پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
شور و شوقی از برپایی ستادهای انتخاباتی در شهر حاکم است و مردم هرکدام در ستادی مشغول تبلیغ هستند. جوان‌هایی که شب‌های خود را با شور و شوق تبلیغ نامزد مورد علاقه خود به صبح می‌رسانند. یکی سعی دارد با پخش شیرینی افراد را به سمت ستاد خود بکشاند و دیگری با پخش سرودهای انقلابی و ملی، سعی در جذب مردم دارد.
شعارسال: هیجان این روزهای شهر، وصف‌ناشدنی است، هیجانی برای انتخاب قانون‌گذاران این سرزمین.
 
این روزها خیابان‌های شهر حکایت از آغاز یک رویداد بزرگ ملی دارند، رویدادی به وسعت انتخاب. تیرهای چراغ برق با عکس‌های کاندیدهایی پر شده‌اند که قرار است روزی قانونگذار این کشور شوند.
 
شور و شوقی از برپایی ستادهای انتخاباتی در شهر حاکم است و مردم هرکدام در ستادی مشغول تبلیغ هستند. جوان‌هایی که شب‌های خود را با شور و شوق تبلیغ نامزد مورد علاقه خود به صبح می‌رسانند. یکی سعی دارد با پخش شیرینی افراد را به سمت ستاد خود بکشاند و دیگری با پخش سرودهای انقلابی و ملی، سعی در جذب مردم دارد.
 
حال و هوای شب‌های انتخاباتی نیز پر از شور روزهای انتخاب است، شوری برای انتخاب برای میهن، برای سرافرازی‌اش و برای تحقق روزهایی بهتر برای این سرزمین.
 
حتی پل‌های عابر پیاده نیز از عکس‌هایی کاندیداهایی با ژست‌های مختلف در امان نمانده و پله‌های آن پر است از وعده‌هایی که با بالارفتن هر پله روبرویت نمایان می‌شود. وعده‌هایی که قرار است همچون این پله‌ها، کشور را به اوج پیشرفت برساند.
 
به گزارش ایسنا، حال و هوای مساجد نیز در این روزها متفاوت‌تر از گذشته شده، برخی از نامزدها تریبون نماز جماعت مسجد را مکانی مناسب برای بیان وظایف دینی خود درنظرگرفته و برای به دست آوردن رای تلاش می‌کنند.
 
جدا از حال و هوای شهر، فضای مجازی نیز این روزها رنگ تبلیغ به خود گرفته و تبلیغات نامزدها بیش از تبلیغات ملزومات عید خودنمایی می‌کند. از تبلیغ شعارهای تبلیغاتی نامزدها در صفحه‌های مجازی تا تغییر دادن تصویر پروفایل به عکس کاندیدای مورد نظر، همه رنگ این روزهای مجاز را تشکیل داده‌اند.
 
هر فردی در صفحه شخصی‌اش حمایت از یک نامزد را تیتر صفحه‌اش کرده و سعی دارد برنامه‌های او را بهترین جلوه دهد.
 
رسانه ملی نیز برای برگزاری انتخاباتی سالم تمام تلاشش را در یک فضای بی‌طرف به خرج می‌دهد تا مردم آگاهانه‌تر انتخاب کنند.
 
دانشگاه‌ها نیز سعی دارند با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، نسل جوان را آگاه کنند تا با آگاهی و اشراف کامل بر برنامه‌های نامزدها، پای صندوق‌های رای حاضر شوند.
 
رقابت 22 نامزد در حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان
 
علی ناصری، فرماندار بیرجند با اشاره به رقابت ۲۲ کاندیدا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، گفت: در حوزه تخلفات انتخاباتی تاکنون 12 مورد تذکر به ستادهای کاندیداها داده شده و هیات نظارت نیز سه مورد تذکر به این ستادها داده است.
 
فرماندار بیرجند با اشاره به پیش‌بینی 153 شعبه اخذ رأی در شهرستان بیرجند، افزود: از این تعداد، 96 شعبه شهری، 57 شعبه روستایی، 86 شعبه ثابت و 10 شعبه سیار هستند.
 
ناصری بیان کرد: 43 شعبه اخذ رای در شهرستان خوسف نیز فعال خواهند بود که شامل؛ شش شعبه شهری، 37 شعبه روستایی، 10 شعبه ثابت و 33 شعبه سیار خواهد بود.
 
وی ادامه داد: 42 شعبه اخذ رای نیز در شهرستان درمیان شامل؛ 9 شعبه شهری، 33 شعبه روستایی، 13 شعبه ثابت و 29 شعبه سیار است.
 
فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه تعرفه‌های لازم پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در روز انتخابات 3300 نفر عوامل اجرایی انتخابات خواهند بود.
 
 ناصری با اشاره به پیش‌بینی 24 نقطه توسط شهرداری بیرجند برای تبلیغات کاندیداها، افزود: طبق قانون کاندیداها حق اجاره مکانی از شهر برای نصب بنرهای تبلیغاتی خود را ندارند.
 
 وی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای عوامل اجرایی، تصریح کرد: افراد بالای هجده سال، متولدین قبل از  2 اسفند 1380 می‌توانند در  انتخابات این دوره شرکت کنند.
 
فرماندار بیرجند افزود: استقرار ستادهای انتخاباتی به دلایل امنیتی و رعایت مسائل ترافیکی در پنج نقطه بیرجند ممنوع شده است.
 
 ناصری بیان کرد: تاکنون 15 کاندیدا در سطح شهر بیرجند ستاد انتخاباتی تشکیل داده‌اند و هفت نفر نیز تاکنون ستاد انتخاباتی تشکیل نداده‌اند.
 
انصراف 6 کاندیدا
 
ناصر خوش خبر، رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی از انصراف 6 نامزد انتخاباتی از گردونه رقابت خبر داد.
 
وی  با اشاره به اینکه بیشترین آمار انصرافی‌ها از حوزه انتخابیه نهبندان، سربیشه است، تصریح کرد: تاکنون سه نفر در این حوزه انتخابیه انصراف خود را اعلام کرده‌اد.
 
خوش خبر یادآور شد: با انصراف این افراد، آمار نامزدهای انتخاباتی استان به 64 نفر کاهش یافته است.
 
رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه از کاندیداها مورد انتظار است، رعایت قانون انتخابات است، تصریح کرد: در برنامه‌های توجیهی روی این مصادیق تاکید شده و یک نسخه به نامزدها داده شده که امیدواریم قانون انتخابات و قانون شفافیت مالی کاندیداها در عمل اجرا شده و هرکدام از نامزدها با تمکین از قانون، فضایی را مهیا کنند که با آرامش در بسترسازی و جلب مشارکت حداکثری در زمان قانونی انتخابات فرصت داشته باشند.
 
خوش خبر با بیان اینکه تمکین به قانون باعث نشاط انتخاباتی خواهد شد، اظهار کرد: میانگین مشارکت مردم استان در انتخابات گذشته بیش از میانگین کشوری بوده، به گونه‌ای که از ۱۳ انتخابات برگزار شده از ابتدای تاسیس استان، میزان مشارکت بیش از ۷۲ درصد بوده است.
 
وی با بیان اینکه باید همه کمک کنیم که شور انتخاباتی بیشتر در جامعه حاکم شود، ادامه داد: براساس آمار وزارت کشور، ۵۶۴ هزار و ۹ نفر واجد شرایط رای در خراسان جنوبی هستند که از این تعداد، ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن هستند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۳۳ هزار و ۴۲۷ نفر رای اولی در استان، ادامه داد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۱۳ نفر پسر و ۱۶ هزار و ۳۱۴ نفر دختر هستند.
 
خوش خبر بیان کرد: چهار نفر اتتقالی از حوزه‌های خارج از استان شامل؛ سه نفر از خراسان رضوی و یک نفر از خراسان شمالی در فرصت زمانی تعیین شده داشته‌ایم.
 
وی با بیان اینکه تغییر یک کاندیدا در مراکز استان از حوزه انتخابیه بیرجند به نهبندان را نیز داشته‌ایم، اظهار کرد: حدود ۱۲ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات استان را تشکیل می‌دهند.
 
رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: در این دوره ۶۷۷ شعبه اخذ رای فعال خواهد بود که ۷۱ شعبه نسبت به دوره قبل رشد پیدا کرده است.
 
خوش خبر یادآور شد: در حوزه بیرجند، خوسف و درمیان ۲۳۸ شعبه، در حوزه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۱۷۰ شعبه، در حوزه قاینات و زیرکوه ۱۵۰ شعبه و در حوزه نهبندان و سربیشه ۱۱۹ شعبه اخذ رای فعال خواهد بود.
 
وعده‌های منطبق با واقعیت بدهید
 
محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: اولین توصیه ما به نامزدهای انتخاباتی این است که قانون انتخابات را مطالعه کنند و با قوانین و به خصوص جرائم انتخاباتی آشنا شوند.
 
وی با بیان اینکه از روز 24 بهمن زمان تبلیغات برای نامزدهای انتخاباتی آغاز می‌شود، افزود: ستاد انتخاباتی استان از 10 اردیبشت‌ماه تشکیل داده شده و فرآیند انتخابات را دنبال کردیم.
 
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این دوره ۶۷۷ شعبه اخذ رای فعال خواهد بود که ۷۱ شعبه نسبت به دوره قبل رشد پیدا کرده است، تصریح کرد: براساس آسیب شناسی مشکلات شعب در انتخابات‌ سال‌های گذشته، برای برگزاری انتخابات در زمان قانونی، تسهیل دسترسی مردم به شعب اخذ رأی، جلوگیری از ازدحام در شعب و رفاه حال مردم، آمار شعب اخذ رأی در این دوره افزایش یافته است.
 
معتمدیان با اشاره به اینکه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی تدابیر لازم را برای برقراری امنیت در زمان انتخابات اندیشیده‌اند، تصریح کرد: در زمان تبلیغات نامزدها از دادن وعده‌های خلاف واقع دوری کنند و در چارچوب وظایف نمایندگان وعده دهند.
 
وی با بیان اینکه بر اساس قانون وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات و مسئول حسن جریان انتخابات است، افزود: هیچ سازمان و یا نهادی مجاز نیست در فرآیند انتخابات دخالت کند.
 
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۷ هیات بازرسی در استان، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برای این افراد برگزار شده تا بتوانند وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند و امیدواریم با همکاری خوب اعضای اجرایی انتخابات، بتوانیم انتخابات سالمی برگزار کنیم.
 
معتمدیان با بیان اینکه بازرسان در زمان تبلیغات و در روز انتخابات حضور داشته و به وظیفه خود عمل می‌کنند، افزود: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی موارد را به بازرسان در فرمانداری‌ها گزارش دهند.
 
وی بیان کرد: براساس ماده 59 قانون انتخابات، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلم رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسائل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی ( به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسائل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می‌شود.
 
استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: قانون شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی قانون جدیدی است که در ۱۲ ماده و ۱۴ تبصره از طریق فرمانداران به نامزدها ابلاغ شده تا هزینه‌ها شفاف شود.
 
وی اظهار امیدواری کرد: روند سالم تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی تا انتهای مهلت تعیین شده(8 صبح یکم اسفند) ادامه داشته باشد.
 
این روزها مردم خراسان جنوبی در تب و تابی انتخاباتی هستند تا از میان 64 نفر، چهار نفر را بر کرسی قانون بنشانند، کرسی که قرار است برای آینده استانشان تصمیماتی مهم بگیرد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایسنا ،تاریخ انتشار: 29   بهمن  1398،کدخبر:   98112921361 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین