پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم دسترسی آزاد به اطلاعات نهادها و سازمان‌ها از مراجعه حضوری مردم برای دریافت خدمات شهری انتقاد کرد.

شعار سال:عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم دسترسی آزاد به اطلاعات نهادها و سازمان‌ها از مراجعه حضوری مردم برای دریافت خدمات شهری انتقاد کرد.

 شهربانو امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به لزوم رفتن به سوی شهر هوشمند گفت: سال‌های سال است که در عصر اینترنت و دیجیتال هستیم و بسیاری از مواردی چون تهیه دیتا و مراجعه حضوری مردم نه تنها در سطح مدیریت شهری و بخش‌های مدیریت شهری بلکه دولت هم به سوی الکترونیکی پیش رفته است.

او افزود: متاسفانه در کشور به‌رغم اینکه دولت ملی بودجه کافی گذاشته اما همچنان برای رسیدن به مدیریت واحد دیجیتالی که خدمات غیرحضوری ارائه می‌دهد باید مسیری بپیماییم.

امانی تاکید کرد: دنیا تجارب گران سنگی دارد و این تجارب مربوط به امروز و فردا نیست و ما هم نمونه‌های آن را داریم.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران مشکل این است که هر سازمان، نهاد و وزارت‌خانه برای شخص خودش اطلاعات تهیه می‌کند و آن را به هم متصل نمی‌کنند تا مردم بهره ببرند.

امانی با اشاره به مدیریت شهری در دو سال اخیر اذعان کرد: از ابتدای دوره پنجم بحث مدیریت شهر هوشمند تهران مطرح بوده و در آستانه سال سوم هستیم. بسیاری از کارکردهای مدیریت شهری باید هوشمند باشد. بخشی از آن شفافیت است و بخش دیگر روان‌سازی است. بخش مهم دیگری که در شهر تهران اهمیت دارد این است که مردم به صورت حضوری مراجعه نداشته باشند این در صورتی است که مردم آموزش دیده‌اند به صورت حضوری مراجعه داشته باشند.

او اضافه کرد: در شهر ما و کشور ما امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات وجود ندارد و مردم تصور می‌کنند اگر حضوری مراجعه داشته باشند نتیجه لازم را کسب می‌کنند. در صورتی‌که اینگونه نیست. هنوز شرایط به وجود نیامده و امیدوارم شرایط ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: متاسفانه به دلیل اینکه مدیریت گذشته پایدار و دوازده ساله بوده و نگاه نظامی امنیتی به مدیریت شهری داشته، بدنه اجرایی مدیریت شهری اینگونه شکل گرفته و در نتیجه تغییر ریل سخت است چراکه مقاومت برابر آن سخت است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:7آذر1398،کد خبر: 928661،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین