شدند و بخش دولتی صفر تا صد تاسیس یک کارخانه را به عهده می گرفت، اما امروزه هیچ دولتی به جز هزینه های زیرساختی و ابتدایی، زیر بار سایر هزینه های ایجاد یک واحد تولیدی جدید نمی رود و به جای آن با تامین زیرساخت های اولیه، بخش خصوصی را برای مشارکت در ایجاد کارخانه تشویق می کند. سرنوشت کارخانه هایی که با بودجه دولتی ایجاد می شوند اصلا خوب نیست و جز بدبختی برای دولت و مردم چیز دیگری به همراه ندارد، همان طور که نمونه های این شرکت‌ها و واحدهای تولیدی را که به سرنوشت بدی دچار شده اند در استان مرکزی شاهد هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه تنها راه فرار از مشکلات اقتصادی و رونق تولید داخل بها دادن به سرمایه گذاران است، تصریح کرد: ایجاد انگیزه و حمایت کافی از سرمایه گذاران و سپردن مراحل ایجاد واحدهای تولیدی به بخش خصوصی، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل خواهد کرد. اینکار در شرایطی که دشمن به اعمال تحریم های بی سابقه علیه ملت ما روی آورده است، می تواند بسیار راهگشا باشد.

 

وی با اشاره به مشکلات عمده مردم روستای عقیل آباد، گفت: در حال حاضر روستای عقیل آباد در زمینه راه های ارتباطی خود به شهر اراک و برخی از جاده های دیگر با مشکلات عدیده ای مواجه است و اگرچه هر ساله اعتبارات زیادی برای حل این مشکل اختصاص داده می شود، اما به دلیل عبور و مرور زیاد تریلرها و ماشین های سنگین هیچ زمانی نتوانسته ایم به آن کیفیتی که برای جاده در نظر داریم برسیم.

 

 

 شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 16بهمن1398 ، کدخبر: 960378:  www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
امروزه هیچ دولتی به جز هزینه های زیرساختی و ابتدایی، زیر بار سایر هزینه های ایجاد یک واحد تولیدی جدید نمی رود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین