پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
با گذشت کمتر از ۱۲ ساعت از آغاز تبلیغات، تنور انتخابات خراسان جنوبی داغ شده و توجه نامزدها برای این ماراتن بیش از هر نقطه ای به سمت فضای مجازی رفته است.

شعار سال: تبلیغات یازدهمین مجلس شورای اسلامی از بامداد پنج شنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۸ همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شده و کمتر از گذر ۲۴ ساعت، شهر کاملاً دگرگون شده است.

گویی ماه هاست که شور و هیجان انتخاباتی بین شهروندان ایجاد شده و با گذشت زمان، بیش و بیشتر می‌شود. جنب و جوش طرفداران در خیابان‌های اصلی بیرجند حال و هوای کاملاً انتخاباتی را بر شهر حاکم کرده و فعالیت‌های آنها، آماده شدن برای برگزاری انتخاباتی پرشور را حکایت می‌کند.

تبلیغات طرفداران در بین جمعیت‌ها، نصب عکس نامزدهای انتخاباتی بر دیوارها و ایجاد ستادهای انتخاباتی از اولین نمودهایی بود که طی این مدت اندک بر چهره بیرجند و شهرستان‌ها ایجاد شد.

آنچه در این بین بسیار جلب توجه می‌کند، تنور داغ انتخابات در فضای مجازی است. نامزدهای انتخاباتی هر کدام به نحوی در قالب ایجاد کانال و گروه‌هایی متفاوت به تبلیغ پرداخته اند. علاوه بر این طرفداران هم در پیام رسان های مختلف سعی دارند با معرفی امتیازها و وعده‌های متفاوت نامزد مد نظر، گوی رقابت‌ها را بربایند.

تلاش برای انتخاباتی سالم

مدت‌ها پیش از آغاز تبلیغات انتخابانی، مسئولان استانی بر برگزاری انتخاباتی سالم و مشارکت حداکثری مردم در روند این تصمیم گیری بزرگ تاکید کرده اند از این رو جو ایجاد شده در شهر نشان از این دارد که نامزدها تلاش دارند روند انتخابات در فضایی آرام پیش رود.

حجت الاسلام آیت الله عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای خطاب به مردم استان گفت: از مردم فهیم خراسان جنوبی خواستاریم با حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات و براساس معیارهای حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه مجلس شورای اسلامی فردی اصلح را برای خود برگزینند.

گزارش‌های واصله از شهرستان‌ها هم گویای این امر است که جو تبلیغاتی بسیار خوبی بر فضاها حاکم شده و به تدریج با افزایش تبلیغات بر نشاط ایجاد شده، افزوده می‌شود.

قدم گذاشتن بر کوچه‌ها و خیابان‌ها حال و هوایت را انتخاباتی می‌کند چراکه هواداران نامزدها در داخل ستادهای تبلیغاتی و پخش سروده‌های زیبا، فضای یک رقابت سالم را به وجود آورده اند.

فضای انتخاباتی زیر ذره بین مسئولان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی آبان ماه سال جاری در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان جنوبی اظهار کرد: ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به عنوان مهمترین مطالبه مقام معظم رهبری از قوه قضائیه است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا با بیان اینکه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در سراسر استان تشکیل شده است، گفت: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی یکی از وظایف این ستادها است.

به گفته وی توجیه، ارشاد و انذار تشکل‌ها، احزاب و ستادهای تبلیغاتی با هدف بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه‌ها یا اشخاص به مراجع صالح نیز از وظایف این ستادها در سطح استان است.

حجت الاسلام وحدانی نیا بیان کرد: با توجه به شرایط حساس جامعه نه تنها افراد تأیید صلاحیت شده بلکه افرادی که تأیید نشده‌اند هم باید توجیه شوند تا مشکلی توسط خود فرد یا طرفداران ایجاد نشود.

رقابت ۷۰ نامزد در خراسان جنوبی

رئیس ستاد انتخاباتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار حوزه انتخابیه استان، ۷۰ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: از تعداد پنج نفر خانم و ۶۵ نفر آقا هستند.

ناصر خوش‌خبر ادامه‌داد: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان، خوسف ۲۳ نفر نامزد انتخابات تائید صلاحیت شده اند که از این تعداد دو نفر خانم هستند.

به گفته وی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نیز از تعداد ۱۴ کاندیدای تائید صلاحیت شده یک نفر خانم و مابقی کاندیداها آقایان هستند.

وی با اشاره به اینکه از حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه نیز ۱۳ نفر کاندیدای انتخابات مجلس هستند که همگی آنان را آقایان تشکیل می‌دهند، افزود: در حوزه انتخابیه فردوس، سرایان، بشرویه و طبس نیز از ۲۰ نفر نامزد قطعی انتخابات دو نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

شرکت ۳۳ هزار رأی اولی در تعیین سرنوشت استان

خوش‌خبر با بیان اینکه ۵۶۴ هزار و ۹ نفر واجد شرایط رأی‌دادن در خراسان‌جنوبی وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: همچنین ۳۳ هزار و ۴۲۷ نفر رأی اولی تعداد ۱۷ هزار و ۱۱۳ نفر پسر و ۱۶ هزار و ۳۱۴ نفر دختر هستند.

خوش خبر با بیان اینکه خراسان‌جنوبی همواره مشارکت بالای مردم را در انتخابات‌ها داشته است، گفت: در هشتمین دوره انتخابات مجلس میزان مشارکت ۸۵ درصد، در نهمین دوره ۸۴.۵ درصد و در دهمین دوره انتخابات نیز حدود ۷۲ درصد مردم خراسان‌جنوبی در انتخابات شرکت کرده اند.

با توجه به جو ایجاد شده می‌توان به این نتیجه رسید که مردم خراسان جنوبی برای برگزاری انتخاباتی سالم دست دوستی داده اند و نامزدهای انتخاباتی هم تلاش دارند تا در این ماراتن بزرگ، رقابتی بدون حاشیه خلق کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1398، کدخبر: 4852177، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین