پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری به بهره مندی از دانش تولید کاتالیست در داخل اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵ کاتالیست با همکاری شرکت های دانش بنیان در پتروشیمی نوری بومی سازی شده است که در مواردی عملکرد آن بهتر از نمونه خارجی است. در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه کاتالیست های فرایند و مواد شیمیایی نداریم. بطوری که تاکنون بیش از ۳ هزار قطعه را توسط کمیته خودکفایی و واحد تحقیق و پژوهش پتروشیمی نوری تولید شده و شاخص ما ۱۵۰ تا ۲۰۰ قطعه داخلی سازی در سال است.
شعارسال: مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: این شرکت با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان پنج کاتالیست را داخلی‌سازی کرده است و در تامین کاتالیست و مواد شیمیایی و تجهیزات هیچ مشکلی ندارد.

تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز دوشنبه( ۱۸ آذرماه)  برگزار شد به بهره مندی از دانش تولید کاتالیست در داخل اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵ کاتالیست با همکاری شرکت های دانش بنیان در پتروشیمی نوری بومی سازی شده است که در مواردی عملکرد آن بهتر از نمونه خارجی است. در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه کاتالیست های فرایند و مواد شیمیایی نداریم. بطوری که تاکنون بیش از ۳ هزار قطعه را توسط کمیته خودکفایی و واحد تحقیق و پژوهش پتروشیمی نوری تولید شده و شاخص ما ۱۵۰ تا ۲۰۰ قطعه داخلی سازی در سال است.

وی ادامه داد: پتانسیل های بسیاری در داخل و شرکت های دانش بنیان وجود دارد و در پروژه ها از ساخت داخل استفاده کردیم و تلاش داریم این میزان جایگزینی ساخت داخل در پروژه های آینده افزایش یابد.

صانعی در مورد طرح های توسعه ای سال آینده خاطرنشان کرد : واحد تحقیق و پژوهش مجتمع، دستاوردهایی در زمینه دانش و فناوری به دست آورده که بر اساس آن دو طرح توسعه ای در برنامه اجرا است. یکی طرح شیرین سازی برش سنگین برای کاهش گوگرد است تا پایان سال اجرا خواهد شد در این طرح پارازایلین با 1400ppm به ۱۰ یا ۵۰ ppm تقلیل خواهد یافت . محصول این پروژه کمک به فروش بیشتر و افزایش قیمت محصول است. با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۰ سوخت کشتیرانی باید با کم گوگرد باشد این محصول قابل عرضه در بازارهای جهانی است سرمایه مورد نیاز این پروژه ۱۲۰ میلیون دلار پیش بینی شده است.

مدیر عامل پتروشیمی نوری طرح توسعه ای بعدی را پروژه زیرو فلرینگ عنوان کرد و گفت: در این طرح مصرف گاز طبیعی را کاهش و تولید LPG افزایش می یابد و تولید فلر صفر می شود. همچنین در این طرح برای اولین بار گوگرد به کود سولفات آمونیوم تبدیل می شود . این طرح در دست بررسی است و در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی رشد قیمت سهام این شرکت را متاثر از پتانسیل های شرکت و سود حاصل از تولید دانست و گفت: در تیرماه سال جاری ۱۰ درصد از سهام پتروشیمی نوری در بورس با قیمت ۳۱۲۵ تومان عرضه شد و در حال حاضر قیمت هر سهم به ۴۱۲۰ تومان رسیده است.

وی در مورد ظرفیت تولید این مجتمع خاطرنشان کرد: به طور متوسط روزانه ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی از پالایشگاه های پارس جنوبی دریافت می کند و در حال حاضر با ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی و ۱۲۰ درصد برنامه تولید می کند.

وی در مورد طرح های افزایش ظرفیت پتروشیمی نوری گفت: با استفاده از دو طرح به روز رسانی بعضی از تجهیزات مجتمع، ۲۰ درصد تولید پارازایلین و ۱۰ درصد تولید بنزن افزایش خواهد یافت . با توجه به کیفیت و حجم پارازایلین در پتروشیمی نوری تغییرات این مجتمع در قیمت جهانی این محصول موثر است.

صانعی در مورد انجام پروژه PSM برای پیشگیری از حوادث در حوزه های مختلف گفت: وضعیت جاری شرکت ها در ۲۱ مشخصه بررسی می شود و در مقایسه آن با معیارهای استاندارد فاصله را آنالیز می کنیم و برای پیشگیری از حوادث اقدامات لازم انجام خواهد شد . در زمینه HSE تابع قوانین وزارت نفت هستیم و هر ماه وضعیت شرکت توسط هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارزیابی می شود.

مدیر عامل پتروشیمی نوری در پایان اظهار کرد: کمیته تحقیق و پژوهش پایلوت تولید پودر کلی Clay را اجرا کرده و امروز آزمایش ها در مقیاس پایلوت مثبت بود . این پودر برای شرکت های روغن سازی آروماتیک مصرف می شود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری نیپنا ،تاریخ انتشار:   18   آذر 1398،کدخبر:  19913 ،www.nipna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
ورود دانش بنیان ها به صنعت پتروشیمی از بهترین اتفاقات اقتصاد خواهد بود چرا که جاییکه مزیت رقابتی هست پیشرفت اقتصادی سریعتر صورت میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین