پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
ثبت نام کاندیداهای نمایندگی مجلس چند روزی است که شروع شده است. از اینرو اسامی کاندیداهای احتمالی نمایندگی مردم مهاباد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به صورت اجمالی در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.

شعار سال:ثبت نام کاندیداهای نمایندگی مجلس چند روزی است که شروع شده است. از اینرو اسامی کاندیداهای احتمالی نمایندگی مردم مهاباد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به صورت اجمالی در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.

اسامی کاندیداهای احتمالی نمایندگی مردم مهاباد

 کاندیداهای تصدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی می توانند با مراجع به فرمانداری های شهرهای خود با ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به ثبت نام نمایند.

این پروسه در مهاباد هم همچون تمام مناطق کشور آغاز شد. چند ماهی است نام شخصیت های مختلفی از طیف های متنوع فکری و سیاسی در این شهرستان به عنوان نامزدهای احتمالی به گوش می رسد. در این نوشتار ضمن معرفی برخی از این افراد نگاهی اجمالی به کارنامه کاری و تحصیلی این متقاضیان احتمالی شرکت در رقابت های انتخاباتی مجلس دهم در مهاباد داشته ایم.

عمر اوطمیشی، دکترای جامعه شناسی و استادیار.ریاست سابق و عضو هیات علمی پیام نور مهاباد. وی سابقه کاندیاتوری نمایندگی مجلس در ادوار گذشته را در کارنامه انتخاباتی خود دارد.

اسماعیل نبی زادە، مدرس دانشگاه و دارای مدرک دکترای کشاورزی وی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مهاباد می باشد.

جعفر آیین پرست، معلم بازنشسته و نماینده مردم مهاباد در دوره هفتم، وی سابقه یک بار رد صلاحیت کاندیداتوری نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه دارد.

جلال محمودزاده، دارای مدرک کارشناسی ارشد کشاورزی. وی در دورە هشتم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم مهاباد را بر عهده داشت. محمود زاده در دوره نهم برای شرکت در رقابت های انتخاباتی نتوانست از شورای نگهبان صلاحیتش را اخذ کند.

اسماعیل جانی، دارای مردک فوق لیسانس مدیریت، ریاست سابق موسسه مالی جوانان خیر شعبه مهاباد، وی ریاست بانک رسالت مهاباد را نیز در کارنامه کاری اش دارد.

صلاح الدین چلبیانی، دارای مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی، لیسانس کشاورزی، و ی در حوزه روزنامه نگاری و مترجمی هم فعالیت های داشته است.

سید قادر محمدی، دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد و بازنشستە بانک ملی در تهران.

رضا عزیزی، وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و مدیر اداره مخابرات در شهرهای بوکان، مهاباد و سردشت بوده است.

لقمان پیروتی، دبیر آموزش وپرورش. وی دانشجوی دکترای ادبیات غنایی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است وهمچنین عضو انجمن خوشنویسان ایران نیز می باشد.

عایشه عبدالی، فوق لیسانس رشته روانشناسی. مدیر آمادگی گولی هیوا، داوطلب برتر هلال احمر، نایب رییس مجمع خیرین سلامت شهرستان مهاباد، موسس انجمن خیریه مهاباد، همکار NGOهای سطح شهرستان، حامی تیم والیبال مهاباد و حامی تیمهای فوتبال شهرویران وبخش خلیفان.

سلیمان منگوری، دبیر آموزش و پرورش، فعال سیاسی. وی سابقه رد صلاحیت در انتخابات شورای شهر مهاباد را دارد.

قادر چوپانی، عضو سابق شورای اسلامی شهر مهاباد که در دوره گذشته موفق کسب آرای لازم نشد و از راهیابی دوباره به این شورا باز ماند.

سالار حسن زاده، ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳی ﺍﺭﺷﺪ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻫﻨﺮ ﻓﺮﺵ و ﻋﻀﻮ ﻫﻴﺎﺕ ﻋﻠﻤﻲ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺟﺎﻣﻊ علمی ﻛﺎﺭﺑﺮﺩی.

فاطمه آرمند، دارای مدرک کارشناسی ارشد و شاغل در بخش خصوصی.

رحمان بهمنش، معلم بازنشسته و نماینده مردم مهاباد در دوره ششم مجلس شورای اسلامی.

طاهر پاسبانی، دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران، کارمند سابق پتروشیمی مهاباد.

اما این داوطلبان باید چه شرایطی داشته باشند؟

طبق ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کسانیکه قصد کاندیداتوری انتخابات مجلس را دارند باید هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

۱ - اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.(داوطلبان نمایندگی اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور مستثنی بوده و باید در دین خود‌ثابت‌العقیده باشند.)

۲ - تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

۳ - ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.

۴ - داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن. (مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل آن بشرط داشتن ۵ سال سابقه خدمت اجرایی در سطح کارشناسی و بالاتر در بخش های خصوصی یا دولتی و یا ۵ سال سابقه فعالیت آموزشی و یا پژوهشی با تایید مراجع ذیربط و یا سابقه یک دوره نمایندگی مجلس می تواند جایگزین مدرک کارشناسی ارشد باشد. همچنین هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می شود.)

۵ - نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.

۶ - سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینائی، شنوائی و گویائی.

۷ - حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.

آنها باید چه مدارکی را به هنگام ثبت نام ارائه کنند؟

- اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن.

‌‌٢- اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن.

‌‌٣- عکس جدید ‌‌٤ × ‌‌٣ ده قطعه (ترجیحاً با زمینه روشن).

‌‌٤- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد.

‌‌٥- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ‌‌٢٩ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.

‌‌٦- اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،تاریخ انتشار:27آذر1394،کد خبر:585733،www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین