پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
روز شنبه، ۱۶ آذرماه ۹۸ دانشگاه سمنان اقدام به برگزاری یک نشست با حضور همتی، نماینده مردم سمنان کرد که با حواشی زیادی همراه بود.

شعار سال:  سال ۹۶ بود که همتی، نماینده مردم سمنان در یادواره شهدای مدافع حرم این استان شرکت کرد و پس از حواشی ایجاد شده، کنترل خود را از دست داد و با لفظ تندی با دانشجویان بسیجی حاضر در این مراسم برخورد کرد.

پس از این اتفاق دانشجویان و رسانه‌های محلی استان و بعد از آن رسانه‌های کشوری به این فیلم واکنش‌های زیادی نشان دادند.

تعداد بازدید : 8

حدود دوسال از آن ماجرا می‌گذرد. روز شنبه ۱۶ آذرماه ۹۸ دانشگاه سمنان اقدام به برگزاری یک نشست با حضور همتی، نماینده پرحاشیه مردم سمنان و دانشجویان این دانشگاه کرد. به گفته سلیمی، مسئول بسیج دانشگاه سمنان این جلسه‌ ابتدا با نیم ساعت تاخیر آغاز شد که از همان ابتدا همتی به بیانات و شعار‌های انتخاباتی پرداخت و اگر دانشجویان نیز سوالی داشتند، وی با فرافکنی حرف خود را زده و تنها به تبلیغ کردن درباره خود می‌پرداخت.


سلیمی می‌گوید که در این مراسم چند نفر از خواهران نیز سوالاتی را پرسیدند که نه تنها به سوال‌ها پاسخی داده نشد بلکه از سوی اطرافیان و همراهان همتی به این دانشجویان توهین شد، و آن‌ها را عروسک کوکی خطاب کردند.

تعداد بازدید : 6

اما در این بین یکی از دانشجویان حین سخنان خود، به رفتار توهین آمیز همتی در یادواره‌ی شهید سال ۹۶ که توسط بسیج دانشجویی برگزار شده بود، اشاره کرد؛ که چرا وی هنوز همانند آن زمان، در این جلسه نیز در حال بی احترامی به دانشجویان است.

به گفته مسئول بسیج دانشگاه سمنان، همتی در سال ۹۶ نیز با بر هم زدن جو سالن و بی حرمتی به جایگاه و خانواده شهدا، با چندین بار احمق خطاب کردن مسئول بسیج، بی ادبی را به اوج خود رسانده بود. این بار نیز در این مراسم ابتدا با احمق خطاب کردن دوباره و تکرار این کلمه در سالن، بسیج دانشجویی را زیر سوال برده و بسیجیان را وحشی خطاب کردند.

اما داستان به همین جا ختم نشد. در حواشی این مراسم گویا همتی و اطرافیان او با توهین به خبرنگار حاضر در این مراسم موجب واکنش دانشجویان به این رفتار شدند.

حسن زاده، خبرنگاری که همتی در جمع دانشجویان به او ناسزا گفته، در فضای مجازی روایتی را پیرامون این موارد منتشر کرده است.


«روز گذشته وقتی جناب دکتر همتی، برای ثبت نام به فرمانداری آمدند، در بدو ورود با حقیر که برای پوشش خبری به فرمانداری رفته بودم، مواجه شدند و با یک ناسزای جنسی، به انتقاد از مطالب مربوط به میدان دریادار همتی پرداختند! طبعا ادب حکم میکرد که پاسخ ایشان را به سبک خودشان ندهم.

در انتهای مراسم امروز در دانشگاه سمنان وقتی اعتراضات دانشجویان با بی پاسخی مواجه شد، آقای محمد همتی بلند شدند و خطاب به من که از ابتدا تا انتهای مراسم در سکوت به سخنان دکتر همتی گوش میکردم اعتراض کردند! دلیل اعتراضشان را متوجه نشدم.

در پایان مراسم روز دانشجو، آقای همتی جلو آمدند و با لحن زشتی گفتند:"بلایی به سرت می‌آورم که مرغان هوا به حالت گریه کنند! " بعد هم مرا کمی از جمعیت دور کردند و گفتند تو بسیار پست و کثیفی!

آیا این سزای مطالبه گری است؟ آیا این حد از ادب در میان نمایندگانمان در مجلس و شورا تاسف آور نیست؟ تا کی میخواهیم با تهدید و توهین پاسخ مطالبات را بدهیم؟».

اما همتی و دفتر او نیز در خصوص واکنش‌های شدید دانشجویان در فضای مجازی و روایت این خبرنگار سکوت نکرده و بیانیه‌ای را منتشر کرد.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«باسلام واحترام
آقای محسن حسن زاده مدتهاست تخریب افراد و پروژه‌هایی که سالهاست در سطح حوزه انتخابیه بویژه مرکز استان در مورد آن‌ها پیگیری شده وبه نتیجه رسیده ویا در حال به نتیجه رسیدن هستند، سرلوحه کار خود قرار داده اند.


البته ناراحت شدن از توسعه حوزه انتخابیه قطعا دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند این باشد که خود را متعلق به این خطه ندانیم!


به هر حال ضمن تکذیب نوشته اخیر ایشان حتما این مهم را در مراجع ذی صلاح پیگیر خواهیم شد و ایشان باید تهمت‌ها و جوسازی‌های خود را در مراجع ذکر شده پاسخگو باشند تا انشالله در سایه قانون روند توسعه این منطقه به دور از تخریب‌ها و مواضع جناحی وسیاسی ومنافع شخصی رونق بیشتری بگیرد.


روابط عمومی خانه مردم دفتر دکتر همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی».


اما دانشجویان که پس از حضور و صحبت‌های همتی در این نشست ناراحت و آزرده خاطر شده بودند، با هشتگ «روایت همتی» و «تکرار همتی» در توئیتر به این موضوع واکنش نشان دادند.

دانشجویی نوشت: آقای همتی زمان خوبی رو برای تحریف ماجرای سال ۹۶ انتخاب نکردید شاهدان عینی هنوز زنده هستند.

دانشجوی دیگری به حضور همتی در روز دانشجو و تناقض رفتار وی اشاره کرد و نوشت: به نظر شما چه کسی میتونه به دانشجو بگه احمق بعد روز دانشجو بیاد براشون بیانیه تبریک بزنه؟

امیرگل نیز به حواشی سالن اشاره کرد و نوشت: ماجرای همتی فقط اونجا که موقع فرار یکی از بادمجون دورقاب چیناش داد زد برای سلامتی دکتر همتی صلوات؛ و هیچکس صلوات نفرستاد.

مهدی نجفی نیز با انتشار تصویر یک پلاکارد در دست دانشجویان حاضر در سالن نوشت: آقای همتی نماینده باید خادم و نوکر مردم باشه نه طلبکار...

یک کاربر دانشجو در توئیتر نیز نوشت: یکی از بچه‌ها گفت: میخوای بری پیش احمد همتی چیکار کنی؟ گفتم سوال دارم. گفت: این جماعت فقط بلد هستن سوال رو با سوال جواب بدن و دنبال پیچوندن هستن. احمد همتی حتی اولین سوال را هم با سوال جواب داد. تکرار همتی؟!

کاربر طاهره به سال ۹۶ و اتفاقات آن سال اشاره کرد و نوشت: ماجرای همتی رو از بچه‌های سمنان شنیدم. تست سلامت و روان رو از اوجب واجبات برای نمایندگان مجلس می‌دونم. این آقا نه یادواره شهدا حالیشه نه جمع دانشجویی نه خانواده نه مطبوعات.

امیر گل نیز در توئیتی نوشت: نماینده باس تو همه کارای شهر دخالت کنه و همه رو به اسم خودش تموم کنه. وی در توئیتی دیگر به عملکرد همتی اشاره کرد و نوشت: ببین چه نماینده خوبی داریم تمام مشکلات مجلس و قانون گذاری و نظارت رو حل کرده اومده پیست موتورسواری افتتاح کنه؟!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 18 آذر 98، کد مطلب: 810795: www.snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین