پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
استان خراسان‌جنوبی چهار کرسی در مجلس دارد که شامل حوزه‌های انتخابیه «بیرجند، خوسف و درمیان»، «قاین و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «طبس، بشرویه فردوس و سرایان» است و ثبت‌نام برای کرسی‌های سبز خانه ملت از همان ساعات اولیه آغاز شد.
شعارسال: استان خراسان‌جنوبی چهار کرسی در مجلس دارد که شامل حوزه‌های انتخابیه «بیرجند، خوسف و درمیان»، «قاین و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «طبس، بشرویه فردوس و سرایان» است و ثبت‌نام برای کرسی‌های سبز خانه ملت از همان ساعات اولیه آغاز شد.
 
 فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه 10 آذرماه با ابلاغ دستور وزیر کشور به فرمانداران آغاز شد و این روند همزمان با سراسر کشور در استان خراسان‌جنوبی آغاز شد.
 
استان خراسان‌جنوبی چهار کرسی در مجلس دارد که شامل حوزه‌های انتخابیه «بیرجند، خوسف و درمیان»، «قاین و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «طبس، بشرویه فردوس و سرایان» است و ثبت‌نام برای کرسی‌های سبز خانه ملت از همان ساعات اولیه آغاز شد.
 
داوطلبان کاندیداتوری در این دوره از انتخابات مجلس از 10 آذرماه با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با تحویل مدارک و تکمیل فرم‌های مربوطه، وارد عرصه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.
 
صفر تا صد ثبت‌نام‌ها
 
در روز نخست ثبت‌نام داوطلبان هشت نفر در خراسان‌جنوبی ثبت‌نام کردند که از این تعداد، چهار نفر مربوط به حوزه بیرجند، درمیان و خوسف، یک نفر هم برای حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان و سه نفر برای حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه ثبت‌نام کردند.
 
در نخستین روز نام‌نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از کاندیداتوری کناره‌گیری کرد، همچنین بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از مرکز ثبت‌نام حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف از دیگر حاشیه‌های روز نخست ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی بود.
 
در دومین روز نام‌نویسی از داوطلبان هیچ فردی به حوزه‌های انتخابیه استان مراجعه نکرده و مراکز ثبت‌نام از داوطلبان روز خلوتی را پشت سر گذاشتند.
 
روز سوم نام‌نویسی از داوطلبان، هفت نفر برای حوزه‌های انتخابیه استان خراسان‌جنوبی ثبت‌نام کردند که در مجموع آمار افراد داوطلب برای انتخابات مجلس یازدهم در خراسان‌جنوبی به ۱۵ نفر رسید.
 
در پایان چهارمین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌جنوبی 13 نفر در مراکز تعیین‌شده حضور یافته و روند نام‌نویسی را طی کردند که آمار کاندیدای انتخابات مجلس در خراسان‌جنوبی به ۲۸ نفر رسید.
 
در روز پنجم نام‌نویسی از داوطلبان برای تصدی چهار کرسی نمایندگی مجلس یازدهم در استان خراسان‌جنوبی، مراکز ثبت‌نام از داوطلبان روز تقریبا شلوغی را سپری کردند و تا پایان وقت تعیین شده (ساعت 18)، 20 نفر به مراکز ثبت‌نام مراجعه کردند و آمار داوطلبان به 48 نفر رسید.
 
روز پرترافیک ثبت‌نام داوطلبان!
 
در روز ششم ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی روز پرترافیکی سپری شد و در این روز26  نفر ثبت‌نام خود را در حوزه‌های انتخابیه استان خراسان‌جنوبی نهایی کردند تا روز پرترافیکی را از لحاظ تعداد ثبت‌نام کنندگان شاهد باشیم.
 
در مجموع از نخستین روز ثبت‌نام تاکنون 74 نفر داوطلب حضور در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که از این تعداد 20 در حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان، 17 نفر در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان، 19 نفر در حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه و 18 نفر در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نام‌نویسی کردند.
 
همچنین در ششمین روز ثبت‌نام داوطلبان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدباقر عبادی نماینده فعلی مردم خوسف، بیرجند و درمیان که سابقه دو دوره نمایندگی از حوزه انتخابیه مذکور را داشته است، علی‌رغم درخواست‌‌های مکرر مردم و نخبگان استان جهت حضور در انتخابات طی بیانیه‌ای از عدم حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
 
مردم به دفتر عبادی رفتند
 
وی مهم‌ترین دلیل انصراف خود را چرخش نخبگان و جوان‌گرایی عنوان کرد و افزود: از ارائه تجربیات ارزشمند به‌دست‌آمده در هشت سال نمایندگی مجلس برای خدمت به کشور و منطقه و اعتلای جریان انقلاب فروگذار نخواهم کرد.
 
همچنین پیرو این تصمیم حجت‌الاسلام عبادی، جمعی از مردم بیرجند صبح امروز در محل دفتر وی حضور یافتند و از حجت‌الاسلام عبادی درخواست نام‌نویسی در انتخابات پیش رو را کردند.
 
تعدادی از ثبت‌نام‌کنندگان و داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در حوزه‌‌های انتخابیه خراسان‌جنوبی چهره‌های شناخته شده‌ای بودند که تعدادی از آن‌ها در جدول ذیل آورده شده است
 
 
 
 
ثبت‌نام 122 نفر برای تصدی کرسی مجلس در خراسان‌جنوبی
 
ناصر خوش‌خبر به تشریح آخرین آمار داوطلبان ثبت‌نام شده برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: تعداد داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه‌ انتخابیه استان خراسان‌جنوبی در هفتمین روز نام‌نویسی تا ساعت 20:30 شنبه 16 آذرماه به 122 نفر رسیده که ثبت‌نام از داوطلبان همچنان ادامه دارد.
 
وی بیان داشت: از این تعداد 40 نفر در حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان، 31 نفر در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان، 27 نفر در حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه و 24 نفر در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نام‌نویسی کردند.
 
رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از مجموع افراد ثبت‌نام شده 110 نفر مرد و 12 نفر زن هستند، عنوان کرد: از مجموع افراد ثبت‌نام شده 84 نفر زیر ۵۰ سال و 38 نفر بالای ۵۰ سال دارند، اضافه کرد: میزان تحصیلات داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی سه نفر لیسانس، 87 نفر فوق لیسانس، 20 نفر دکتری و 12 نفر تحصیلات حوزوی دارند.
 
خوش‌خبر تبیین کرد: از مجموع افرادی که تا این لحظه ثبت‌نام آن‌ها نهایی شده، 24 نفر سابقه داوطلبی و هفت نفر سابقه نمایندگی دارند، اضافه کرد: ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۸ امروز16 آذرماه بود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  فارس ،تاریخ انتشار:    17  آذر 1398،کدخبر: 13980916001271 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین