پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۷۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
رئیس هیئت مدیره انجمن ژئوتکنیک ایران گفت: تقریبا ۷۰ درصد شرکت‌های ساختمانی وضعیت خوبی از نظر مالی ندارند. وزارت علوم پاسخ خوبی به نیازهای مهندسی و عمرانی کشور نداده است و فقط به دنبال دادن مدرک به دانشجویان است. بهروز گتمیری در چهارمین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران که صبح امروز در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور (دانشگاه شهید بهشتی) برگزار شد، اظهار کرد: در دوران گذار حرفه‌ای در حال زندگی هستیم. سازمان‌ برنامه و بودجه گروه‌های تخصصی عمرانی را به صورت پیمانکار و بخشی را به صورت مشاور تایید صلاحیت کرده‌اند.وی افزود: شرکت‌های ساختمانی پس از تحریم بیگانگان، دچار رکود شدند و باید با استفاده از توان داخلی دانشگاهیان کشور این شرکت‌ها را نوپا کنیم.

شعار سال: بهروز گتمیری در چهارمین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران که صبح امروز در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور (دانشگاه شهید بهشتی) برگزار شد، اظهار کرد: در دوران گذار حرفه‌ای در حال زندگی هستیم. سازمان‌ برنامه و بودجه گروه‌های تخصصی عمرانی را به صورت پیمانکار و بخشی را به صورت مشاور تایید صلاحیت کرده‌اند.

وی افزود: شرکت‌های ساختمانی پس از تحریم بیگانگان، دچار رکود شدند و باید با استفاده از توان داخلی دانشگاهیان کشور این شرکت‌ها را نوپا کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن ژئوتکنیک ایران و استاد دانشگاه تهران بیان کرد: از سال ۹۰ تا الان تخصیص بودجه برای انجمن ژئوتکنینک زیر ۵۰ درصد بوده است. سیاست دولت در شرایط فعلی این است که پول نفت نباید در پروژه‌های عمرانی تامین شود.

گتمیری عنوان کرد: تقریبا ۷۰ درصد شرکت‌های ساختمانی وضعیت خوبی از نظر مالی ندارند. وزارت علوم پاسخ خوبی به نیازهای مهندسی و عمرانی کشور نداده است و فقط به دنبال دادن مدرک به دانشجویان است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت آموزش عالی در حوزه نظام مهندسی قابل قبول نیست و باید این روند اصلاح شود. ما به دنبال ناامیدی نیستیم اما باید واقع‌نگر باشیم. شما جوانان به دنبال یادگیری تخصص در رشته خود داشته باشید و بازار سرمایه و پولی را یاد بگیرید.

رئیس انجمن ژئوتکنیک گفت: در دهه ۶۰ که ما بعد از فارغ التحصیلی، شرکت ساختمانی تاسیس کردیم، وضعیت بودجه عمرانی کشور خوب بود و در واقع واسطه دولت بودیم. اما در شرایط کنونی سیاست دولت خوب نیست و به دنبال توسعه و تنظیم‌گرایی است که در همین مقوله هم ضعیف عمل کرده است.

گتمیری خاطرنشان کرد: جوانانی که بعد از فارغ التحصیلی به دنبال کار هستند، اصلا ناامید نباشند. این شرایط می‌گذرد و اتفاقات خوبی برایتان رقم خواهد خورد‌. خودتان را در زمینه مهندسی و ژئوتکنیک غنی کنید، متخصص حرفه‌ای در رشته خود شوید و به دو زبان زنده دنیا مسلط شوید.

 سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار 28 آبان    98، کد خبر:   445662، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین