پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
قرص لنز محصولی است که به جهت تمیزی و شستشوی لنز چشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرص لنز پاک کننده عمیق لنز چشم طبی و رنگی است و در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که رسوبات زیادی به سطح لنز چسبیده باشد و با محلول لنز قابل پاک شدن نباشد . از قرص لنز نمی توان به طور مرتب استفاده کرد.

شعار سال: قرص لنز هم یکی دیگر از موادی است که می‌تواند به تمیزی و شستشو لنز کمک کند تا با خیالی راحت بتوان از لنز خود استفاده کرد. در حال حاضر مصرف لنز در ایران بسیار بالا رفته است و اکثریت تمایل به استفاده از لنز به جای عینک پیدا کرده‌اند. البته بعضی از افراد صرفا از لنزها به عنوان یک ابزار زیبایی استفاده می‌کنند یعنی چشم آن‌ها ضعیف نیست و می‌خواهند ظاهر خود را با تغییر رنگ چشم‌ها عوض کنند.

اما دسته‌ای دیگر هستند که چشم‌های ضعیف و یا آستیگماتی دارند و می‌خواهند به جای عینک از لنز استفاده کنند تا از شر دردسرهای عینک خلاص شوند و در عین مرتفع ساختن نیاز چشمان توسط لنز، می‌خواهند رنگ چشمانشان هم تغییر کند که به این لنزها، لنز طبی رنگی گفته می‌شود. نوع دیگری از لنز ها هم وجود دارند که بی رنگ هستند و فقط برای چشم‌های ضعیف مورد استفاده قرار می‌گیرد که به آن‌ها لنز طبی می‌گویند.

لنزها هر کدام تاریخ مصرف دارند که به سه دسته روزانه، فصلی و سالانه تقسیم بندی می‌شوند که در این مدت استفاده بایستی از آن‌ها مراقبت کرد که نه دچار پارگی شوند و نه آلودگی‌های محیطی را به چشم انتقال دهند.

برای شستشو و ضد عفونی لنزها می‌توان از محلول شستشو لنز و یا قرص لنز استفاده کرد که در ادامه در خصوص تمیز کردن لنز با قرص لنز اطلاعاتی ارائه شده است.

قرص لنز چیست چه کاربردی دارد؟

در ساخت لنزها بیش از 60 نوع پروتئین استفاده می‌شود که با هر بار استفاده به میزان زیادی از رسوبات چربی و پروتئین‌ها بر روی سطح لنز لایه می‌بندند که باعث تاری دید و اختلال در دید می‌شود که در نهایت منجر به عفوننت چشمی خواهد شد. برای پاکسازی این رسوبات چربی و پروتئین‌ها باید لنز‌ها را به خوبی شستشو داد تا به طور کامل پاکسازی شود.

یکی از موادی که می‌تواند به پاکسازی لنز کمک کند استفاده از قرص لنز است. البته با استفاده از این قرص‌های مخصوص شستشو لنز آلودگی‌های محیطی چسبیده به لنز هم پاکسازی می‌شود و علاوه بر این خشکی چشم ناشی از استفاده لنز هم از بین می‌رود. در نتیجه پیشنهاد می‌شود هر یک ماه یک بار از قرص لنز جهت شستشوی لنز استفاده شود.

طریقه مصرف قرص لنز چشم

برای پاکسازی لنز خود توسط قرص لنز لازم است آن را درون محلول لنز انداخته تا حل شود سپس برای مدت 3 تا 4 ساعت لنزها را درون محلول آغشته به قرص گذاشت و پس از آن لنز‌ها را از محلول جدا کرده و شستشو داد و این بار در جا لنزی خود فقط محلول لنز ریخت و اجازه داد لنزها به مدت 10 ساعت درون آن‌ها بماند تا کاملا رسوبات چربی و آلودگی محیطی از روی آن‌ها پاکسازی و استریل شود.

نوع دیگری از قرص لنز به صورت آنزیمی هستند و به کاربران لنز جهت کنترل پروتئین لنزهای آنها ارائه می‌شوند تا بتوانند توسط آن هر نوع پروتئینی را که به سطح لنز چسبیده است را پاکسازی کنند. این قرص‌ها را باید هر یک هفته استفاده کرد که به همراه آن یک محلول ضد عفونی کننده هیدروژن پراکسید ارائه می‌شود تا بتوان خیلی راحت لنزهای نرم را پاکسازی کرد.

استفاده از قرص لنز چشم چه مزایایی دارد؟

برای استفاده از قرص لنز حتما با چشم پزشک یا اپتومتریست مشورت شود زیرا ممکن است مواد به کار رفته در آن‌ها موجب آلرژی شود و به چشم آسیب برساند. نکته‌ی دیگری که درهنگام استفاده از این ماده شوینده لنز بایستی به آن توجه شود، بسته بندی آن است. باید دقت کرد روکش آلومینیومی قرص‌ها قبلا باز نشده باشد و یا منفذ بازی در روی آن وجود نداشته باشد زیرا در صورت سوراخ بودن روکش آلومینیومی گرد و غبار و آلودگی به داخل آن راه پیدا می‌کند و آن را از طریق لنز به چشم انتقال می‌دهد که در نهایت سبب عفونت چشمی و مشکلات دیگر خواهد شد.

قرص لنز برای پاکسازی لنز مزایایی هم دارد که از بارزترین آن می‌توان به پاکسازی سریع رسوبات چربی و پروتئینی اشاره کرد. همچنین این قرص‌ها را به نوعی طراحی و تولید کرده‌اند که با کلیه محلول‌های هیدروژن پراکسید سازگاری داشته و قابل استفاده است. نکته حائر اهمیتی که در خصوص قرص لنز وجود دارد استفاده دقیق آن به همان گونه‌ای است که در روی جعبه آن درج شده است و هرگز نباید محلولی که در آن قرص حل شده است در تماس با چشم قرار بگیرد و برای نگهداری از آن باید قرص‌ها را در دمای اتاق و هوای خشک و به دور از رطوبت قرار داد.

استفاده از قرص لنز چشم چه مزایایی دارد؟

این قرص‌ها هم مانند تمام مواد دارویی دیگر دارای تاریخ انقضا هستند که پس از منقضی شدن نباید از آن استفاده کرد به این خاطر که می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را برای سلامت چشم به بار آورد. وظیفه اصلی قرص لنز پاکسازی رسوبات چربی چشم است. البته شایان ذکر است رسوبات چربی و پروتئینی به تنهایی مشکلی برای چشم به وجود نمی‌آورد اما زمانی که با مواد موجود در لنز ترکیب می‌شوند فعل و انفعالات شیمیایی رخ می‌دهد که در آن زمان برای چشم مشکل ساز خواهد شد که نیاز به پاکسازی دارد. برای میزان استفاده از قرص لنز حتما با پزشک یا اپتومتریست مشورت شود زیرا استفاده بیش از حد آن باعث از بین رفتن رسوبات به وجود آمده در چشم که توسط قطرات اشک نگهداری می‌شود، خواهد شد.

دلیل استفاده از قرص لنز چشم چیست؟

تمامی گرد و غبارهایی که در طول روز بر روی لنز می‌نشیند همراه با رسوبات و پروتئین‌های چشم موجب صدمه رساندن به چشم خواهد شد و بایستی حتما لنزها را پاکسازی کرد. به طور مثال اشک چشم، خود به تنهایی دارای چهار عنصر مخاط، چربی، کلسیم و پروتئین است که در میان آن‌ها پروتئین نسبت به بقیه سخت‌تر است و دیرتر از بین می‌رود و به همین خاطر بایستی برای از بین بردن آن از قرص لنز استفاده شود البته ممکن است چشم برخی از افراد رسوبات و پروتئین کمتری بسازد و اصلا نیازی به این ماده پیدا نکند به همین خاطر تاکید می‌شود که حتما با پزشک در خصوص استفاده از قرص لنز مشورت شود

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و خرید قرص لنز چشم می‌توانند به سایت ایران لنز به آدرس iranlens.ir مراجعه کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اخباررسمی، تاریخ 24 آذر 98، کد مطلب: 139809204292912833: www.news.akhbarrasmi.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین