پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
نوعی لنز رباتیک چشمی انعطاف پذیر ابداع شده که از آن برای کنترل نشانگرهای زیستی مختلف در اشک چشم فرد استفاده می شود. کاربر با کمک این لنز می تواند از فناوری واقعیت افزوده استفاده کند.

شعار سال: به نقل از دیل میل، محققان دانشگاه یونسی در کره جنوبی نوع جدیدی از لنز چشمی رباتیک ابداع کرده اند که می توان آن را به طور بی سیم شارژ کرد. این لنز چشمی کاربردهای وسیعی دارد.

با کمک فناوری جدید دستگاه های جدید با کمک آنتن های مدور و شفاف ساخته می شوند که ابرخازن های آن می توانند بدون نیاز به اتصال به منبع خارجی به راحتی به برق دسترسی یابند.

این لنزهای چشمی در مرحله آزمایش هستند و می توانند بدون افزایش دما، برق را دریافت کنند و به این ترتیب دستگاه دیگر آسیبی به کاربر خود نمی رساند.

می توان این گجت را در محلول های مخصوص لنز نگهداری کرد و نگرانی از بابت خراب شدن آن نداشت.

محققان برای تولید لنز مذکور از مواد انعطاف پذیر معمول استفاده کردند تا گجت را بتوان در شرایط مختلف استفاده کرد. در بیانیه بنیاد تحقیقات ملی کره جنوبی آمده است: این لنزهای هوشمند انعطاف پذیر هستند و از مدارهای آن برای کنترل نشانگرهای زیستی مختلف در اشک چشم فرد استفاده می شود. همچنین کاربر با کمک این لنز می تواند از فناوری واقعیت افزوده نیز استفاده کند.

نمونه اولیه این لنز چشمی یک آنتن مدور شفاف است که دارای دو حلقه ابزخازن است که دور لبه خارجی عنبیه قرار می گیرند و تضمین می کنند دید کاربر محدود نمی شود.

این درحالی است که چندی قبل محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو لنز چشمی رباتیکی ابداع کردند که به فرد اجازه می داد با پلک زدن روی اشیایی خاصی زوم کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 19 آذر 98، کد مطلب: 4793954: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین