پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: خبری که در فضاهای مجازی و پایگاه‌های خبری مبنی بر تایید یا عدم تایید صلاحیت داوطلبان در حال انتشار است صحت نداشته و قابلیت استناد ندارد.

شعارسال: محمد نوذری اظهار داشت: هیچ موردی از تایید یا عدم صلاحیت داوطلبان تا تاریخ ۲۷ آذرماه مشخص نیست.

وی افزود: تایید یا رد صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی به صورت محرمانه به فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه و همچنین فقط به خود داوطلب اطلاع داده می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: بعد از اطلاع‌رسانی محرمانه به فرد داوطلب، وی می‌تواند مراتب اعتراض و پیگیری‌ها برای بررسی مجدد پرونده خود را داشته باشد.

نوذری تاکید کرد: کانال‌ها و فضاهای مجازی، سایت‌ها و پایگاه‌های خبری و سایر رسانه‌ها از باز نشر اخبار مربوط به صلاحیت داوطلبان تا اعلام نهایی اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده خودداری کنند.

معاون استاندار ایلام تعداد داوطلبان ثبت‌نام شده در این دوره را ۱۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۴ نفر در حوزه ایلام و ۳۵ نفر در حوزه دهلران شرکت کرده‌اند و در مجموع به ازای هر کرسی ۴۳ داوطلب وجود دارد.

نوذری افزود: از لحاظ شغلی در این دوره ۴۰ کارمند، ۲۲ بازنشسته، ۱۷ فرهنگی، ۱۷ نفر شغل آزاد، ۱۱ استاد دانشگاه، هشت بیکار، سه نماینده، ۲ پزشک و ۹ نفر سایر داشتیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ ایثارگر نیز شرکت داشتند، یادآور شد: هفت نفر از نمایندگان ادوار گذشته که سابقه حضور در مجلس داشته‌اند در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، ۳۲ داوطلب ادوار یعنی کسانی که در دوره‌های گذشته داوطلب شرکت در انتخابات بودند نیز ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: مسن‌ترین داوطلب ۶۷ سال و جوان‌ترین نیز ۳۰ سال سن دارد و بیشتر داوطلبان بین در محدوده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال قرار دارند که بهترین دوره برای تصدی مسوؤلیت است.

نوذری یادآور شد: ۷۳ درصد داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد دکترا ، ۹ درصد کارشناسی معادل یا جانباز و چهار نفر نیز مدرک حوزوی دارند.

وی تاکید کرد: از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب افراد شاخصی خود را برای شرکت در انتخابات داوطلب کرده‌اند که پس از تایید صلاحیت نهایی می‌توانند تنور انتخابات را داغ کنند.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شد و تا ۱۶ آذر فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه داشت.

اسامی داوطلبان تعیین صلاحیت شده ۲۲ بهمن اعلام می شود و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24آذر1398 ، کدخبر: 83594373: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین