پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه بندر دیر گفت: براثر بارش تگرگ خسارت جدی به محصولات برخی از کشاورزان شهرستان دیر وارد شده و آنها از هستی ساقط شده‌اند که انتظار است بانک‌ها در اخذ تسهیلات خود با این عزیزان مدارا کنند. کشاورزان «دیری» از هستی ساقط شده‌اند/ بانک کشاورزی مدارا کند

شعار سال:امام جمعه بندر دیر گفت: براثر بارش تگرگ خسارت جدی به محصولات برخی از کشاورزان شهرستان دیر وارد شده و آنها از هستی ساقط شده‌اند که انتظار است بانک‌ها در اخذ تسهیلات خود با این عزیزان مدارا کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با انتقاد از مشخص نشدن وضعیت سوخت شناورهای صیادی بعد از گذشت سه هفته، اظهار داشت: صیادان ما هم مانند دیگران، فرزند و خانواده و زندگی و قسط دارند که از مسؤولان می‌خواهیم فکری به حال وضعیت این عزیزان کنند.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر اینکه قبل از اجرای مصوبه مدیریت مصرف سوخت باید برای تمامی جوانب آن برنامه‌ریزی می شد، اضافه کرد: صیادان مجبور هستند برای معیشت خانواده خود به دریا بروند و نمی‌توانند منتظر تصمیم‌گیری مسؤولان بمانند، از طرفی این همه فکر کردن و برنامه‌ریزی نمی‌خواهد، اجالتا سهمیه‌ای برای صیادان در نظر بگیرند بعد آن را کم یا زیاد کنند.

وی با اشاره به خسارت تگرگ به محصولات گوجه‌فرنگی در شهرستان دیر، بیان داشت: کشاورزانی که این همه برای محصول خود هزینه کرده بودند، اکنون از هستی ساقط شده‌اند، از طرفی برخی بانک‌ها به‌جای اینکه در این موقعیت با کشاورزان مدارا کنند به دنبال مطالبه اقساط خود هستند.

حسینی ادامه داد: در این وضعیت که به هزار و 200 هکتار از محصولات کشاورزی خسارت وارد شده از مسؤولان بویژه ریاست بانک کشاورزی می‌خواهیم در امهال تسهیلات با کشاورزان همکاری و مدارا کنند. درست است که قانون باید اجرا شود ولی الان زمینه‌ای برای اجرای قانون نیست و این عزیزان پولی در بساط ندارند.

وی افزود: انتظار است که با پرداخت تسهیلات با سود کم، بذر یارانه‌ای و احیانا استفاده از کمک‌هایی که در اختیار ستاد مدیریت بحران کشور است به کشاورزان خسارت‌دیده کمک شود تا از این وضعیت خارج شوند.

خطیب جمعه بندر دیر باتبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد شهدای دانشجو، اظهار کرد: روز 16 آذر نماد استکبارستیزی و فریاد علیه آمریکا است و دانشجویان نباید تحت تأثیر غرب‌زده‌ها و وابستگان دشمن قرار گیرند، بلکه باید آرمان‌خواه و عدالت‌طلب باشند و بر ضد نظام سلطه فریاد سر دهند.

وی با اشاره به ناکامی دشمن در جنگ امنیتی اخیری که در ایران به راه انداخت، ادامه داد: دشمنان همچنان به تلاش‌های مذبوهانه خود ادامه می‌دهند که همه بویژه دانشجویان باید با بیداری خود نقشه‌های آن‌ها را خنثی کنند و گام‌های بلندی در راستای عملیاتی کردن مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بردارند و تحت تأثیر برخی از اساتید غرب‌گرا قرار نگیرند.

حسینی در رابطه با آغاز نام نویسی داوطلبان یاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس جای افراد آشنا به قانون اساسی و مسائل حقوقی است و کسی که بتواند مقابل دشمن و استکبار موضع گیری داشته باشد؛ برخی افراد ممکن است جای دیگری مفید باشند اما به درد مجلس شورای اسلامی نخورند.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری داوطلبان سعی کنند اگر فردی بهتر که دارای صلاحیت بیشتری است از او حمایت کنند چون اگر حمل بر صحت کنیم همه به قصد خدمت به مردم وارد این کارزار می‌شوند، بنابراین داوطلبان هم‌افزایی کنند و مجریان قانون نیز قانون‌مدار باشند.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر اینکه استفاده از امکانات دفتر امام جمعه و ستاد نمازجمعه به سود و یا ضرر کاندیداها ممنوع است، بیان کرد: ما نیز در خطبه‌های نمازجمعه تنها در خصوص حضور حداکثری مردم و ملاک‌ها و معیارهای کاندید اصلح سخن می‌گوییم.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در رسیدگی به حوادث اخیر رأفت اسلامی مبنا باشد، گفت: عده‌ای بی‌انصاف و عقده‌ای، دو نفر از سران فتنه و برخی محکومان فتنه88 و تعدادی از سلبریتی‌ها که دنبال خوش‌گذرانی خودشان هستند الان مدعی شده‌اند که جان مردم چه شد. آقایانی که چند سال مرتب دنبال رفع حصر سران فتنه بودند الان سکوت مرگبار کرده‌اند و موضع نمی‌گیرند.کسانی که در مجلس هستید و مرتب آزادی سران فتنه را پیگیری می‌کنید و می‌گویید ما اجرای قانون را می‌خواهیم، آیا حمله به نظام و رهبری بر اساس قانون است؟

حسینی تصریح کرد: نظام اسلامی طبیعی است که حاضر نیست خون از بینی کسی بیاید، اگر می‌بینید صدها بانک و پمپ‌بنزین به آتش کشیده شد و برخی می‌گویند بسیج و نیروی انتظامی کجا بودند بحث اینجا است که نمی‌خواستند کسی کشته شود وگرنه با شلیک چند تیر اغتشاش‌گران متواری می‌شدند اما برای حفظ جان مردم عادی، تیراندازی نشد مگر جایی که آشوب‌گران قصد تصرف کلانتری و یا اماکن حساس را داشتند.

وی تأکید کرد: این برخورد نظام اسلامی است اما دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های بیگانه مرتب بمباران تبلیغاتی و ذهن مردم را به نظام و رهبری بدبین می‌کند.

امام جمعه بندر دیر بابیان اینکه اروپایی‌ها که قرار بود به تعهدات 11 گانه خود بعد از خروج آمریکا از برجام عمل کنند الان طلبکار شده‌اند، عنوان کرد: مسؤولان بیشتر از این وقت مردم و مملکت را تلف نکنند، زیرا مذاکره با اروپایی‌ها فایده‌ای ندارد.

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم از برکات حضور این بانوی بزرگوار است و امروز هم از شهر قم فرهنگ و علم و دانش به سراسر دنیا منتقل می‌شود.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به اعزام تعدادی از دانش‌آموزان شهرستان به اردوهای راهیان نور، بیان داشت: حضور در مناطق جنگی درس عزت و فداکاری و ایثارگری به ما می‌دهد و نسل جوان با حضور در این مناطق تجدید بیعت می‌کنند که راه شهدا را ادامه دهند.

وی در رابطه با حوادث کشور عراق عنوان کرد: با بیداری و هوشیاری که مردم عراق پیدا کرده‌اند، نقشه آمریکا و صهیونیست‌ها و آل‌سعود خنثی می‌شود و مردم با پیروی از مراجع تقلید به راه خود ادامه دهند.

حسینی گفت: شورای عالی فرهنگ عمومی جایگاه والایی دارد و باید در راستای مطالبات رهبری گام بردارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:15آذر1398،کد خبر:13980915000329،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
هر قدر بارش برای کشاورز خوبه همونقدر هم زیادیش تگرگ و برف و یرما براش بده . زندگیشون به طبیعت وصله . این قشر باید بیمه بشن تا زندگیشون تضمینی داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین