پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
لنز ابداع بسیار سودمندی بوده که به خیلی از انسان ها کمک کرده که بتوانند واضح ببینند اما در مقابل استفاده طولانی از آن باعث بروز عوارض وحشتناکی می شود.

شعارسال: لنز ابداع بسیار سودمندی بوده که به خیلی از انسان ها کمک کرده که بتوانند واضح ببینند اما در مقابل استفاده طولانی از آن باعث بروز عوارض وحشتناکی می شود.

جنبه منفی استفاده از لنزهای تماسی و عوارض لنزهای چشم برای قرنیه

گرفتن اولین لنزهای طبی تان به یک ارتقا شگفت انگیز شبیه است که دیگر به عینک نیاز ندارید.شما می توانید دنیا را با آنها به وضوح ببینید و صورتتان هم به نظر خوب می رسد. آن ها را می توانید به راحتی به چشم هایتان بزنید و به شما اجازه دهند کارهای زیادی را انجام دهید که ممکن است با عینک راحت نباشید.


عوارض و خطراتی که استفاده از لنز موجب آن می شود

8 ریسک و مضرات استفاده از لنزهای تماسی برای چشم

1. مسدودیت تامین اکسیژن به چشم ها:

از آنجا که لنزهای تماسی مستقیم روی چشم قرار می گیرند و کل قرنیه را پوشش می دهند، مقدار اکسیژنی که به چشم های شما می رسد، کاهش پیدا خواهد کرد. تامین اکسیژن خوب برای سالم نگه داشتن چشم ها حیاتی است.لنزهای نرم یا سیلیکونی را انتخاب کنید، چون اکسیژن بیشتری را ارسال می کنند.

2. خشکی چشم ها از عوارض لنز:

لنز تماسی مقدار اشک در قرنیه را کاهش می دهد و بیشتر اشک ما را جذب می کند تا خود را نرم نگه دارد. این کمبود اشک باعث ایجاد سندروم چشم خشک می شود، که منجر به احساس سوزش، تحریک پذیری و قرمزی چشم ها می شود.

اگر چشم ها بیش از حد خشک شوند، قرنیه زخم می شود که می تواند بسیار دردناک باشد.

3. هنگامی که همراه با داروها، به خصوص داروهای ضد بارداری استفاده شوند، تحریک پذیر می شود.

استفاده همزمان از قرص پیش گیری و لنز تماسی با هم منجر به تحریک پذیری چشم ها و سوزش مزمن خواهد شد. همانطور که در بخش سلامت نمناک می گوییم شما تغییراتی را در اشکی که عمدتاً شامل سه لایه اصلی است که برای حفاظت، شستن و تغذیه سطح چشم تشکیل می شوند، تجربه خواهید کرد.از استفاده لنزها تا زمانی که قرص می خورید، خودداری کنید.


استفاده از لنز های چشمی چه عوارضی دارد؟

4. ماهیت عکس العمل قرنیه ؛ عوارض لنز برای قرنیه:

یکی از سوالات شما کاربران نمناکی عوارض استفاده از لنز برای قرنیه چشم بود که این چند مورد پاسخ به سوالات شماست پس با دقت مطالعه فرمایید. استفاده از لنزهای تماسی ممکن است باعث کاهش بازتاب شده در چشم شود.

واکنش قرنیه یک مکانیزم محافظ چشم است که در آن مغز برای حفاظت از چشمان ما هر زمانی که کم ترین فشار وارد قرنیه می شود، با پلک زدن از چشم هایمان محافظت می کند.

واکنش قرنیه نشان می دهد که اگر چیزی ممکن است باعث آسیب مستقیم به آن ها شود، مثل یک شی در حال پرواز به سوی چشم ها و یا اگر کسی سعی می کند به ما آسیب برساند.

زمانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنید، به بدن خود یاد می دهید که واکنش قرنیه طبیعی را نادیده بگیرید. این ممکن است واکنش را ضعیف کند، شما نمی توانید چشم های خود را به اندازه کافی سریع ببندید و پلک بزنید که می تواند منجر به آسیب چشم شود.

استفاده از لنزها را به حداقل برسانید. وقتی در خانه هستید از عینک استفاده کنید.


بروز عوارض خطرناک با استفاده از لنز

5. ساییدگی قرنیه از عوارض لنز:

این امکان وجود دارد که لنزهای تماسی قرنیه شما را خراش دهند، و باعث خراش قرنیه در صورتی که به درستی نصب نشوند و یا زمانی که چشم های شما بیش از حد خشک است،ایجاد شود.

هرگز با لنزهای تماسی نخوابید. این لنزها ذراتی مثل کثیفی و ماسه به دام می اندازند و به قرنیه چشم شما مالیده می شوند.این خراش ها یک دهانه برای باکتری ها و ویروس ایجاد می کنند تا به آن ها نفوذ کنند و عفونت های چشمی ایجاد کنند که ممکن است منجر به از دست رفتن بینایی شوند.

6.چشم قرمز یا ورم ملتحمه از عوارض و مضرات لنز:

اگر لنزهای تماسی برای ساعت های طولانی را استفاده کنید, خصوصاً در طول شب, خطر بسیار زیادی وجود خواهد داشت. آن ها محیطی مرطوب را فراهم می کنند که به عنوان بستر پرورش بالقوه برای میکروارگانیسم ها مثل ویروس ها و باکتری ها عمل می کند.

علاوه بر این, از آنجایی که اکسیژن کم تری به قرنیه می رسد, وقتی لنزها را می گذارید, بدن با عفونت که توسط باکتری ها یا ویروس هه ایجاد می شود, مبارزه نمی کند.

همیشه, همیشه, همیشه لنز تماس خود را قبل از خوابیدن بردارید.


عوارض بسیار جدی و خطرناک لنز چشمی

7. پتوز یکی از عوارض لنزهای چشمی:

این شرایطی است که پلک ها می افتند و افراد مبتلا قادر به باز کردن چشمان خود نیستند.اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید, آن ها ممکن است روی بافت های پلک که منجر به اسکار و انقباض می شوند, حرکت کنند که این منجر به سرپوش گذاری بیشتر می شود و این امر به خصوص برای افراد با لنزهای تماسی سخت صادق است.تعویض لنزهای تماسی نرم ایده خوبی خواهد بود.

8. زخم قرنیه:

این بیماری زمانی اتفاق می افتد که زخم باز حاوی قارچ, باکتری, عفونت انگلی و یا ویروس در قرنیه چشم ایجاد شود. زخم قرنیه باعث کوری دائمی می شود، اگر به سرعت درمان نشود. اگر این عمل منجر به نابینایی شود, پیوند قرنیه تنها راه بازگرداندن بینایی است.


عوارض و خطرات لنز برای قرنیه چشم

جلوگیری از اثرات جانبی ناشی از لنز تماسی:

بیش از حد لنز تماسی نگذارید و آنها رابا تجویز پزشک, دور بیندازید یا تعویض کنید.

هر چه بیشتر بدون جایگزین کردن لنزها پیش بروید, بیشتر لنز آسیب رسان خواهند بود - این باعث کاهش تامین اکسیژن قرنیه می شود و در نهایت به چشم ها آسیب می رساند.

تست لنز تماس معمول خود را از دست ندهید.

منظم چک آپ شدن توسط چشم پزشک به شما کمک می کند مشکلات ناشی از لنز تماسی را در مراحل اولیه تشخیص دهید و با درمان به موقع از آسیب جدی خودداری کنید.


عوارض چشمی که علت آن فقط استفاده از لنز است

اثرات جانبی وحشتناک استفاده بسیار طولانی از لنز:

لنزهای تماسی یک ابزار پزشکی عالی هستند که به میلیون ها نفر کمک می کنند تا به وضوح ببینند راه درازی در پیش دارید. چنانچه در این بخش از سلامت نمناک گفته می شود از نظر قابلیت تنفس, قابلیت استفاده و راحتی. اما خطرات تهدید کننده واقعی با خودش همراه دارد که شما باید در مورد آنها بدانید!

پس مشکل بزرگش چیست؟

گذاشتن لنزهای تماسی در مدت طولانی, یا بدتر از این, خوابیدن با آن ها ناامن است. لنزهای تماسی برای مقاومت در برابر این اعمال طراحی نمی شوند.

هر چه تماس طولانی تر باشد, چشم اکسیژن کمتری دریافت می کند.

قرنیه باید اکسیژن را مستقیماً از هوا دریافت کند و یک لنز تماسی مانع از این فرآیند می شود.

استفاده طولانی از لنز می تواند منجر به برخی مشکلات نسبتاً جدی شود.


عوارض و مشکلات استفاده از لنز

علائم استفاده بسیار طولانی از لنزهای تماسی:

بدون گفتن, چشم به اکسیژن کافی برای کارکرد صحیح نیاز دارد! افراد, بدون آن, می توانند از اثرات جانبی وحشتناکی برخوردار شوند، مانند:

درد چشم

دید تار و مبهم

حساسیت نوری

قرمزی چشم

پارگی

رشد بیش از حد رگ های خونی اطراف چشم

زخم چشم

چشم های حساس

اگر شما هر یک از علایم فوق را از لنز تماسی دارید, توصیه می شود که به چشم پزشک خود مراجعه کنید چراکه یک متخصص می تواند به نحوه برخورد با این مساله بسته به استفاده از آنها را متوقف کند.

معاینه چشم برای ارزیابی میزان التهاب انجام می شود و یک داروی موضعی یا استروئیدی در صورت وجود, توصیه می شود.

وقتی حالت خوبتان را دوباره دریافت کردید تا دوباره از لنزهای تماسی استفاده کنید, مهم است که یک لنز تماسی مناسب داشته باشید و شاید برخی آموزش اضافی برایتان انجام شود.


ناراحتی های چشمی و جبران ناپذیر بخاطر استفاده از لنز

چگونه می توانم مراقب لنزهایم باشم؟

مهم است که به درستی از لنزهای خود استفاده کنید. اگر چه انواع مختلفی از لنزهای تماسی وجود دارد, به طور کلی شما باید:

طبق مهلت مقرر داده شده از لنزها استفاده کنید.

در هنگام استفاده، بهداشت خوبی داشته باشید.

ضد عفونی کردن آنها طبق توصیه.

برای تست ها مراجعه کنید.

مهم است که توجه ویژه ای به آخرین نکته داشته باشید.

بدون تست منظم چشم, بیماری های چشمی و شرایط تشخیص داده نشده می مانند.

رویکرد پیشگیرانه بهترین رویکرد است تا به چشمان شما آسیب نرسد.

اگر درباره نحوه مراقبت از برند لنز تماسی ویژه خود مطمئن نیستید, یک جلسه آموزش لنز تماسی را رزرو کنید.

Aمشاوره رایگان و تمام دانستنیها قبل از جراحی بینیAبیمه عمر سامان : پوشش بستری بیمارستانی تا سقف 1 میلیارد تومان !


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری نمناک ، تاریخ انتشار:28 فروردین 1398 ، کدخبر:261 www.namnak.com ،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین